There's a trace of drum and bass

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Mijn eerste poging drum and bass.
Natuurlijk wel volgens m'n eigen insteek want er zitten wel wat funky stukjes en transities in maar dat ben ik nou eenmaal.
Ben wel benieuwd naar jullie commentaar.

Attachments

• There's a trace of drum and bass.mp3
    11,5 MB
Voor Drum 'n Bass is de drum wat te tam maar een als een soort 'light' variant zeker lekker.. intrumenten en het arrangement is zeker fijn.. :okdan:

Gaaf nummer hoor en dat voor de eerste keer...
drum en bass met jazz, is dat niet acid-jazz?
Goeie opnamen...

Goed gedaan hoor.:okdan:
Dank je, fijn dat je 'm waardeert!
Ja, het is een beetje van alles, misschien is dit wel drum 'n jazz. :D
Voor Drum 'n Bass is de drum wat te tam maar een als een soort 'light' variant zeker lekker.. intrumenten en het arrangement is zeker fijn.. :okdan:
Dank je patrick, ja, ik wilde er een stvige electronische track van maken maar bij mij komen er al gauw jazzy of funky invloeden bij zoals je hebt gehoord en binnen het kader zal het wel wat rustig zijn maar ik wordt al een dagje ouder natuurlijk. :D
Ik hou altijd wel van een uitgebreid arrangement, wat dat betreft is het voor mij wel een uitdaging om een goede balans te vinden tussen stevig electronisch en toch afwisselend genoeg.
En de drums ga ik me wat meer in verdiepen wat nog specifieker kan, misschien meer verschillende kicks of zo, ik ga er mee aan de slag.

Het is een heel oeuvre als ik dat hoor. Zeer goed gemaakt, veel afwisseling, mooie geluiden en vocals.

Succes ermee!

Gloomy :)
Dank je Jan dat je 'm lekker vindt!
Ja het is misschien wel iets te veel qua arrangement, als ik weer drum 'n bass maak dan hou ik het misschien iets eenvoudiger.

Vind 'm supergoed, het hele arrangement en de drums zijn snel maar toch zwaar en overzichtelijk.

Ik begin met de tops: creatief, knap gemaakt en mooie sounds. Nu de tips 😉 Ik vind hem erg clean, dat mag wel een paar slagjes gruiziger bij deze stijl. En dat uit mijn mond, want mijn nummers klinken ook altijd clean. De beat vind ik ook wat te strak en machinaal, statisch. Ik weet niet of dat zit in swing, of dat er nog een laagje of loop achter mag. Het mag voor mij wat meer leven en ademen. De contrabas is weer top. En er zitten veel leuke ideeën in, dus voor een eerste poging zeker geslaagd.

Ik begin met de tops: creatief, knap gemaakt en mooie sounds. Nu de tips 😉 Ik vind hem erg clean, dat mag wel een paar slagjes gruiziger bij deze stijl. En dat uit mijn mond, want mijn nummers klinken ook altijd clean. De beat vind ik ook wat te strak en machinaal, statisch. Ik weet niet of dat zit in swing, of dat er nog een laagje of loop achter mag. Het mag voor mij wat meer leven en ademen. De contrabas is weer top. En er zitten veel leuke ideeën in, dus voor een eerste poging zeker geslaagd.
Dank voor je commentaar in deze.
Over het gruiziger, ik heb de afgelopen tijd verschillende stijlen in drum 'n bass gehoord van mellow naar atmospheric maar ook met bijv van die old skool samples en ja, dan is het maar net wat je laat prevaleren.
Ik had ook zoals je zegt het wat meer lofi kunnen maken en hier en daar bijv samples reversed kunnen doen of wat meer granular, het is maar net de keus die iemand maakt op dat moment natuurlijk maar het is wel iets om over na te denken natuurlijk, ik heb die Inphonik RX1200 plugin, misschien dat ik volgende keer nog een paar samples daar even doorheen haal.
Wel bijzonder trouwens om dit soort dingen in jouw comment te lezen want je bent zelf iemand die over het algemeen wel binnen bepaalde kaders blijft natuurlijk alhoewel ik je laatste uitstapje wel heel verrassend vond.
Over dat machinale, misschien iets meer swing op de hats of de snare had gekund ja, ik vond het op dit moment gezien het best wel afwisselende arrangement wel goed eigenlijk anders wordt het misschien wel wat too much bij elkaar, het is atijd wel persoonlijk ook.
Maar leuk dat je 'm beluisterde en thanks!

Leuk muziekje. Mooie geluidskwaliteit ook.
Het klinkt idd heel clean. Maar ja, volgens mij hoef je je niet te conformeren aan de jongeren-drum & bass :D
Doordat het de sound nu zo clean is, klinkt het ook lekker relaxt en rustig opgeruimd.

Leuk muziekje. Mooie geluidskwaliteit ook.
Het klinkt idd heel clean. Maar ja, volgens mij hoef je je niet te conformeren aan de jongeren-drum & bass :D
Doordat het de sound nu zo clean is, klinkt het ook lekker relaxt en rustig opgeruimd.
Bedankt voor het luisteren.
Blijft altijd een kwestie van keuzes natuurlijk, het is heel persoonlijk maar suggesties/opmerkingen zijn altijd welkom vind ik.
Ik liet het van de week aan iemand horen die meestal wat meer meditatieve muziek luistert en die vond het behoorlijk wild. :D

Klinkt lekker KR. Luistert als een soort wandeling. Of het precies in een genre past interesseert uiteindelijk toch niemand, als er maar sfeer en authenticiteit in zit. En dat zit wel snor :beard:.

