Voor de liefhebbers, u kunt zich inschrijven op de site ,
Last edited by a moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Oh, dat zou kunnen. Ik heb dat wel vaker moeten doen voor bepaalde software, zolang het geen dodgy illegale zooi is of een onbetrouwbare/vage leverancier dan doe ik dat gewoon.dat is dan ook spul uitgebracht voor sequoia uitkwam toch? Volgens mij (maar kan het mishebben uiteraard) is vanaf versie OSX 13 (ventura) het dan nodig om je SIP uit te zetten (net zoals je moet doen voor cubase cracks lol)
De pagina is down....Voor wat meer plaatjes.
![]()
Roland TR-1000 Rhythm Creator - Heba Sound & Music Onlineshop, 2.699,00 €
Ausführliche Produktinformationen zu Roland TR-8S Rhythm Performer bei HeBa-Sound & Music - Ihrem Musikfachgeschäft im Westerwaldhebasound.de
Ja, SIP uitzetten is maar gedoe en niet zonder risico's. Het voordeel van Class Compliant audio/midi is vooral dat je apparaat over X jaar nog steeds bruikbaar is als een vendor op een gegeven moment besluit om geen driver-updates meer uit brengen voor een nieuwere OS. Drivers updaten leidt sowieso af van muziek maken en ik hou er niet van om te moeten kiezen tussen een security-risico of een muziek-risico. De visie achter USB was ooit dat apparaten plug & play werden, en een driver zit dat in de weg.dat is dan ook spul uitgebracht voor sequoia uitkwam toch? Volgens mij (maar kan het mishebben uiteraard) is vanaf versie OSX 13 (ventura) het dan nodig om je SIP uit te zetten (net zoals je moet doen voor cubase cracks lol) Niet dat ik ga doen dus.
RME heeft ook een workaround en daar moet je nog steeds een driverkit installeren geloof ik. Dus het kan wel maar is wel een gedoe dan.
Zou kunnen voor de audio+midi dat je dan SIP uit moet zetten, maar Roland kan ook gewoon een goede class compliant driver maken anders kan je elke macos update die truuk uit gaan halen en dat is ongeveer 1 x p/j tegenwoordig ofzo![]()
Stay strong @Septicvolgens mij moet het class compliant zijn op macos tegenwoordig. anders krijg je het niet geinstalleerd en als roland verwacht dat we SIP gaan uitzetten kan je net zo goed aan de cracks![]()
Ik denk er net zo over en Roland heeft niet echt een goede naam qua software en updatesJa, SIP uitzetten is maar gedoe en niet zonder risico's. Het voordeel van Class Compliant audio/midi is vooral dat je apparaat over X jaar nog steeds bruikbaar is als een vendor op een gegeven moment besluit om geen driver-updates meer uit brengen voor een nieuwere OS. Drivers updaten leidt sowieso af van muziek maken en ik hou er niet van om te moeten kiezen tussen een security-risico of een muziek-risico. De visie achter USB was ooit dat apparaten plug & play werden, en een driver zit dat in de weg.
Alleen als Roland er een opvolger voor maakt over 5-10 jaar en dan de oude niet meer mee kan met Apple M8 Ultra en OSX 32 dan zit je dus.Oh, dat zou kunnen. Ik heb dat wel vaker moeten doen voor bepaalde software, zolang het geen dodgy illegale zooi is of een onbetrouwbare/vage leverancier dan doe ik dat gewoon.
Ik moest wel even grinniken om het zinnetje 'future proof door software updates'......Ik denk er net zo over en Roland heeft niet echt een goede naam qua software en updates
nou ja die slogan hebben ze als sinds die aira op de markt kwam, EDIT: al sinds 1984 lolIk moest wel even grinniken om het zinnetje 'future proof door software updates'......
Wie weet dat ze het bij deze anders gaan doen, maar dat noemen ze 'wishful thinking' geloof ik.....
Multi-channel is geen probleem bij class compliant audio. RME-spul heeft vaak een class compliant mode (o.a. om ze aan iOS devices te kunnen hangen): iets minder goeie latency dan met driver, maar verder alle kanalen gewoon beschikbaar.Nou, hun updates zijn afgelopen jaren wel prima. Maar dat ze nog niet voor class compliant gaan is wel irritant. Ik weet overigens niet of daar nog beperkingen inzitten als je meerdere kanalen audio wilt gebruiken dan alleen stereo? Nog beter zou een Overbridge achtige constructie zijn waar ze gewoon direct de DAW in gaan ipv via een audio driver.
Toekomst ontwerpen != onderhouden in de toekomst (blijkbaar).nou ja die slogan hebben ze als sinds die aira op de markt kwam
De XR18 is class compliant voor Mac (core audio) volgens mij (hoefde iig niks te installeren op de Mac meende ik en heb gewoon 18 kanalen in en 8 uit)Nou, hun updates zijn afgelopen jaren wel prima. Maar dat ze nog niet voor class compliant gaan is wel irritant. Ik weet overigens niet of daar nog beperkingen inzitten als je meerdere kanalen audio wilt gebruiken dan alleen stereo? Nog beter zou een Overbridge achtige constructie zijn waar ze gewoon direct de DAW in gaan ipv via een audio driver.
Maar euh, wat is de klacht precies?Toekomst ontwerpen != onderhouden in de toekomst (blijkbaar).
Ik snap overigens goed dat bedrijven die updates niet als 'core business' willen hebben, want daar verdienen ze weinig mee (in de ogen van de investeerders iig)
Dat was 2 jaar terug.Maar euh, wat is de klacht precies?
De TR-8S/6S heeft meerdere updates gekregen met hele nieuwe synthesevormen (FM) en nieuwe ACB modellen (vrij recent nog de CR78 ). En gratis.
Dat was 2 jaar terug.
Driver updates kosten vooral geld/resources voor een bedrijf, maar feature/firmware updates bieden wel extra waarde (zowel voor de gebruiker als qua marketing). Soms is het voor een bedrijf ook nodig om bepaalde features uit te stellen om een release-schema te kunnen halen (bijvoorbeeld releasen voor de eindejaarsperiode) of om eerst het initiële succes af te wachten voordat er geïnvesteerd wordt in verdere doorontwikkeling. Een uitdaging is dat de fysieke UI + labeling al wel vast staat, dus qua industrieel ontwerp moet de hardware wel 'future proof' zijn.Maar euh, wat is de klacht precies?
De SP-404 mk2 heeft de afgelopen jaren ieder jaar rond 4 april een HUGE update gekregen met zoveel nieuwe features dat ze nog amper onder de sneltoetsen passen. En gratis.
De TR-8S/6S heeft meerdere updates gekregen met hele nieuwe synthesevormen (FM) en nieuwe ACB modellen (vrij recent nog de CR78 ). En gratis.
De Aira's uit 2014 werken volgens mij nog op ieder modern systeem. En die hebben ook updates gehad, zowel gratis als betaald. Voor de System-8 is nog niet zo heel lang geleden nog de JX8p uitgekomen dacht ik.
Volgens mij is het op de MCs, Jupiter X, Juno X en Fantoms niet heel anders?