Was vroeger alles beter?

1764064411113.png

Ik weet niet hoe de nieuwe is, maar ik heb het gevoel dat de oude Baantjer toch leuker is.

Ik heb ze ook origineel en remake uitgespeeld.
Ik vond vooral die van deel 2 extreem geslaagd.
Niet alleen vanwege de opgepoetste gfx maar ook vanwege de control-overhauls. De oude was (wat mij betreft) uit de tijd geraakt door de houterige controls :)
Ik vond de remake van deel 2 juist een voorbeeld van hoe een goede remake in elkaar zit... Niet alleen gfx en geluid oppoetsen maar ook zwakke puntjes in de gameplay aanpakken. Anders kan je net zo goed het origineel spelen vind ik. Maar smaken verschillen natuurlijk... Ik ben in elk geval blij met de trend dat er wat meer werk, zorg en aandacht in remakes gestoken word.

Deel 2 was trouwens ook vroeger mijn favoriet ^^
Even terugkomend op Resident Evil

Laatst de remake van 4 en de gewone 8 uitgespeeld. De remake van 4 vond ik erg goed.
Eergister deel 9 binnengekregen. Gister een half uurtje gespeeld. Zag er goed uit.

Ik was vroeger veel beter (in depressief zijn dan nu.)

Vroeger kon een duur ding 5 zaken die je moest leren. De andere mogelijkheden waren makkelijk zonder handleiding. Nu kan iets 1000 zaken die ik niet wil leren. En heb ik er een handleiding voor nodig die er niet bijzit. Een auto staat vol onzin en ik wil enkel 4 wielen 2 spiegels en n rond stuur, met t gevoel dat ik leef. Mijn studio lijkt op n oude mac na 1998 trouwens. En alle nieuwe synths die ik kocht gingen er uit. Pwm Mantis geld net teruggestort van Bax. Ik blijf hopen en proberen, de nieuwe shizzle

Laatst gewijzigd:
Even terugkomend op Resident Evil

Laatst de remake van 4 en de gewone 8 uitgespeeld. De remake van 4 vond ik erg goed.
Eergister deel 9 binnengekregen. Gister een half uurtje gespeeld. Zag er goed uit.
RE4 was wel echt geniaal op de gamecube lang geleden. Ik speel RE4 nu op de Meta Quest in VR, echt geweldig. Dat is echt een toffe reeks. Deel 9 lijkt me ook erg goed inderdaad.

Wat ik nu inmiddels wel kan stellen na die inval in Iran is dat vroeger toch echt beter was, de polarisatie en gebeurtenissen in de wereld momenteel heb ik nooit eerder mee gemaakt, er is altijd wel ergens oorlog geweest maar alleen de huidige retoriek al is op zijn minst schokkend te noemen, en dan zoveel demonstraties en boze mensen momenteel die zich vergapen aan een hoop nepnieuws op X etc, realiteitszin raakt zo wel verloren voor de jonge mensen die enkel met internet zijn opgegroeid. Ben toch wel benieuwd waar dat heen gaat en of het ooit weer zo goed wordt als vroeger toen ik jong was.

Och Colin Powell met zijn nep WMD-bewijs bij de VN vlak voor de Irak inval in 2003 was toch niet zo heel anders.

En we gaan weer een crisis in. De hoeveelste sinds 2008? Lekker zaken doen en carrière maken zo. (Nuja, misdchien wel als je in de defendiebiz zit ofzo)

Och Colin Powell met zijn nep WMD-bewijs bij de VN vlak voor de Irak inval in 2003 was toch niet zo heel anders.
Toch wel, toen waren er maar weinig nieuwsbronnen vergeleken nu, nu heb je o.a. X en Telegram, het zijn gevaarlijke media waar ontzettend veel complotdenken en polarisatie door wordt gekweekt, er ontstaat langzaam een parallelle realiteit waar fictie en realiteit nauw verweven met elkaar zijn, ik ken echt mensen waarvan ik het niet zou verwachten die geloven opeens in de gekste complotten. En dan heb ik het niet eens over die rauwe oorlogsbeelden die je op dit soort media ziet waardoor er verstomping ontstaat, zijn toch wel zorgelijke ontwikkelingen vind ik, wil niet zeggen dat ik de wereld van nu niks aan vind, maar in dat opzicht vond ik vroeger toch iets beter.

Ik heb die asbak vol pinda’s nooit begrepen. Gaat je peuk daardoor echt beter uit?

Alles was vroeger beter; ikzelf, m’n vrouw (toen nog strak in dr vel), geen kinderen met al hun gezeik (oh wacht, toen was ik t zeikkind), purnodepurno op tv, of Rembo en rembo, of gewoon Rambo, geen gezeik met een woning vinden, oma nog in leven, blikje bonduelle mais kostte toen geen Fl 4,59, @phochos droeg nog geen badjas maar pafte wel al sigaartjes, je kon nog naar de Mac of burgerking 🍔 zonder je schuldig te voelen, etc endergelijke.

Hoewel ik vooral de 90’s super vond zou ik niet terug willen, want toen was vroeger ook alles al beter, ja en dan blijf je bezig. Dus hop hop, op naar de toekomst 🔮

Laatst gewijzigd:
Dat brengt ons bij een mooie overpeinzing: was vroeger ook vroeger alles beter? En zoja, bereiken we dan een soort euforische asymptoot bij de oerknal? Een kosmisch orgasme, als het ware.

Volgens mij vallen de dingen die nu slechter zijn dan vroeger gewoon het hardst op, gecombineerd met het beter/rooskleuriger onthouden van elementen dan het geheel van "vroeger" echt was.

Bijna alles dat veranderd is komt omdat men er destijds niet tevreden over was.

Of omdat het de monsterwinst dreigde af te romen. Of omdat het budget aan ...andere...zaken op gaat.

Vroeger had ons dorp 2 bankkantoren. Nu nul. Postkantoor is ook weg. Bib verdwijnt ook. Maar hej, we hebben wel wimpels en een 3 meter hoog stalen hartje gekregen

Bijna alles dat veranderd is komt omdat men er destijds niet tevreden over was.
Ja grote ruiten op een auto, bah laat ons camera s doen. Laat ons mensen die niet kunnen zingen autotunen. Laat ons alles wat stout was bij uitgaan streng controleren zodat niemand nog wil. Zo worden we allen veilig ouder maar vervelen ons dood. Ik ben al sinds windows 95 internet maniak maar stel je voor, de berg poen en tijd die ik zou hebben zonder internet. Een himalaya zeg ik 😆

Wie zit er alweer allemaal “men” te wachten op zelfrijdende autos, gelukkig werd tv kijken met een 3d bril een flop… nog iemand ruzie met de vrouw omdat je 7 surround speakers rond je tv hoek wil / wou 😛 en nu wil niemand dat van je overnemen

Laatst gewijzigd:
Vroeger had ons dorp 2 bankkantoren. Nu nul. Postkantoor is ook weg. Bib verdwijnt ook. Maar hej, we hebben wel wimpels en een 3 meter hoog stalen hartje gekregen
Ja maar ze waren toch altijd dicht en buiten openingstijden kreeg je niets gedaan want je had geen alternatieven. Overboekingen duurden dagen. Je had geen track & trace zoals nu.

You win some, you lose some.

Nu heb ik een handige track and trace zodat ik precies kan volgen hoe ze er weer een zooi van maken. You win some...

In 1990 zou hettweedehands GASsen inderdaad wel heel wat stroever gegaan zijn.

Back