Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Daar ben ik het wel mee eens. In de jaren '80 en '90 maakte ik heel bewust de gigantische sprongen in game-graphics en gameplay-ervaring mee. Dat OMG WOW effect toen ik op een computerbeurs voor het eerst Super Mario 64 zag op de N64 vergeet ik nooit meer. Het gevoel van hoe het is om voor het eerst een 3D-game te spelen is lastig uit te leggen aan een jonger persoon, net als het gevoel van voor het eerst op afstand met iemand samen spelen, omdat het tegenwoordig allemaal zo vanzelfsprekend is.Vroeger waren, op een uitzondering na, de nieuwste games en was nieuwste muziek veel beter dan nu
Ik zeg toch nergens dat oude games beter zijn?@Phontaq @Nightly Build
Ik ben ook een enorme liefhebber van de ouwe games. Snes beste console ever wat mij betreft!
Maarrrrrr....
Ik ben t oneens met dat ze altijd beter waren...
Excuus,Ik zeg toch nergens dat oude games beter zijn?

Dat verdient een:Vroeger was alles beter, de vrouwen droegen een onderbroek nu een veter
Duidelijk betere schaduw bij de PS5Daar ben ik het wel mee eens. In de jaren '80 en '90 maakte ik heel bewust de gigantische sprongen in game-graphics en gameplay-ervaring mee. Dat OMG WOW effect toen ik op een computerbeurs voor het eerst Super Mario 64 zag op de N64 vergeet ik nooit meer. Het gevoel van hoe het is om voor het eerst een 3D-game te spelen is lastig uit te leggen aan een jonger persoon, net als het gevoel van voor het eerst op afstand met iemand samen spelen, omdat het tegenwoordig allemaal zo vanzelfsprekend is.
Tegenwoordig zijn er nog wel stapjes tussen console-generaties (bv. real-time raytracing), maar de vooruitgang vind ik niet meer zo indrukwekkend. Wat dat betreft vond ik VR-games nog de grootste openbaring in de recente jaren, maar echt mainstream lijkt dat om allerlei redenen niet te worden.
Bekijk bijlage 3867506
Daar mag wel wat nuance omheen: het is namelijk leeftijdsafhankelijk. Jongere mensen vertonen vaker een negativiteitsbias, terwijl bij oudere mensen het positiviteitseffect (Pollyanna-principe) sterker is. Vanuit evolutionair oogpunt is dat ook wel logisch: dreigingen of gevaar zijn belangrijk om te onthouden om te overleven, zeker voor jongeren die nog aan het leren zijn. Daarnaast verdwijnt de emotionele intensiteit van negatieve herinneringen vaak sneller dan die van positieve herinneringen (fading affect bias), mits er geen sprake is van een trauma.Dit is een bekend fenomeen in de psychologie.
Stond een tijdje geleden een uitgebreid stuk over in de krant (ik meen het AD).
We zijn van nature geneigd om positieve herinneringen beter op te slaan dan negatieve (dat was de korte samenvatting).
Ik kan genoeg dingen bedenken die 'vroeger beter waren' en ook genoeg dingen die nu beter zijn.
En ik vind Breath of the Wild juist misschien wel de beste Zelda ooitMaar toch heb ik het gevoel bij de laatste Zelda´s voor de Switch dat het minder is. Voor mij zijn dungeons kenmerkend voor een Zelda game. Niet een open wereld met kleine puzzels/grotten.

Ik vond die oude Resident Evils met die pre-rendered achtergronden niet te spelen met die rare controls en steeds veranderende camerastandpunten. Resident Evil 4 voelde tenminste vloeiend. Maar ik heb geen enkel deel in de reeks ooit uitgespeeld, ik hou niet zo van de Resi gameplay.Over games gesproken. Vroeger was die veel leuker vanwege de puzzels en met mindere mate zombies afknallen. Na deel 3 is het een stuk minder geworden.
Bekijk bijlage 3867512
Zo heb ik altijd de herinnering dat het vroeger altijd mooi weer was. Ik zie het nooit regenen of koud weer. Als ik diep naar een bepaalde situatie ga inzoemen, dan kan dit wel wat specifieker worden. Maar vooral de jeugd (tot pak em beet 12 jaar) is altijd mooi weerWe zijn van nature geneigd om positieve herinneringen beter op te slaan dan negatieve (dat was de korte samenvatting).