Was vroeger alles beter?

Het is officieel in de credits van de 3 nummers, en inhoudelijk op plaatsen ook overduidelijk. Peter Maffay vertaalde Bobby, en Rob vertaalde Peter. Er zijn hele passages letterlijk vertaald en anderen iets vrijer vertaald.

Komen deze passages vaag bekend voor?

She was thirty-one
And I was seventeen
I knew nothing 'bout love

"I know you're young
You don't know what to do or say
But stay with me until the sun has gone away
And I will chase the boy in you away"

And then she smiled
And we talked for a while
Then we walked for a mile to the sea
We sat on the sand
And a boy took her hand
But I saw the sun rise as a man
Ik heb de overeenkomsten nooit zo overduidelijk waargenomen.. maar die Engelse versie nooit bestudeerd. Sommige zinnen hebben wel overeenkomsten idd.. maar het is een totaal andere indeling.. andere compositie, ander ritme en ook de indeling van de zang.. Als hiermee een claim gemaakt wordt. knap..
Ik onderzoek veel teksten doordat ik ook zing. De Duitse versie is 'n overduidelijkere 1 op 1 vertaling (alls je naar de latere versie) van Rob luistert.. Dat de Duitse versie geïnspireerd is op deze Engelse versie.. Ich habe es nicht gewusst.. :o:

Vroeger had je ook meer verkeersdoden, daar zaten best veel goede mensen bij.
En hoeveel verliezen we er nu aan drank en drugs door verveling en suicide? De coke in de riool hier was nog nooit zo hoog. Net zoals de aanslagen en afrekeningen. Of zitten daar geen goeie mensen bij, dat kan ook een mening zijn natuurlijk.

Ik vind de prijzen bij het tanken anno nu iets minder leuk.. maar tegenwoordig worden weer meer lachgas tanks bij controles gevonden. Ik weet verder niet of er een verband is tussen die 2. Maar sowieso waren die drugs en alcohol controles vroeger een lachertje..

Tegenwoordig zijn de alcoholcontroles in ieder geval efficiënter. Ik had er onlangs 3 op 1 avond (zo'n actiedag) en gelukkig duurt het maar 5 seconden. Ik drink nooit alcohol dus mij maak je er sowieso niet zenuwachtig mee. Ik zet natuurlijk wel mijn lichten aan en de ruitenwissers op max op een droge zonnige dag zodat ze dénken dat ze beet hebben.

beetje antivries beïnvloedt misschien de meting :D

En hoeveel verliezen we er nu aan drank en drugs door verveling en suicide? De coke in de riool hier was nog nooit zo hoog. Net zoals de aanslagen en afrekeningen. Of zitten daar geen goeie mensen bij, dat kan ook een mening zijn natuurlijk.
Afgezien van sommige voordelen van jong en jeugdig zijn zou ik het nu ook best lastig vinden in deze maatschappij. Dus ja, vroeger was bijna alles beter.

Wat onze vriend Rob betreft maakten wij het altijd nog een stukje fouter door te zingen "ik was net 10 en jij was 48". Vroeger was de foute humor beter.

Als je flitsmeister aanzet komt er 'opgelet slecht wegdek' - dan denk ik, NLer, you ain't seen nothing yet - serieus. Piskousen :D

Ik las dat we binnenkort dik mogen betalen om over die derde wereldwegen te rijden. Beter betalen ze mij voor het fixen van steenslag en schokbrekers.

Wij betalen al tax en dit komt er voor ons ook bovenop. Ik tel al af naar de zeeland tax die er aankomt enz voor ons

Wij betalen al tax en dit komt er voor ons ook bovenop. Ik tel al af naar de zeeland tax die er aankomt enz voor ons
De tax zal -waarschijnlijk, want nog niets is definitief- enkel voor nieuw ingeschreven (na mei 2027) voertuigen gelden. Wie al een auto heeft, zou kunnen kiezen tussen oude en nieuwe systeem. In het nieuwe systeem is de rijbelasting goedkoper (om min of meer het vignet te compenseren)

Op Belgische wegen? 😂 yeah right.
Ja hoor, en nog harder in the 80's :D 😈
Politiecontrole 's nachts in het weekend?
Geen probleem. 30m ervoor stoppen, chauffeur op de achterbank bij de rest en wachten tot hun shift erop zat 😄.
Maar ja, ondertussen zijn we met veel te veel op de weg...
Snel rijden gebeurt nog heel zelden hier.
Maar nu ook niet dat ik op de rem ga staan voor elk pluisje dat overwaait... 😉

Tegenwoordig zijn de alcoholcontroles in ieder geval efficiënter. Ik had er onlangs 3 op 1 avond (zo'n actiedag) en gelukkig duurt het maar 5 seconden. Ik drink nooit alcohol dus mij maak je er sowieso niet zenuwachtig mee. Ik zet natuurlijk wel mijn lichten aan en de ruitenwissers op max op een droge zonnige dag zodat ze dénken dat ze beet hebben.
Ik dacht dat autoverlichting tegenwoordig altijd aan moest staan? Dus dat is niet zo bijzonder meer.

In plaats daarvan moet je gewoon op een regenachtige dag met zonnebril op en raam open op een verlaten parkeerplaats gaan staan. En niet vergeten wikkels met poedersuiker er in bij je te hebben...

In de 25 jaar dat ik rij heb ik exact 0 alcoholcontroles gehad evenals 0 verkeerscontroles. Ben ooit eens langs de weg gezet bij Keulen toen ik onderweg was naar de Musik Messe en is mijn auto door de douane ondersteboven gekeerd (niks spannends bij me) en dat is het dan wel.

Back