UDO Audio DMNO

UDO Audio komt met een nieuwe synth. 8 voice, 2 part multitimbral. Bevat twee 4 voice Analog-hybride synths. Lijkt een soort mini Gemini.

Schermafbeelding 2025-09-27 om 11.17.56.png

DMNO is een 8-stemmige, 2-delige multitimbrale krachtpatser met een zeer flexibele en dynamische signaalarchitectuur. Hij beschikt over twee onafhankelijke 4-stemmige analoog-hybride synthesizers, elk uitgerust met onze nieuwe Dynamic Multi-Core Stereo VCF. Met zijn acht creatieve speelmodi ontsluit DMNO dynamische interacties tussen de twee klankkleuren met één druk op de knop, terwijl de flexibele analoge en digitale audioconnectiviteit hem tot een werkelijk uitgebreide en directe sandbox voor sounddesign maakt.

A new approach to analog. DMNO merges UDO’s championed hybrid sound with a cutting-edge, playful, and performative control architecture. Eight-voice polyphony, dual hybrid binaural synth-engines, and the entirely new per-voice Dynamic Multi-Core Stereo Filter system deliver a deep sonic palette — from extreme, overdriven textural scenes to rich, organic analog warmth. Each engine features its own dedicated control set, encouraging immediate exploration and powerful play.

At the heart of DMNO is the Play Modes system. Instantly reconfigure the internal architecture at the touch of a single control with 8 carefully curated modes that redefine how the two timbres interact — with traditional splits and layers sitting alongside novel, creative, and unexpected configurations. Complementing this versatility is a suite of flexible connectivity options, including an analog audio input with preamplifier, gate generator, and envelope follower, CV/Gate connections for the analog realm, and a 24-bit USB class-compliant digital audio interface.

While the core UDO sound stands confidently on its own, DMNO also includes a high-resolution digital effects engine. Delay, reverb, EQ, distortion, chorus — each effect has been meticulously crafted, capable of subtle to extreme tones that are always musical, never abrasive (unless you want them to be). All of this is controlled via the best screen we could find: a beautifully sharp, yet somehow warm and organic, high-contrast electroluminescent glass vacuum fluorescent display (VFD).

Last edited by a moderator:
Ik herinner me dat @Vic z’n Gemini heeft opengemaakt en dat het vrij clean was kwa onderdelen.. Maargoed relatief nieuwe tech kost developpment

Da's ongeveer 2x erover imo. Ik had deze een beetje in het TEO/Take-5 segment verwacht. Ik ben niet zo'n fan van Udo, al hebben ze wel mooie designs op zich. Deze vind ik er wel mooi uitzien ook, maar 4 voices (of 2x4 voices) is wel echt te weinig. En dat voor 3k dan?

Ik zag ook nog een grijze uitvoering ergens trouwens. -edit oh staat ook in het artikel:

Bekijk bijlage 3865381
Teo -Take 5 zijn mass produced in china made instrumenten , wat niet will zeggen dat ze niet goed klinken .
Udo is handmade in the u.k . hogere loontarieven , premium materials etc.., Fpga zijn niet goedkoop en al zeker niet die die displays .
Als je een Udo onder handen neemt dan merk je dat meteen , is echt Premium !
Je moet deze eerder zien in de hogere prijsklasse ala Sequential Circuits , Groove synthesis ,tc..
Alsook , UDO is een relatief klein boutique bedrijfje , dat stuurt de prijzen ook de hoogte in .

Laatst gewijzigd:
Da's wel een goed punt idd. Geen Chinese massazooi. Maar wel klein keyboard en relatief weinig controls. Ik zie de compromissen niet echt terug in de prijs.

UDO heeft het naar mijn idee wel in zich om de CS-80 ooit van de troon te krijgen als ze zo doorgaan. Maar ja Roland komt nu met de Tr-1000. Misschien komt Yamaha wel met de CS-100

Udo is handmade in the u.k . hogere loontarieven , premium materials etc.., (...) Alsook , UDO is een relatief klein boutique bedrijfje , dat stuurt de prijzen ook de hoogte in .

Het lijkt me daarom een behoorlijk risico om met deze synth te komen. Aannemelijk is dat de ontwikkelingskosten hoog waren, door het gebruik van premium materialen is de kostprijs vrij hoog en daarom moet je al veel geld besteden om zelfs maar een gering aantal exemplaren te bouwen, nog voordat je iets hebt verkocht, etc. Als de financiële positie van zo'n bedrijf maar iets minder gezond is dan eigenlijk zou moeten, dit lijkt me typisch het project dat het bedrijf de kop kan kosten als de consument vanwege de hoge aanschafprijs het links laat liggen.

