klinkske
boeketje voor de vrouw
Elk zijn religie 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Vooral als je in je oren stoptZilverfolie houdt hoge frequenties tegen.

Vermots ik de ns10 gebruik voor mids in de mix kan de laag weergave me niets schelen eigenlijk. Bovendien heeft die geen basspoort dus uiteraard beukt de adam meer.
Nee, dat zit tussen je oren..Vooral als je in je oren stopt![]()

Titanium. Dat zou optimaal zijn..Ik,heb de indruk dat mijn b&w tweeters zelf van alufolie zijn gemaakt. Kan er nog iemand volgen?![]()
Dat komt ook omdat je behoorlijk wat spl nodig hebt om die lage frequenties te horen, zo goed zijn ns10s niet. Ze kunnen laag weergeven maar de kunst bij de ns10's (voor zover ik weet) is opmerken wanneer de "low end" begint te vervormen. Ns10's zijn eigenlijk de "moderne" c5's.Freq bereik van n speaker en dan n average daarvan om een mooie trend te krijgen, ik ken er alles van. Vriend van me vroeger bouwde luidsprekers en deed metingen in de ruimte. Hij toonde vervolgens de meting. En dat was horror. Dan duwde hij op n knop om er gemiddelde van te maken en kreeg je n mooie trend. Tja. Zoals,ik,al zei. Elk zijn religie. Maar er wordt heel veel gegoocheld met informatie en metingen… en een speakertje uit licht papier met een handvol watts vermogen zie ik geen enorm laag maken, al zeker niet zonder gehypte basspoort. Verschil van 10db is onhoorbaar in de praktijk vrees ik. Mag ie nog 25hz weergeven op 15db minder. We horen t niet tov de rest. Maar meten kan je t ongetwijfeld. Kopen met je ogen of oren?
exact en afaik, het menselijke gehoor merkt 20hz pas op bij ongeveer 65db. NS10's zijn daar niet voor gemaakt lolAls t verschil 6db is zijn we uitgepraat, mijn mening. Kijk gerust eens hoeveel db t scheelt,om pakweg 50hz te horen. Ns10’s dienen hier voor vocals en mids. Niet voor bass.
Bekijk bijlage 3864645
Toen ik ze had was er ook al EQ om het laag bij te sturen.