Hoe goed vinden jullie Sunset Jesus van Avicii?

Ik ben ook geen megafan van avicii, maar sommige nummers vind ik wel goed. Fade into darkness en ook levels is erg lekker.

Hoe goed het echt is blijft een lastige vraag. Het pakt een groot publiek dus er zal heus wel heel veel aan kloppen.

Maar eigenlijk is het allermooiste van zijn muziek dat het jou (@milobravemusic) zo enorm inspireert om zelf met muziek aan de slag te gaan! En met jou waarschijnlijk ook nog vele anderen.
Dat is denk ik voor een artiest nog mooier dan kille verkoop cijfers (nou ja... Avicii zelf is er natuurlijk niet meer, maar ik bedoel t meer principieel).

Dan boeit t eigenlijk totaal niet meer wat iemand ander ervan vind toch? Zolang het jou motiveert om meer te maken, en beter te worden, is de muziek van hem (voor jou) van onschatbare waarde.

Nu... Nog een vraagje...

Waarom heb je geen nummer ingestuurd voor de jaarlijkse synthforum contest!
Dat leek me echt iets voor jou... Daar krijg je vaak wat meer publiek dan op de gemiddelde track-forum post. Volgend jaar gewoon meedoen hoor 😁

Dat leek me echt iets voor jou... Daar krijg je vaak wat meer publiek dan op de gemiddelde track-forum post. Volgend jaar gewoon meedoen hoor 😁

Je krijgt nog meer publiek als je je tracks officiëel released. Het wordt dan niet alleen op een nederlands forum beluisterd maar je track wordt dan ook gehoord, gestreamed en gekocht door muziekliefhebbers, fans, producers en DJ's werledwijd.

Die tracksectie op dit dorum is er voor mij om tracks eerst door anderen te laten beluisteren voordat ik iets uitbreng, en vaak horen anderen nog dingen die ik niet hoor.

..en verder heb ik gewoon een hekel aan wedstrijdjes als het om muziek gaat: eurovisie songfestival, the voice.. het stinkt allemaal.

Maar het jaarlijkse synthforum contest is toch wel een beetje een uitzondering.. wie weet stuur ik volgend jaar ook weer iets in ☺️

Laatst gewijzigd:
en verder heb ik gewoon een hekel aan wedstrijdjes als het om muziek gaat: eurovisie songfestival, the voice.. het stinkt allemaal.

Maar het jaarlijkse synthforum contest is toch wel een beetje een uitzondering.. wie weet stuur ik volgend jaar ook weer iets in ☺️
Heiligschennis om die non-competities in 1 post te noemen met de top-tier contest die we hier jaarlijks organiseren!!

:dubbel:

geintje natuurlijk. ik heb overigens ook helemaal niks met die andere contests die je noemt : )

Ik ben ook geen megafan van avicii, maar sommige nummers vind ik wel goed. Fade into darkness en ook levels is erg lekker.

Hoe goed het echt is blijft een lastige vraag. Het pakt een groot publiek dus er zal heus wel heel veel aan kloppen.

Maar eigenlijk is het allermooiste van zijn muziek dat het jou (@milobravemusic) zo enorm inspireert om zelf met muziek aan de slag te gaan! En met jou waarschijnlijk ook nog vele anderen.
Dat is denk ik voor een artiest nog mooier dan kille verkoop cijfers (nou ja... Avicii zelf is er natuurlijk niet meer, maar ik bedoel t meer principieel).

Dan boeit t eigenlijk totaal niet meer wat iemand ander ervan vind toch? Zolang het jou motiveert om meer te maken, en beter te worden, is de muziek van hem (voor jou) van onschatbare waarde.

Nu... Nog een vraagje...

Dankjewel, mooie reactie. Ik weet niet of je het aan mij vroeg hoor haha, maar het synthforum contest was me een beetje over het hoofd gegaan en pas een paar maanden bezig met producen, maar volgend jaar ga ik zeker iets insturen, ik heb dan ook meer tijd voor muziek ivm school :)

Los van welke genre je fan bent, ik denk dat iedereen het met me eens is dat de drop van Sunset Jesus een prachtige melodie heeft. Ook vind ik de layering van de sounds samen supergoed klinken.

Mijn vraag is ook of de ervaren producers hier van zich zelf zouden kunnen zeggen dat ze ook zo'n drop in elkaar zouden kunnen zetten, of is wat Avicii deed toch echt andere koek ofzo? Hoe komt het dat zijn melodiën zo sterk zijn, ik heb daar wel al meer research over gedaan, maar hoe ontwikkel je zo'n gevoel voor melodie zoals hij dat deed?

