Was vroeger alles beter?

Ach Vroeger...

Vroeger was alles beter. En nu dan?
Nu is wennen aan verbetering van vroeger!

Vroeger mocht je op een zondag niet eens maaien. Schurkje 😱

Eens rebel, altijd rebel. Tegenwoordig maai ik het gras zelfs na 22u af, met een geruisloze maaier. Jaja, ik heb het straight and narrow path slechts van ver gezien.

Vroeger waren de modellen kalenders veel beter, al die patchkabels over de aansluitingen lieten nog wat tot de verbeelding over.

Wat ik nu inmiddels wel kan stellen na die inval in Iran is dat vroeger toch echt beter was, de polarisatie en gebeurtenissen in de wereld momenteel heb ik nooit eerder mee gemaakt.
. Ben toch wel benieuwd waar dat heen gaat en of het ooit weer zo goed wordt als vroeger toen ik jong was.

Geen idee hoe oud je bent, en op het gevaar af geboomered te worden: De oorlog in ex-Joegoslavie in de nineties, al 80 jaar oorlog en terrorisme vanwege het MO, Afghanistan in de 80s, 90s en 200s en nu weer. Gedoe over atoombommen, Russen die openlijk dreigen ons te negraven, oorlogszuchtige Amerikanen, honger in Afrika en ga zo maar door. (Relatieve) vrede is de uitzondering, oorlog en lijden de norm.

En nu een lekker moppie muziek maken en met de hond eropuit.

Hm, maaien van nat bedauwd gras is niet aan te raden!
In de zomers kan ik op deze zandheuvel alleen maar wensen dat het gras nat is. Als ik "gras" zeg, dan bedoel ik ook alles wat hier 2 maanden per jaar groen is en waarop we lopen. Veel gras staat er niet tussen. :D Er is een reden dat de naam van zowat elk gebouw en zaak hier in de buurt begint met het woordje "zand".

Vroeger was het gazon beter (want het weer slechter).

Had ik het over 5k? Als ik een rommelmarkt over de Franse grens wil doen, moet ik cash bijhebben. Als iemand een synth van mij koopt voor 500 en hij betaalt cash, moet ik dat storten.

De dichtsbijzijnde geldautomaat, bankkantoor of anderzijds, is nu dus een half uur rijden. Enkele jaren geleden waren er gewoon meerdere banken in het dorp, die zelden permanentie hadden maar wel altijd een automaat. En kostte mijn bank mij jaarlijks minder terwijl ze ook al app services etc hadden. Niet genoeg winst zeker, arme stakkers.
Contant geld is wel flink duurder geworden, vind ik ook schandalig. Hier moet ik idd ook 15min rijden om te storten en dan vragen ze er nog geld voor ook nog!

Ik denk niet dat ik hier moet betalen om te storten, maar met de huidige benzineprijzen moet ik het ook niet voor 20 euro gaan doen. :)

Kunnen we het er met z'n allen over eens zijn dat "vroeger was alles beter" echt wel opgaat voor de tijdslijn van MTV?

ah toen tekenfilms nog getekend werden, cgi niet bestond en men echte modelbouw deed, het is jammer maar ik kijk geen nieuwe actie films meer, het is te stom om te aanzien. AI is ook niet te harden trouwens, en ik vrees dat we nog véél meer ervan gaan krijgen, ook op podia met hologrammen enz enz, maar t zal zonder mij zijn.
En warm halogeen licht, dat mis ik, ik heb er nog wat thuis - maar die zullen de jaren niet meer overleven...

