There's a trace of drum and bass

Heren; geen ruzie maken als het om m'n track gaat! :D ;)

Nee joh, dat is totaal geen ruzie. Als ik alleen mag reageren met 'geweldige track' ben ik snel klaar, dat is mijn punt. Opbouwende kritiek vind ik juist goed. En als ik het er niet mee eens ben, negeer ik het. Bijvoorbeeld je opmerking over mijn signature sound. Die is nu juist aalglad, dat ís de sound 🤣

Ik ben vrij direct maar ruzie? Nee hoor. Totaal geen problemen met @bombario die ik altijd correct en vriendelijk vind.

De sound is niet slecht maar de aanslag klinkt nep. Ik zou daar dan heel graag een echte trompet overheen horen of anders saxofoon. Dat zou dit nummer tot nog grotere hoogten tillen. Mocht dat niet realiseerbaar zijn omdat niemand trompet speelt hier of iemand kent die dat doet en of wil, check dan de outro van deze van de Gap Band.
Ja, de embouchure bij blaasinstrumenten die krijg je moeilijk natuurlijk.
Ik heb wel 'ns gekeken naar een physical modelling plugin maar die zijn behoorlijk aan de prijs als je een goede wilt hebben en ook welk midikeyboard scheelt ook natuurljk, vroeger had ik een Novation SL mk2 en nu zit ik hier met een minilab 3, die heeft geen aftertouch bijv.

Nee joh, dat is totaal geen ruzie.
Ik maak ook wel 'ns grapjes, misschien interpreteerde je m'n emoticons niet goed?

check dan de outro van deze van de Gap Band.
Ik was vroeger een enorme fan van Stan Getz, nou heb je het over de outro van de Gap Band maar luister 'ns naar de laatste 5 seconden van deze track, dan hoor je zo'n hele mooie embouchure;

Om de embouchure hoor ik dus liever samples of een echte trompet, of....... Misschien dat a.i. in staat is om een echt klinkende trompet te maken van wat jij gespeeld hebt.

Om de embouchure hoor ik dus liever samples of een echte trompet, of....... Misschien dat a.i. in staat is om een echt klinkende trompet te maken van wat jij gespeeld hebt.
Session Horns van NI die ik gebruik zijn samples en die zijn best redelijk maar het ligt aan m'n keyboard, als ik een beter keyboard zou hebben dan zou ik met betere nuances kunnen spelen.
Maar ik post af en toe een track en ben gewoon hobbyist dus ik stel geen professionele eisen al probeer ik wel een zo goed mogelijke sound te krijgen natuurlijk, het zou anders worden als ik muziek zou uitbrengen.

Wat AI betreft, ik zou af en toe tracks willen maken met vocals maar mijn stem is niet zo goed dus misschien dat ik op een gegeven moment daar wel AI voor kan gebruiken, dat zou wel leuk zijn.

Leuke mengeling van stijlen met een eigen karakter en weinig voorspelbaar door de wendingen.
Bedankt jando voor je fijne commentaar, en ja ik probeer altijd wel een beetje wat verrassing er in te brengen.

Back