Groetjes,
Milo

SUNSET JESUS - AVICII :

Je vraagt naar de menig over Avicii op een forum waar 90% vd populatie over de 50 is en standaard kotst als het geen een of andere meuk is die gemaakt is met synthesizers (hardware natuurlijk) die al zo oud zijn dat ze nog net niet uit elkaar vallen (denk jaren zeventig en tachtig) :D

Je deelt je enthousiasme over muziek die je geweldig vindt en vraagt je af (zoals een ieder hier ooit over zijn eigen helden heeft afgevraagd) hoe het is gemaakt en je aspireert ook zoiets te kunnen maken. Logisch vind ik. Maar weet dat het merendeel zich niet kan inhouden om over je muzieksmaak heen te schijten omdat het nu eenmaal niet makkelijk is om te accepteren dat je gloriedagen al ver in het verleden liggen :D

Ja jongens.. een beetje de draak steken met een grote knipoog mag wel als je met zo’n zure boomer houding komt aanzetten meteen 8o

Maar om in te haken op je vraag:

Wat ik altijd probeerde is de muziek proberen na te maken tot ik een ons woog. Je faalt dan alsnog in het geheel om het werkelijk zoals hem te maken, maar in dat proces kom je er achter dat je veel over muziek maken hebt geleerd en dat je een eigen vinger afdruk hebt in alles wat je maakt ookal probeer je een ander te kopiëreren.

Je vraagt naar de menig over Avicii op een forum waar 90% vd populatie over de 50 is en standaard kotst als het geen een of andere meuk is die gemaakt is met synthesizers (hardware natuurlijk) die al zo oud zijn dat ze nog net niet uit elkaar vallen (denk jaren zeventig en tachtig) :D

Je deelt je enthousiasme over muziek die je geweldig vindt en vraagt je af (zoals een ieder hier ooit over zijn eigen helden heeft afgevraagd) hoe het is gemaakt en je aspireert ook zoiets te kunnen maken. Logisch vind ik. Maar weet dat het merendeel zich niet kan inhouden om over je muzieksmaak heen te schijten omdat het nu eenmaal niet makkelijk is om te accepteren dat je gloriedagen al ver in het verleden liggen :D

Ja jongens.. een beetje de draak steken met een grote knipoog mag wel als je met zo’n zure boomer houding komt aanzetten meteen 8o

Maar om in te haken op je vraag:

Wat ik altijd probeerde is de muziek proberen na te maken tot ik een ons woog. Je faalt dan alsnog in het geheel om het werkelijk zoals hem te maken, maar in dat proces kom je er achter dat je veel over muziek maken hebt geleerd en dat je een eigen vinger afdruk hebt in alles wat je maakt ookal probeer je een ander te kopiëreren.
Ja dankjewel dat je dit zegt, ik vond de reacties wel erg overdreven, beetje triest.

Ben er wel achtergekomen dat ik hier t maar bij technischere vraagstukken kan houden.

Ja dankjewel dat je dit zegt, ik vond de reacties wel erg overdreven, beetje triest.

Ben er wel achtergekomen dat ik hier t maar bij technischere vraagstukken kan houden.
mwa.. triest is wat hard uitgedrukt naar mijn mening. Ik bedoel het meer als een knipoog-zwarte humor-por in de zij (die ik mezelf ook vaak genoeg eens opleg om niet mentaal vast te roesten in bepaalde vooroordelen of overtuigingen).

Wacht even, wacht even... je stelt om te beginnen dat iedereen het met je eens moet zijn over een bepaalde drop van Avicii. Zo werkt dat natuurlijk niet, je enthousiasme is leuk, maar smaken verschillen nu eenmaal.

Daarna stel je een reeks vragen - of sommigen hier zo'n drop in elkaar kunnen zetten, of dat wat Avicii doet gewoon heel bijzonder is, en waarom al zijn melodieën zo sterk zijn. Ook daar kunnen de meningen over uiteenlopen. Je krijgt vervolgens tips van mede-forumleden: veel oefenen, veel muziek luisteren, je idolen proberen te imiteren, muziektheorie leren en ga zo maar door... Daarnaast geven sommigen aan dat datgene wat Avicii doet helemaal niet zo goed of bijzonder is als het in jouw oren klinkt - nogmaals, smaken verschillen - en dat er dus geen magische formule of zo is.

Dat je het hier niet mee eens bent of dat dit niet het antwoord is waar je op had gehoopt, dat kan... maar om de reacties dan maar af te doen als 'beetje triest' vind ik kinderachtig en nodigt niet echt uit om in de toekomst nog eens te reageren op een van je vragen.

