krautrock1958
Gepokt en gemazeld
De stands hebben al rubber voeten en die staan op tapijt en dan heb ik onder de monitoren nog rubber doppen geplakt dus er is al op verschillende punten demping.Misschien dit tussen de stands en je monitors?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De stands hebben al rubber voeten en die staan op tapijt en dan heb ik onder de monitoren nog rubber doppen geplakt dus er is al op verschillende punten demping.Misschien dit tussen de stands en je monitors?

Dat is jammer.M'n monitors staan op oorhoogte, Tweeters staan 10 cm hoger dan m'n oren maar als ik ze meer laat zakken dan verdwijnen de monitors voor een deel achter de gear op m'n desk.

Dat is jammer.
Dan maar een kussen van 10cm dik in je stoel.![]()

Ik gebruik deze, lekekr verstelbaar in hoek en hoogte.
Tweeters op mijn oren gericht
Voor mijn luidsprekers heb ik zelf een standaardIk gebruik deze, lekker verstelbaar in hoek en hoogte.
Tweeters op mijn oren gericht![]()

Kun je het idee waarom noppenfolie beter is onderbouwen?? Of is het proefondervindelijk vastgesteld dat het beter is? Interessant. 
Nou ja, het gaat er vooral omdat het meubilair of de standaards waar je monitoren op staan niet mee gaan resoneren met de trillingen van de speakers. Of je ruimte behandeld is of niet maakt daarvoor niet zoveel uit. Ik weet ook niet of het een religie is, minimaliseren van contactgeluid is redelijk onderbouwd en niet heel spiritueel.Ik bedoelde dat ik de foam onder de monitors als “verschil “ niet volg als religie, en verder n onbehandelde kamer![]()
Spikes zitten onder onze tv speakers maar dan wel op een laminaat vloer. Zou het dan averechts werken of maakt dat niet uit?Op vloerbedekking worden spikes aangeraden.. ik geloof dat juist het idee hierachter is om de druk te verhogen. Je wilt niet dat de woofer de kast zal doen bewegen (op een ondergrond waarop dat zou kunnen) en er dan dus energie of luchtverplaatsing verloren gaat. Misschien wel handig om je monitor te onkoppelen van het meubel waar het op staat maar audiofielen gooien juist een berg massa onder hun luidsprekers, in de vorm van steen oid... Dat zal er uiteindelijk voor zorgen dat de constructie waar het opstaat ook niet gaat trillen, mits de constructie niet instort natuurlijk. Maar noppenfolie?? Seriously??Kun je het idee waarom noppenfolie beter is onderbouwen?? Of is het proefondervindelijk vastgesteld dat het beter is? Interessant.
![]()
De reden dat luidsprekers op een statief minder goed lage tonen weergeven komt ook doordat woofers op de grond profiijt hebben van de vloer. Half space vs Full space.Ik ben het wel met @MacGyverGear eens, speakerstands met 1 buis in het midden (ben ik al geen fan van) maar dan ook nog vrij hoog op rubbers op vloerbedekking en dan speakers op rubbers op je plateau.
Die staan letterlijk en figuurlijk genageld aan de grondSpikes zitten onder onze tv speakers maar dan wel op een laminaat vloer. Zou het dan averechts werken of maakt dat niet uit?
Noppenfolie dus zodat mijn ns10 op de adams geen krassen maakt. Maar keukenrol kon natuurlijk ook. De ns10 zijn flapperende woofer gaat de behuizing huis niet doen bewegenNou ja, het gaat er vooral omdat het meubilair of de standaards waar je monitoren op staan niet mee gaan resoneren met de trillingen van de speakers. Of je ruimte behandeld is of niet maakt daarvoor niet zoveel uit. Ik weet ook niet of het een religie is, minimaliseren van contactgeluid is redelijk onderbouwd en niet heel spiritueel.
Op mijn NS10's zat in de hoeken kleine stukjes zacht rubber, met een soort ribbel reliëf.. ze konden daardoor staan en liggen.Noppenfolie dus zodat mijn ns10 op de adams geen krassen maakt. Maar keukenrol kon natuurlijk ook. De ns10 zijn flapperende woofer gaat de behuizing huis niet doen bewegen![]()