Twee verschillende sequencers in sync

deathspell

Ouwe rot
Hoi allemaal...

Vraagje... als sequencers in mijn eurorack heb ik 1) een Five12 Vector mk2, voor de melodieën, en 2) een Winter Modular Eloquencer, bedoeld om de drums (lees: Rossum Assimil8r) aan te sturen.

Als ik ze allebei dezelfde clock-signaal geef lopen ze synchroon, maar wat ik ook probeer - de Vector als master clock, de Eloquencer als master clock, een Pam's New als master clock, mijn Intellijel uMidi als master - ze starten nooit synchroon, wat natuurlijk behoorlijk hinderlijk is. Ik snap dat het even duurt voordat de sequencers het clock-signaal goed geïnterpreteerd hebben, maar betekent dat dat het onmogelijk is om in een eurorack-systeem twee sequencers echt helemaal strak samen te laten lopen?

Iemand tips of ideeën?

PS Ik weet dat de Vector ook gebruikt kan worden om drums aan te sturen, en de Eloquencer ook voor melodieën gebruikt kan worden, maar ik zou ze graag ieder voor één specifieke taak gebruiken.

ik heb met elo wel redelijk wat syncissues gehad, maar die werden minder naarmate os vorderde
met five12 eigenlijk nooit issues gehad, maar dat was wel over usb midi

zou op zich moeten kunnen zou je zeggen. verschillen ze een step of lopen ze ook verder uit sync

Ik heb ze zelf niet maar heb hier wel 9 andere sequencers die perfect synchroon lopen met elk hun eigenaardigheden.

Als ze wel synchroon lopen maar niet tegelijkertijd starten heeft het vaak met je reset instellingen te maken. Even kijken welke reset instellingen ze hebben en daar mee experimenteren. Ik vond deze post op het eloquencer forum betreft sync/reset problemen. Wellicht helpt dit

"I just checked again and using Pam's as the clock a reset set when the clock stops works perfectly. Reset when clock starts ... not so much."

het dure antwoord is vermoedelijk een ERM module, er staat er een te koop hier voor 399 op SF: die maakt dat je clock per kanaal (tot 4 kanalen) ten opzichte van "start" kan verschuiven, zelfs negatief. Dan is ie een bar stil en begint de vroegste vogel al voor t begin van bar 2, om dan op bar 2 allen in sync te wezen.

Zelf es gehad dat de steps van de ene sequencer triggerden op "hoog-na-laag" en van de andere op "laag-na-hoog", waardoor ze langs elkaar gingen. Een inverter op de clock van eentje hielp toen.

Dank voor jullie reacties!

Ik heb geprobeerd om het clocksignaal om te draaien, maar dat zorgde er niet voor dat beide sequencers strak synchroon liepen. Het lijkt er vooral op dat de eloquencer, wanneer je hem op een externe clock laat lopen, wat opstartproblemen heeft. Jammer... misschien dat ik er later nog eens in duik.

Een ERM-module zou goed kunnen werken, maar is kostbaar en maakt het geheel complexer, terwijl ik juist naar 'eenvoudiger' wil.

Ik heb besloten om gewoon de triggers van de Jack Expande van mijn Vector om de drums aan te sturen.

Lastste firmware op Eloquencer? Ik zie dat ze in 2020 een sync bug hebben opgelost.

Nou er zijn meerdere wegen naar Rome en met meerdere sequencers is dit altijd uitzoek werk. Het is niet ongebruikelijk dat er reset / gelijke start problemen zijn bij clock. Ik zou het persoonlijk niet erg vinden om midi in te zetten met een goede digitaal /analog converter. Dan komen die Mungo sync2 erg van pas. Zeker als er na een tijdje drift komt even op reset drukken en alles liep weer strak. Erm multi clock heb ik ook gehad maar Beste is gewoon je zwakste schakels vervangen.

Ik zou zelf opzoek gaan naar welke clock generator je ook gebruikt eerst meten welke het strakst is. Erika synths is bijvoorbeeld erg trots op hun clock signaal module. Pam’s zou ook goed moeten zijn. Maar ik weet niet hoe goed die andere modules van jou zijn. Vraag anders de bouwers van je sequencers om technisch advies.

Ps als een sequencer sloom op clock reageert is dat niet zo’n goed teken.

Edit: kijk eens naar een make noise Tempi als master clock schijnt ook phase shift per clock output op te zitten

Laatst gewijzigd:
Back