Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ken je “Neu!”? Zij waren hun tijd ver vooruit. Veel Duitse bands trouwens uit die tijd. Uiteraard geen mainstream.Op zich is er ook best veel jaren 70 muziek met wat avontuurlijkere klanken dan de groenten-vlees-aardappelen standaardband die je terecht noemt. Het is ook de tijd dat er werd gefreakt met fx pedalen, tape loops, spring reverbs en dat soort toestanden. En analoge synths met bijbehorend gefreak waren er in de 70s ook al. Maar dat draaien ze niet op Sky Radio.
Ben jij alleen bekend van de hits?Supertramp is mij een beetje teveel middle of the road Radio 10 Gold/Top 2000 evergreen geneuzel, maar een vruchtbare carrière sowieso. 81 is een aardige score, al begrijp ik dat 'ie wel al lang ziek was. RIP.
Ja, zoals later in deze draad opgemwerkt ken ik inderdaad alleen de hits. Maar die maken me niet nieuwsgierig naar de rest, want zowel de instrumentatie als vooral de zangstemmen spreken mij totaal niet aan (dat nasale falsetto achtige geluid, kan het moeilijk uitleggen. Middenin mijn irritatiezone). Gisteravond een half uur Supertramp maakte duidelijk dat ik het echt veel liever uitzet dan dat ik verder ga zoeken.Ben jij alleen bekend van de hits?
Ik vond en vind"Crime of the Century" en "Even in de quietest moments" echt meesterlijk.
Bijzonder, voor mij is het net andersom, ik vind de muziek met de synths in de jaren 80 een beetje plastic en ik ben juist wel een liefhebber van het mellotron.Maar de sound van de eerste helft van de jaren 70 is niet mijn sound. Het klink voor mij vlak, weinig dynamisch. En de sounds beperken zich vaak tot de klassiekers Fender Rhodes, Hammond, Wurlitzer, Mellotron etc. Op zich, op de Hammond na, mooie sounds, maar als je het op alle nummers gebruikt eentonig en saai. Het begon voor mij pas eind jaren ‘70 met de opkomst van de synth, en de sounds van die tijd en de jaren ‘80. Achteraf gezien was dat de tijd dat er in 10 jaar alles is gebeurd: analoge poly’s, FM synths, Wavetable synths, samplers, workstations, rompers, drumcomputers, en de eerste DAW’s of iets wat daarop leek.
Oef, wij kunnen nooit vrienden worden ben ik bang.echt een stuk beter dan Depeche Mode

Zelfs besties with benefits hebben niet dezelfde muzieksmaak.. dat moet toch kunnen..?![]()

Oef, wij kunnen nooit vrienden worden ben ik bang.
Smaken verschillen en dat zal wel weer te maken hebben met je favoriete muziek in je jeugdjaren maar de vergelijking die ik stelde dat zal niemand kunnen ontkennen.Er zijn grenzen.
Voor mij is Moody Blues - Night in White Satin met Mellotronfluit het mooiste nr dat er is.Bijzonder, voor mij is het net andersom, ik vind de muziek met de synths in de jaren 80 een beetje plastic en ik ben juist wel een liefhebber van het mellotron.
In de jaren 80 begon men digitaal op te nemen en dat hoor je ook wel, het klinkt wat onnatuurlijk vind ik en Stock, Aitken en Watermann dat vond ik dan weer crap, wat een verschrikkelijke sound was dat en Madonna met like oa a Virgin en Papa, don't preach, dat was toch erg plastic allemaal, je kan een statische Linn toch ook niet vergelijken met een goede drummer, Linn da's juist eentonig en voorspelbaar.
Het is voor iedereen persoonlijk natuurlijk maar ik vind bijv Steely Dan, Stevie Wonder of Gino Vanelli uit de seventies die vaak een Rhodes gebruikten toch echt een stuk beter dan Depeche Mode of Yazoo bijv, de muzikanten vind ik beter en compositorisch is het another level wat mij betreft.
Dat is smaak en daar is niets mis mee maar @Sjaak stelde dat muziek uit de seventies minder dynamisch was de in de eighties en daar ben ik het niet mee eens, het is maar net welke artiest je neemt.Voor mij is Moody Blues - Night White in Satin met Mellotronfluit het mooiste nr dat er is.
Maar, ik vind Depeche Mode - Enjoy The Silence ook prachtig..
dus gedeelte mee eens.
Niet echt. Depeche Mode wordt wereldwijd geprezen als een van de beste livebands aller tijden. Ze hebben heel veel meer gedaan dan Just Can't Get Enough he (dat vind ik zelf een van de mindere tracks van DM, ben sowieso geen fan van de Vince Clarke era met die blije poppy sound).
Smaken verschillen en dat zal wel weer te maken hebben met je favoriete muziek in je jeugdjaren maar de vergelijking die ik stelde dat zal niemand kunnen ontkennen.
Ja door mensen die weinig muziek gewend zijn zekerNiet echt. Depeche Mode wordt wereldwijd geprezen als een van de beste livebands aller tijden.

Zeker, maar dat is niet zo tijdsgebonden. De acts die je noemt vind ik vooral erg braaf en voorspelbaar, ook al zijn ze technisch prima onderlegd. Maar ook nu wordt er meer goede muziek gemaakt dan ik tijd heb om te luisteren en te bezoeken, alleen dit jaar al meer dan 30 concerten variërend van dino's uit de 70s tot jong talent.het ene is rijker of heeft meer diepgang dan de ander.
Als je de track die ik postte hebt geluisterd en dat voorspelbaar vindt dan klopt er iets niet in je beleving denk ik.De acts die je noemt vind ik vooral erg braaf en voorspelbaar, ook al zijn ze technisch prima onderlegd.
Mijn ma haatte het en noemde het 'fijn als gemalen poppenstront',
haha, ja, glad is het soms wel maar dat wil niet zeggen dat het niet doordachte muziek is, het is juist goed als je nummers die toch aardig gecompliceerd zijn heel toegankelijk kan laten klinken, dat was hun kracht.
Net als met Supertramp moet ik afgaan op wat ik ken, maar ook hier geldt dat wat ik ken me totaal niet prikkelt er verder in te duiken omdat het me in de eerste plaats al niet aanspreekt. Stevie Wonder dan, uiteraard. Steely Dan vind ik zoals gezegd best aardige muziek en dat draai ik incidenteel ook nog wel eens.