Vroeger was de Belgische TV ook beter met goeie films op Canvas.
Vroeger was de Britse TV ook beter met goeie films op BBC2
Vroeger was Duitse TV ook beter met Rockpalast en Musikladen, en nog eentje waar ik even niet op kan komen
Vroeger was Nederlandse TV ook beter, met goeie films op Nederland 3 en alles van de VPRO

Geen idee hoe oud je bent
in ieder geval allang geen 31 meer helaas
vrede is de uitzondering, oorlog en lijden de norm.
Het oogt dit keer ernstiger dan alle vorige oorlogen die ik heb meegemaakt en meer tegelijk. Daarnaast wordt alles anders belicht door internet en doet de halve wereld mee in de retoriek van beide kanten, dat hadden we destijds niet of nauwelijks. zie mijn andere bericht.
En nu een lekker moppie muziek maken en met de hond eropuit.
Ja dat zijn de beste ideeen. Zal wel met de Cavia's worden dan alleen :D

De mensheid heeft zijn hoogtepunt gehad en er is nu gewoon een negatieve evolutie gaande (involutie).
Het zou het leven op aarde ten goede komen als de mensheid compleet zou verdwijnen.
We zijn niet zo belangrijk. Zoals Ricky Gervais het omschreef: 'We are a species of narcissistic ape':

De mensheid heeft zijn hoogtepunt gehad en er is nu gewoon een negatieve evolutie gaande (involutie).
Het zou het leven op aarde ten goede komen als de mensheid compleet zou verdwijnen.
We zijn niet zo belangrijk. Zoals Ricky Gervais het omschreef: 'We are a species of narcissistic ape':

Zijn hoogtepunt zou ik niet zeggen, de evolutie verloopt in golven met ieder hun eigen hoogte- en dieptepunt. Een mensenleven is maar een minuscuul deeltje in zo een golf, misschien lag het hoogtepunt in de jaren 80 ? Nog goeie muziek, nog veel rente op je spaargeld bij de bank, minder ongevoeligheid, onverdraagzaamheid en zelfgenoegzaamheid?
Het voorbeeld hieronder toont alleen de golven van economische activiteit. Ik vond geen correcte afbeelding, als die al bestaat, omdat evolutie zoveel omvat dat je dat moeilijk in een grafiek kan gieten.
Wil alleen maar zeggen dat die economische piek naar beneden zou worden gehaald door vele andere factoren...

1773065221893.png

'misschien lag het hoogtepunt in de jaren 80 ? Nog goeie muziek,'

Genoeg mensen op deze planeet die de jaren 80 op een andere manier beleefd hebben als wij in het vrije westen.
Niet perse om jou tegen te spreken, maar ik heb zelf lange tijd gedacht dat de 80's eigenlijk de gouden jaren waren, maar, dat geldt maar voor een selectief clubje mensen eigenlijk.

Al die technologiache ontwikkelingen zeggen niets over de evolutionaire ontwikkeling van de mens zelf.
Of eigenlijk zegt het juist dat de mens daardoor dommer is geworden omdat computers al het reken- en navigatiewerk voor ons doen.

In de middeleeuwen waren er geen rekenmachines dus moesten mensen meer hoofdrekenen waardoor ze hun hersens beter benutte.
Organen en weefsels die je niet meer gebruikt sterven gewoon af: Involutie

Zijn hoogtepunt zou ik niet zeggen, de evolutie verloopt in golven met ieder hun eigen hoogte- en dieptepunt. Een mensenleven is maar een minuscuul deeltje in zo een golf, misschien lag het hoogtepunt in de jaren 80 ? Nog goeie muziek, nog veel rente op je spaargeld bij de bank, minder ongevoeligheid, onverdraagzaamheid en zelfgenoegzaamheid?
Het voorbeeld hieronder toont alleen de golven van economische activiteit. Ik vond geen correcte afbeelding, als die al bestaat, omdat evolutie zoveel omvat dat je dat moeilijk in een grafiek kan gieten.
Wil alleen maar zeggen dat die economische piek naar beneden zou worden gehaald door vele andere factoren...

Bekijk bijlage 3871280
Nou, ik ben wel heel benieuwd wat die y/verticale-as voor eenheid heeft. Aantal lulkoekjes per kletspraat?

Back