Los van welke genre je fan bent, ik denk dat iedereen het met me eens is dat de drop van Sunset Jesus een prachtige melodie heeft. Ook vind ik de layering van de sounds samen supergoed klinken.

Mijn vraag is ook of de ervaren producers hier van zich zelf zouden kunnen zeggen dat ze ook zo'n drop in elkaar zouden kunnen zetten, of is wat Avicii deed toch echt andere koek ofzo? Hoe komt het dat zijn melodiën zo sterk zijn, ik heb daar wel al meer research over gedaan, maar hoe ontwikkel je zo'n gevoel voor melodie zoals hij dat deed?

Groetjes,
Milo

SUNSET JESUS - AVICII :

ik heb mijn eigen helden.... waarvan ik denk... wouw... Avicii niet mijn ding. Erg vervelend voor zijn familie hoe het gelopen is. Doe jou ding leer... vind je eigen weg. Wie weet krijg je een hele mooie carriere in de muziek.

open studio vind ik weer super interresant...

ik heb mijn eigen helden.... waarvan ik denk... wouw... Avicii niet mijn ding. Erg vervelend voor zijn familie hoe het gelopen is. Doe jou ding leer... vind je eigen weg. Wie weet krijg je een hele mooie carriere in de muziek.

open studio vind ik weer super interresant...

Interessante video, bedankt

Het eerste nummer wat ik van hem hoorde was bromance (onder de naam Tim Berg zonder de vocalen), dat is en blijft mij favo. Levels een goede tweede. De country mix met edm heeft me nooit gegrepen, hoewel ik begrijp dat andere dit wel waarderen. Het is zo gelikt en je hoeft ook bij de eerste keer luisteren niet te slikken, glijdt er zo in. Ik hoor dit nummer voor het eerst, ben niet enthousiast. Klinkt meer als hetzelfde concept als wake me up, en daar hield ik niet van. De eerdere tracks van Avicci/Tim Berg, die luister in nog met veel plezier.

Nooit van gehoord. . . Staat niet eens op Wiki.
Succes schijnt ook niet alles te zijn.
Avicii (Tim Bergling) is overleden op 20 april 2018, op 28-jarige leeftijd.
Hij stierf in Oman. Later is bekendgemaakt dat het om zelfdoding ging, na jaren van zware druk, stress en gezondheidsproblemen.
Dat verklaart ook waarom je misschien denkt: “waar komt die ineens vandaan?”
Na zijn dood is zijn muziek veel breder bekend geworden, en nummers als Sunset Jesus kregen toen extra lading , achteraf gezien hoor je daar veel van zijn innerlijke strijd in terug. Wel een echte producer iemand die het succes uiteindelijk niet meer aankon

Nooit van gehoord. . . Staat niet eens op Wiki.
Succes schijnt ook niet alles te zijn.
Avicii (Tim Bergling) is overleden op 20 april 2018, op 28-jarige leeftijd.
Hij stierf in Oman. Later is bekendgemaakt dat het om zelfdoding ging, na jaren van zware druk, stress en gezondheidsproblemen.
Dat verklaart ook waarom je misschien denkt: “waar komt die ineens vandaan?”
Na zijn dood is zijn muziek veel breder bekend geworden, en nummers als Sunset Jesus kregen toen extra lading , achteraf gezien hoor je daar veel van zijn innerlijke strijd in terug. Wel een echte producer iemand die het succes uiteindelijk niet meer aankon
Als je tussen 2013 en 2018 online bent geweest en weleens de radio aan hebt gehad heb je wel erg je best moeten doen om nooit de naam Avicii te hebben gehoord?

Ach ik ken een groot deel van de "Bekende Nederlanders" en hype artiesten van nu ook niet hoor. Als je radio en TV grotendeels uit je mediadieet verbant, geeft dat veel rust.

Ik kende hem niet. Dit nummer klinkt mij als middelmatige eenheidsworst in de oren, het zal de leeftijd wel zijn. Wat vind je er zo bijzonder aan?

Ik kende hem niet. Dit nummer klinkt mij als middelmatige eenheidsworst in de oren, het zal de leeftijd wel zijn. Wat vind je er zo bijzonder aan?
Hoe hij allerlei sounds layered, ik heb de melodie nagemaakt in FL Studio en het klinkt als een lekker stukje op de piano, maar hoe geniaal hij layerde vind ik nog het knapst denk ik.

+ je komt niet zomaar op zo'n melodie, daar moet je een fijn stukje talent voor hebben, zijn chord progressions zijn vaak niet ontzettend lastig, maar wel super effectief en klinken, na mijn mening, geweldig.

Back