Belachelijk idee, doen of niet?

klinkske

boeketje voor de vrouw
Ok. Flippertronics & 303"s. Belachelijk idee. Doen of niet? Waarom (niet)?

Ok. Flippertronics & 303"s. Belachelijk idee. Doen of niet? Waarom (niet)?
Belachelijk idee. Doen.

Misschien is het wel een goed plan om met een ietwat trage/niet al te volle sequence te beginnen zodat alle delay en feedback ook plaats heeft.

Well disclaimer erbij doen....." no 303's were harmed during the making of this music"

Doen😃

Hmmmm opbouwen dan maar??

Zie je die rollende ogen van haar, Da's mijn symbolische vrouw die altijd n oogje dicht knijpt. Of net niet.

IMG_5004.jpg
IMG_5003.jpg

meer dan genoeg tape delays iig :p zolang je zorgt dat de 303s niet te snel gaan en je het een beetje filtert zodat je niet te veel op de zelfde frequenties zit zie ik geen reden waarom het niet zou kunnen
flippertronics is minimum 3 sowieso. Anders gaat 't niet (of eventueel n pedaaltje)
Ik heb nu met die plank plaats voor 4... zou ik totaal loco gaan :D Ik begin met 3 - ik weet net of ze nog werken. Staan al paar jaar stil alweer. Ik denk dat Hainbach n video heeft met 7 of zoiets. Dat doe ik niet na.

flippertronics is minimum 3 sowieso. Anders gaat 't niet (of eventueel n pedaaltje)
Ik heb nu met die plank plaats voor 4... zou ik totaal loco gaan :D Ik begin met 3 - ik weet net of ze nog werken. Staan al paar jaar stil alweer. Ik denk dat Hainbach n video heeft met 7 of zoiets. Dat doe ik niet na.
oh ik dacht dat frippertronics al met 2 delays kon zolang de delay tijd lang genoeg is, heb ik dat dan mis of heeft dat iets te maken met dat je echte tape delays gebruikt? (heb zelf alleen stereo digitale)

het ziet er iig wel heel inspirerend/uitnodigend om te experimenter uit zo

Ik gebruik bandopnemers waar van een een delay zal zijn. De andere dienen respectievelijk om op te nemen of te weergeven. En de bandopnemer die record kan de player eventueel opnieuw opnemen. Of net wissen. Zo werkt het als ik t nog juist weet. Ik moet ook elke keer de uitleg lezen en dan proberen waar maken :)

Ik denk er over om de loop ook pitchmogelijk te maken. En misschien een kanaal (pak links) timesync te geven zodat andere gear mee sync loopt met eender hoe ik aan de pitch draai vd loop. Ik weet exhter niet of dat haalbaar is. De loop is dan uiteraard mono

Ik heb mijn dimbare lampen of full white staan voor de foto, en enkel dan 😄 verder staan ze normaal op hun warmst en eventueel dim

1e try out. ik speel 3 303 clones die elk samen een akkoord spelen. En ik transpose. En de loop voer ik send, dat hoor je dus pas na enkele seconden wat ik deed als de loop rond is...
Rond 2 minuut of 3 minuut is t weer ietsje anders, en rond 3min 30 hoor je enkel de tape.
Als je echt wil trippen heb k nog een andere take van + 10 minuten 8o)
Misschien probeer ik morgen een drumdoos mee te syncen. 'k vermaak me prima.

En ja in t begin zuigt het, ik weet 't :D

Mijn 10 minuut take is eigenlijk beter maar k dacht mensen die maar te besparen :D
Ik ben vergeten hoe lang de tape is, dat maakt dat de loop niet helemaal klopt met de clock... en dan krijg je van die rare echo...

@klinkske Ik vind het echt super cool dat je op oude bandrecorders opneemt! (Opeens spijt dat die twee van mij ooit verkocht zijn. =(

Je experiment klinkt trouwens gaaf hoor. Ik zou die wel willen horen met een overstuurde elektrische gitaar erdoorheen, verdrinkend in een bak galm en delays.

Back