Klinkt lekker KR. Luistert als een soort wandeling. Of het precies in een genre past interesseert uiteindelijk toch niemand, als er maar sfeer en authenticiteit in zit. En dat zit wel snor :beard:.
Dank je LI, fijn dat je 'm lekker vond luisteren!
Ach ja, het blijft een kwestie van persoonlijke smaak uiteindelijk.

Ik vind het geluid gewoon goed, het klinkt dik en zwaar en zeker niet (te) clean. Maar ja, je laat het horen aan vakidioten dus krijg je altijd wel wat geneuzel! ;)

Wel bijzonder trouwens om dit soort dingen in jouw comment te lezen.

Ik luister een nummer voor het eerst, onbevooroordeeld. En dan schrijf ik op wat ik vind. Dat ik zelf aalgladde muziek maak wil niet zeggen dat ik vind dat alle andere muziek dan ook aalglad moet zijn. In tegendeel, ik wil zelf wel wat gruiziger zijn. Maar dat accepteren mijn oren kennelijk niet 😉

Maar ja, je laat het horen aan vakidioten dus krijg je altijd wel wat geneuzel! ;)

Of eerlijke meningen van leden die er iets van vinden. Daarom schrijf ik ook altijd: ik vind. Zoals jij dat ook doet. Dus geneuzel, hmmm. Dat heeft een negatieve lading. Dan zou ik zeggen 'opmerkingen' die je kneiterhard mag negeren als je het er niet mee eens bent 🍺

Laatst gewijzigd:
Ik luister een nummer voor het eerst, onbevooroordeeld. En dan schrijf ik op wat ik vind. Dat ik zelf aalgladde muziek maak wil niet zeggen dat ik vind dat alle andere muziek dan ook aalglad moet zijn. In tegendeel, ik wil zelf wel wat gruiziger zijn. Maar dat accepteren mijn oren kennelijk niet 😉

Of eerlijke meningen van leden die er iets van vinden. Daarom schrijf ik ook altijd: ik vind. Zoals jij dat ook doet. Dus geneuzel, hmmm. Dat heeft een negatieve lading. Dan zou ik zeggen 'opmerkingen' die je kneiterhard mag negeren als je het er niet mee eens bent 🍺
Het was meer als geintje bedoeld en zeker niet negatief! Alleen mensen met een ultrascherp gehoor zijn in staat tot kritiek te leveren wat anderen geneuzel zouden kunnen vinden die domweg niet behept zijn met zo'n analytisch gehoor. :D

En nog maar een keer, dit nummer is zeldzaam goed. De instrumenten klinken levend en vintage en de drums en het laag zijn superieur uitgemixt. Meer hier van! Let ook op de subtiele pitch shifts, dat is het werk van een meester.

Alleen zou ik de trompet liever door een echte horen gespeeld/ van gesampeld, dat zou hem echt helemaal afmaken imho maar verder niets dan lof.

Misschien toch 'ns proberen om een beetje avontuurlijker te worden, op die manier krijgt het ook meer jouw "signature sound", maw; dat wat jij bent.

Ik vind het geluid gewoon goed, het klinkt dik en zwaar en zeker niet (te) clean. Maar ja, je laat het horen aan vakidioten dus krijg je altijd wel wat geneuzel! ;)
Het was meer als geintje bedoeld en zeker niet negatief! Alleen mensen met een ultrascherp gehoor zijn in staat tot kritiek te leveren wat anderen geneuzel zouden kunnen vinden die domweg niet behept zijn met zo'n analytisch gehoor. :D

Heren; geen ruzie maken als het om m'n track gaat! :D ;)
Maarre; alle comments lees ik en goed als mensen reageren natuurlijk, er kunnen altijd goede tips bij zitten en voor de rest blijft het altijd een persoonlijke mening ook natuurlijk, waar de een het te clean vindt daar vindt de ander dat het wel iets ruiger mag enz

En nog maar een keer, dit nummer is zeldzaam goed. De instrumenten klinken levend en vintage en de drums en het laag zijn superieur uitgemixt. Meer hier van!
Dank je, hier hou ik me maar aan vast denk ik. :)

Alleen zou ik de trompet liever door een echte horen gespeeld/ van gesampeld, dat zou hem echt helemaal afmaken imho maar verder niets dan lof.
De trompet is van Kontakt Session Horns, dat zijn volgens mij samples van echte instrumenten en ja; ik speel geen trompet maar ik vind de sound van Kontakt z'n sample libraries nog niet zo slecht.

De trompet is van Kontakt Session Horns, dat zijn volgens mij samples van echte instrumenten en ja; ik speel geen trompet maar ik vind de sound van Kontakt z'n sample libraries nog niet zo slecht.
De sound is niet slecht maar de aanslag klinkt nep. Ik zou daar dan heel graag een echte trompet overheen horen of anders saxofoon. Dat zou dit nummer tot nog grotere hoogten tillen. Mocht dat niet realiseerbaar zijn omdat niemand trompet speelt hier of iemand kent die dat doet en of wil, check dan de outro van deze van de Gap Band.

Back