Was vroeger alles beter?

Sommige dingen wel sommige dingen niet, de definitieve lijst wordt dagelijks bijgewerkt.

Bankkantoren, waarom parkeergeld betalen en in de rij staan, als je prima alles via een app kan doen? Bankkantoren zijn echt niet meer van deze tijd, zekfs een hypotheek van 1mio regel je online, zonder ooit één handje te schudden. Polarisatie is wel een ding én dan gaat het nog geeneens over nepnieuws. De huidige verzorgingstaat is niet meer houdbaar qua kosten en belastingdruk voor de gemiddelde Nederlander. Je ziet het hier ook qua nieuwe aankopen, topic is stukken minder actief dan 5 jaar geleden.

Je ziet het hier ook qua nieuwe aankopen, topic is stukken minder actief dan 5 jaar geleden.

Ik heb de laatste jaren echt duurdere aankopen gedaan qua muziek dan in de jaren ervoor.
En net als @Nap kan ik zeggen dat ik (bijna :) ) alles heb.
Ik heb in ieder geval geen ruimte meer en dat gaat verder dan muziek. Ook mijn boekenhoek begint allengs vol te raken.
Aan mij ligt het niet. :D

Ik koop vooral minder omdat ik alles al heb.
Same. Ontzettend sneu om toe te geven, maar ik ervaar zelfs bijna een soort existentiële leegte omdat er niets meer op het verlanglijstje staat. Nou vooruit, nog een resonator gitaar, maar daarna staart de eindeloze leegte me aan...

Dat maximising en ergens-naar-toe-leven was stiekem eigenlijk wel een fijn dopamine bevorderend tijdsverdrijf :erm:

En dan nu... eh, nog meer muziek maken? :?

Same. Ontzettend sneu om toe te geven, maar ik ervaar zelfs bijna een soort existentiële leegte omdat er niets meer op het verlanglijstje staat. Nou vooruit, nog een resonator gitaar, maar daarna staart de eindeloze leegte me aan...
Het besef drong onlangs echt door toen ik de 3rd Wave terugstuurde omdat het gewoon helemaal niets toevoegde aan de setup.

Tijd voor die Märklin baan denk ik.

Ja, dat is hier ook een probleem. Die treinbaan, flipperkasten en knutselhok voor stoffige craftingzaken zullen moeten wachten tot de kinderen ooit eens de deur uit zijn.

Mijn huidige samenvatting, de laatste fase moet ik nog unlocken:

LeeftijdTijdEnergieGeld
JongJaJaNee
MediumNeeSomsSoms
OudJaNeeJa

Vroeger hadden we gewoon nog een Tardis voor dit soort plaatsingsproblematiek :D

Dingen die vroeger duidelijk beter waren:
- Friet gebakken in dierlijk vet
- Milky Ways (oude recept)
- McDonalds deals

Bankkantoren, waarom parkeergeld betalen en in de rij staan, als je prima alles via een app kan doen? Bankkantoren zijn echt niet meer van deze tijd, zekfs een hypotheek van 1mio regel je online, zonder ooit één handje te schudden.
Ik moet een half uur rijden om cash af te halen of te storten, om maar iets te noemen. En ja, ik weet van het bestaan van overschrijvingen en tikkies etc af, maar soms heb je cash (nodig).

Dat mag nu ook niet meer, alles boven 5k moet giraal en dat trek je ook uit de geldmaat.
Had ik het over 5k? Als ik een rommelmarkt over de Franse grens wil doen, moet ik cash bijhebben. Als iemand een synth van mij koopt voor 500 en hij betaalt cash, moet ik dat storten.

De dichtsbijzijnde geldautomaat, bankkantoor of anderzijds, is nu dus een half uur rijden. Enkele jaren geleden waren er gewoon meerdere banken in het dorp, die zelden permanentie hadden maar wel altijd een automaat. En kostte mijn bank mij jaarlijks minder terwijl ze ook al app services etc hadden. Niet genoeg winst zeker, arme stakkers.

Back