George Kooymans (77) van Golden Earring overleden.

Achgut! Wel een icoon van de Nederlandse pop/rockmuziek. de Earring was toch wel een van de eerste professionele bands. Ik vind vooral de platen met Stips er bij (Moontan, To The Hilt, Switch) erg goed.
She Flies On Strange Wings was mijn eerste singletje. Kreeg ik in de 5de klas (groep 7) in mijn handen gebrukt van meester Jan van Hamersveld, de hipste meester aller tijden.

Ai, RIP George.
Moeilijk in te schatten of het voor hemzelf en de familie een bevrijding was gezien z'n ziekbed de laatste jaren, hopelijk heeft ie niet heel erg geleden.
She Flies On Strange Wings was mijn eerste singletje.
Mooi, die had ik ook als brugklasser, stond Buddy Joe niet op de B kant?
En Radar Love had ik ook later, misschien wel hun beste track.
Hun latere hits incl de videos zijn geweldig natuurlijk maar ik was wel fan van de late sixties en vroege seventies periode met oa, Sound of the screaming Day en Another 45 Miles, heerlijke tracks.

Nee, het is een nummer van 8 minuten dat in tween gesplitst is, netjes na het heftige tussenstuk komt op de B kant een lekker rustig deel.

Ja, weer een grootheid naar de eeuwige jachtvelden, R.I.P. George.

On 9-9-2018 this MASSIVE drumevent happened on the beach of Scheveningen in The Netherlands: FOUR HORIZONS - 2.000 DRUMMERS BY THE SEA.

Daar speelde George Kooymans ook nog in mee, dat was voor mij de laatste keer dat ik hem zag....

Jeetje, wat een week. George Kooymans raakt mij persoonlijk meer dan Ozzy, maar beiden zijn natuurlijk enorme legendes binnen de muziekwereld.

Deze akoestische show in Amsterdam was zo enorm goed en strak gespeeld:

Golden Earring is voor mij de Nederlandse band die op een eenzaam hoog niveau stond en nog steeds staat, wat een pareltjes hebben ze gemaakt.

R.I.P. George Kooymans

Laatst gewijzigd:
Ooit nog een concert bijgewoond bij on in Lier.Top.

Back