Het lijkt me daarom een behoorlijk risico om met deze synth te komen. Aannemelijk is dat de ontwikkelingskosten hoog waren, door het gebruik van premium materialen is de kostprijs vrij hoog en daarom moet je al veel geld besteden om zelfs maar een gering aantal exemplaren te bouwen, nog voordat je iets hebt verkocht, etc. Als de financiële positie van zo'n bedrijf maar iets minder gezond is dan eigenlijk zou moeten, dit lijkt me typisch het project dat het bedrijf de kop kan kosten als de consument vanwege de hoge aanschafprijs het links laat liggen.
Stilstaan is achteruitgaan.UDO moet met nieuwe dingen op de markt komen en hebben een reputatie opgebouwd.Rust roest.En de eerste commentaren te lezen gaat dit verkopen.
Eindelijk een UDO synth met wat effecten en .....een scherm.

En audio inputs, dat is echt iets wat standaard moet zijn maar dat zie je niet bij de laatste reeks van sequential

Hoe je ook bekijkt , er is altijd wel eeen markt voor de synths in de hogere prijsklasse .
Mijn veronderstelling is dat UDO het wel relatief goed doet qua verkoopscijfers , de gemini , super6-8 etc..en waarschijnlijk was er ook wel wat behoorlijk startkapitaal .
Een klassebak Industr. designer als A.Hartmann inhuren voor je eerste synth , hmmm..
Either way , deze bak en de upcoming Roland TR1000 maken mij ( sinds lange tijd ) wel wat excited , en truth be said : die UDO synths zien er gewoon supersexy uit !

Ik had vorig jaar wat te kiezen maar gaf de voorkeur aan een PolyBrute 12 boven een Super Gemini. Bepaalde keuzes in de bediening stonden me niet aan en de ribbon controller kan niet via midi worden aangestuurd.

Deze overtuigt me klankmatig nog niet. Ik vind George Hearn sympathiek, maar geen goede demonstrateur. Deze gaat qua bediening en effecten in de goede richting maar het mooie scherm, dat me doet denken aan dat van Ensoniq, zit te hoog. Ook begrijp ik niet waarom de envelopes geen release hebben, althans niet op het paneel. Hopelijk zit die in een menu, dat zou beter zijn dan niks. 2 lfo's is ook karig. Maar wat zeur ik? Ik heb er toch geen plaats voor!

Met de ogen dicht had ik moeite om veel verschil tussen deze en mn Gemini te horen. Het is er wel natuurlijk. klinkt goed, maar ja, ik ben fan van UDO spul.
wel goed dat de effect sectie digitaal en veel uitgebreider lijkt, dat is veel beter.

custom VFD display is mooi maar zit daar niet op te wachten.....

Ook begrijp ik niet waarom de envelopes geen release hebben, althans niet op het paneel. Hopelijk zit die in een menu, dat zou beter zijn dan niks.
Ik heb het paneel op de webestek uitvergroot en de uitgebreide specificaties onderaan de pagina bekeken. Hold en Release zijn wel aanwezig op het paneel ( H en R). De schuiven worden gedeeld met die van Attack en Decay, dus ze zullen wel met een shift-knop worden bediend.

Het is me nog niet duidelijk of oscillator 2 net als die van de Supers een lfo-modus heeft. Dan komt hij nog meer in de buurt van een Jupiter 6, hoewel die gelijktijdig schakelbare golfvormen heeft. Maar dat gemis kan misschien worden opgevangen als je zelf golfvormen kunt inladen.

Nagevraagd bij Mike van UDO: oscillator 2 heeft geen lfo-stand en ze hebben geen plannen die in te bouwen.

DMNO FIRST LOOK PREMIERE TODAY​

Join us for the live premiere of the DMNO First Look video with Sonicstate, today at 18:00 UK time (19:00 CET). George and the UDO team will be live in the chat to watch along and answer any questions!

Ik moet zeggen dat ik dit de beste demo ooit vond van George Hearn. Hij had wat meer rust ondanks de hinderlijke onderbrekingen door Nick Batt. Ik ben nu klankmatig wel overtuigd. De DMNO kan agressief klinken maar ik heb ook mooie akkoorden met faseverschuiving gehoord.

Ik overweeg de aankoop maar een Akai Live III heeft voorrang.

Back