JX8P PG800 datakabel verlengen

Paardenstaart

Ouwe tor
Hello

Ik heb een datakabel voor PG800 van een 2-tal meter die ik graag zou verlengen. Dat zou een 6 pin DIN kabel moeten zijn. Ik vond op Bol deze verlengkabel. Iemand een idee of dit zal werken?

Productbeschrijving​

DIN 6-pins audio video verlengkabelGebruik deze kabel om een 6-pins DIN kabel te verlengen om zo de afstand tussen uw apparaten met 6-pins DIN-aansluiting te vergroten. Deze connector werd vroeger gebruikt voor audio-, video- en computerapparaten. DIN connectorVeel audio-, video- en computerapparaten werden vanaf 1955 uitgerust met DIN-stekkers. Sinds 1975 werd de DIN stekker langzaam uitgefaseerd en sinds eind jaren '90 is de plug vrijwel verdwenen op nieuwe apparaten. DIN staat voor Deutsches Institut für Normung, de Duitse normeringsinstantie die normen uitvaardigt. DIN aansluitingen op andere apparatenTerwijl DIN stekkers langzaam uitgefaseerd zijn op audio- video en computerapparaten zien we de universele DIN-plug wel steeds vaker terug op andere elektrische apparaten. Dit komt omdat een DIN-connector vrij van rechten toegepast kan worden. Het is daarom voor een fabrikant goedkoper om een apparaat te voorzien van een DIN-connector dan een eigen stekker te ontwerpen. Het is dan natuurlijk altijd de vraag of de pin-toewijzing hetzelfde is, maar het is het proberen waard.

Die laatste zin is niet erg overtuigend... (-:

Zou het best kunnen doen. Als je echt zeker wil zijn zou je zelf compleet nieuwe kabel kunnen maken

Kijken of je ergens een shema kan achterhalen van de fabrikant hoe de pins zij aangesloten.
En anders is zelf maken natuurlijk ook prima te doen.
Heb in het verleden wel eens wat kabels gekocht bij de lokale electronica boer enzo, vaak met positief resultaat.

Laatst gewijzigd:
Als ik zn kabel zou zoeken dan kijk altijd via google ff in het engels "Roland PG800 replasment cable"

Yes ik ben ik er ook achter gekomen. De pinverbinding-config is belangrijk en dat wordt niet vermeld bij die kabel op Bol. Voor alle zekerheid ga ik de continuiteit ff checken met een multimeter. En dan eventueel kijken naar een DIY oplossing. De kabeltjes met de juiste config die ik online vind zijn aan de korte kant (max 1m). Het is de bedoeling dat ik dat Roland kastje door de studio kan sleuren. 2 meter extra zou ideaal zijn :-)

Op zich niet heel moeilijk om te verlengen, het mooiste is dan om de draden staggered (verschoven in lengte van elkaar) te solderen. Dan krijg je niet zo'n dikke bult met krimpkous in je kabel.

Op zich niet heel moeilijk om te verlengen, het mooiste is dan om de draden staggered (verschoven in lengte van elkaar) te solderen. Dan krijg je niet zo'n dikke bult met krimpkous in je kabel.
En nog minder kans dat er toch 2 sluiting maken als er scherpe hoekjes door krimpkous zouden steken. Dat gezegd zijnde doe ik het zelf niet altijd zo, het is maar een beetje hoe de wind waait die dag.

Back