We Won't Fade (ambient/jazz/rock)

We won't fade​

Mensen hebben de kracht om de natuur te vernietigen, maar ook om deze te herstellen. Maar gaat dat ook gebeuren?

Gebruikte instrumenten:
Korg Z1
Akai MPC One
Acces Virus Snow

Opname: Bitwig Studio

Hopelijk vinden jullie het leuk :-)

Mooi hoor, ik heb afgelopen jaren 3 keer mee mogen maken dat ik een uitgeput bijtje rond mn huis vond.. wat honing gegeven en hup paar minutjes later weer op kracht!

Ja hoor, maar dat gebeurt niet zonder een grote portie depopulatie.

Mooi nummer, heb ervan genoten :)
Dank je wel Jan. Super dat je hem kunt waarderen 👍👍👍
Ik ben bang dat die depopulatie idd gaat gebeuren als je naar de roekeloze leiders kijkt van een aantal grote landen, maar hopelijk halen we de bocht nog.

Schaapjes!!! Ik hou van schaapsels! :) :) :)

Mooi atmosferisch sfeertje. Leuke trage overgangen tussen de verschillende delen. Doet me denken aan een oude jaren '90 ambient CD die ik hier nog vast wel ergens heb liggen, waar ze dat ongeveer ook zo deden. Als ik 'm vind of de naam schiet me te binnen dan zet ik het hieronder.

Hij is goed hoor, maar als ik een paar opmerkingen mag maken:
- De sax komt er iets te abrupt (hard?) in, maar lijkt later wel op juiste volume.
- De akoestische gitaar (ik neem aan een sample of emulatie?) lijkt op spaarzame plekjes ritmisch net niet helemaal lekker mee te komen, of het is wellicht een ander instrument dat dat veroorzaakt? Subtiel hoor, niet heel erg storend.
- Die schreeuwende gast “We wont…” detoneert wat met de sfeer. Al snap ik dat je daar de vervuiling en schreeuwerige mensheid probeert te verbeelden. Misschien die scheurende elektrtische gitaar eerst laten komen en daarna pas die schreeuwerd erin?

Idee voor einde fimpje?:
Overgroeide ruïnes van gebouwen en dat het beeld langzaam weer kleurrijk wordt, met als boodschap: "De natuur overleeft de mensheid wel, maar de mensheid niet zichzelf."

ik heb afgelopen jaren 3 keer mee mogen maken dat ik een uitgeput bijtje rond mn huis vond.. wat honing gegeven en hup paar minutjes later weer op kracht!
Yup, altijd lief zijn voor diertjes. :okdan:

Groet,
Dorian :doei:

Mooi atmosferisch sfeertje. Leuke trage overgangen tussen de verschillende delen. Doet me denken aan een oude jaren '90 ambient CD die ik hier nog vast wel ergens heb liggen, waar ze dat ongeveer ook zo deden. Als ik 'm vind of de naam schiet me te binnen dan zet ik het hieronder.
Dank je voor je mooie commentaar en tips Dorian. Mocht je de cd nog vinden dan ben ik benieuwd.

Idee voor einde fimpje?:
Overgroeide ruïnes van gebouwen en dat het beeld langzaam weer kleurrijk wordt, met als boodschap: "De natuur overleeft de mensheid wel, maar de mensheid niet zichzelf.
Hmmmm leuk idee, maar ik hoop dat de mensheid het overleeft en op tijd maatregelen neemt die hout snijden, dus deze vind ik net een etage te ver.

Groetjes LI :)

Ik vond de eerste 1,5 minuut, het rustige deel ook het deel wat mij het meeste aansprak, dat had wel wat langer mogen duren.

Wij hebben niet de kracht om de natuur te vernietigen, de natuur is sterker dan ons en de natuur zoekt altijd weer de kortste weg naar evenwicht op manieren die wij als mens niet altijd weten of begrijpen, da's nou eenmaal het wezen van de schepping of de evolutie.
Dat is hoe ik 't zie.

Mocht je de cd nog vinden dan ben ik benieuwd.

Gevonden:

Het sfeertje van wat jij maakt (naar wat ik heb gehoord tenminste), alsmede hoe soundscapes in elkaar overvloeien deed me hier aan denken.

Ik vond de eerste 1,5 minuut, het rustige deel ook het deel wat mij het meeste aansprak, dat had wel wat langer mogen duren.

Wij hebben niet de kracht om de natuur te vernietigen, de natuur is sterker dan ons en de natuur zoekt altijd weer de kortste weg naar evenwicht op manieren die wij als mens niet altijd weten of begrijpen, da's nou eenmaal het wezen van de schepping of de evolutie.
Dat is hoe ik 't zie.

Dat rustige deel heb ik speciaal voor jou gemaakt. Ik weet dat je daarvan houdt ;). Helaas was mijn plan om het daarna wat dramatischer/onaangenamer te maken omdat dat synchroon moest gaan lopen met de video van de verloedering van de aarde.
Ik ben het helemaal met je eens dat de natuur zich altijd zelf zal redden. De aarde is immers al meerdere keren behoorlijk toegetakeld in het verre verleden (zie film "our universe" met Morgan Freeman) en er zijn toen ook nieuwe levensvormen ontstaan (waaronder de mens). Hoop dat de mens zo slim om ook toekomstige problemen te overleven en onderdeel blijft uitmaken van natuurlijke evolutie

Zeer mooie mix!

De 'we won't fade' vocal herhaalt wel wat te vaak naar mijn smaak.

Voor de rest: toppertje!
Dank je wel Dozart. Super dat je hem leuk vind 👍👍👍
T's een soort van protest song. Zou misschien iets minder kunnen maar de kracht van de boodschap zit hem vaak in de herhaling.

Het sfeertje van wat jij maakt (naar wat ik heb gehoord tenminste), alsmede hoe soundscapes in elkaar overvloeien deed me hier aan denken.
Ik kende deze artiest niet en heb de cd vanmorgen helemaal beluisterd. Hij hanteert idd een aantal sfeertechnieken die ik ook heb gebruikt. Niet alles spreekt me aan (soms wat druk) maar er zitten mooie passages in. Dank voor het delen :okdan:.

Back