Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Waarom heb je geen nummer ingestuurd voor de jaarlijkse synthforum contest!
Dat leek me echt iets voor jou... Daar krijg je vaak wat meer publiek dan op de gemiddelde track-forum post. Volgend jaar gewoon meedoen hoor![]()
Heiligschennis om die non-competities in 1 post te noemen met de top-tier contest die we hier jaarlijks organiseren!!en verder heb ik gewoon een hekel aan wedstrijdjes als het om muziek gaat: eurovisie songfestival, the voice.. het stinkt allemaal.
Maar het jaarlijkse synthforum contest is toch wel een beetje een uitzondering.. wie weet stuur ik volgend jaar ook weer iets in![]()
Dankjewel, mooie reactie. Ik weet niet of je het aan mij vroeg hoor haha, maar het synthforum contest was me een beetje over het hoofd gegaan en pas een paar maanden bezig met producen, maar volgend jaar ga ik zeker iets insturen, ik heb dan ook meer tijd voor muziek ivm schoolIk ben ook geen megafan van avicii, maar sommige nummers vind ik wel goed. Fade into darkness en ook levels is erg lekker.
Hoe goed het echt is blijft een lastige vraag. Het pakt een groot publiek dus er zal heus wel heel veel aan kloppen.
Maar eigenlijk is het allermooiste van zijn muziek dat het jou (@milobravemusic) zo enorm inspireert om zelf met muziek aan de slag te gaan! En met jou waarschijnlijk ook nog vele anderen.
Dat is denk ik voor een artiest nog mooier dan kille verkoop cijfers (nou ja... Avicii zelf is er natuurlijk niet meer, maar ik bedoel t meer principieel).
Dan boeit t eigenlijk totaal niet meer wat iemand ander ervan vind toch? Zolang het jou motiveert om meer te maken, en beter te worden, is de muziek van hem (voor jou) van onschatbare waarde.
Nu... Nog een vraagje...
Waarom heb je geen nummer ingestuurd voor de jaarlijkse synthforum contest!
Dat leek me echt iets voor jou... Daar krijg je vaak wat meer publiek dan op de gemiddelde track-forum post. Volgend jaar gewoon meedoen hoor![]()

Los van welke genre je fan bent, ik denk dat iedereen het met me eens is dat de drop van Sunset Jesus een prachtige melodie heeft. Ook vind ik de layering van de sounds samen supergoed klinken.
Mijn vraag is ook of de ervaren producers hier van zich zelf zouden kunnen zeggen dat ze ook zo'n drop in elkaar zouden kunnen zetten, of is wat Avicii deed toch echt andere koek ofzo? Hoe komt het dat zijn melodiën zo sterk zijn, ik heb daar wel al meer research over gedaan, maar hoe ontwikkel je zo'n gevoel voor melodie zoals hij dat deed?
Groetjes,
Milo
SUNSET JESUS - AVICII :

Ja dankjewel dat je dit zegt, ik vond de reacties wel erg overdreven, beetje triest.Je vraagt naar de menig over Avicii op een forum waar 90% vd populatie over de 50 is en standaard kotst als het geen een of andere meuk is die gemaakt is met synthesizers (hardware natuurlijk) die al zo oud zijn dat ze nog net niet uit elkaar vallen (denk jaren zeventig en tachtig)
Je deelt je enthousiasme over muziek die je geweldig vindt en vraagt je af (zoals een ieder hier ooit over zijn eigen helden heeft afgevraagd) hoe het is gemaakt en je aspireert ook zoiets te kunnen maken. Logisch vind ik. Maar weet dat het merendeel zich niet kan inhouden om over je muzieksmaak heen te schijten omdat het nu eenmaal niet makkelijk is om te accepteren dat je gloriedagen al ver in het verleden liggen
Ja jongens.. een beetje de draak steken met een grote knipoog mag wel als je met zo’n zure boomer houding komt aanzetten meteen
Maar om in te haken op je vraag:
Wat ik altijd probeerde is de muziek proberen na te maken tot ik een ons woog. Je faalt dan alsnog in het geheel om het werkelijk zoals hem te maken, maar in dat proces kom je er achter dat je veel over muziek maken hebt geleerd en dat je een eigen vinger afdruk hebt in alles wat je maakt ookal probeer je een ander te kopiëreren.
mwa.. triest is wat hard uitgedrukt naar mijn mening. Ik bedoel het meer als een knipoog-zwarte humor-por in de zij (die ik mezelf ook vaak genoeg eens opleg om niet mentaal vast te roesten in bepaalde vooroordelen of overtuigingen).Ja dankjewel dat je dit zegt, ik vond de reacties wel erg overdreven, beetje triest.
Ben er wel achtergekomen dat ik hier t maar bij technischere vraagstukken kan houden.
Los van welke genre je fan bent, ik denk dat iedereen het met me eens is dat de drop van Sunset Jesus een prachtige melodie heeft. Ook vind ik de layering van de sounds samen supergoed klinken.
Mijn vraag is ook of de ervaren producers hier van zich zelf zouden kunnen zeggen dat ze ook zo'n drop in elkaar zouden kunnen zetten, of is wat Avicii deed toch echt andere koek ofzo? Hoe komt het dat zijn melodiën zo sterk zijn, ik heb daar wel al meer research over gedaan, maar hoe ontwikkel je zo'n gevoel voor melodie zoals hij dat deed?
Groetjes,
Milo
SUNSET JESUS - AVICII :
ik heb mijn eigen helden.... waarvan ik denk... wouw... Avicii niet mijn ding. Erg vervelend voor zijn familie hoe het gelopen is. Doe jou ding leer... vind je eigen weg. Wie weet krijg je een hele mooie carriere in de muziek.
open studio vind ik weer super interresant...
Als je tussen 2013 en 2018 online bent geweest en weleens de radio aan hebt gehad heb je wel erg je best moeten doen om nooit de naam Avicii te hebben gehoord?Nooit van gehoord. . . Staat niet eens op Wiki.
Succes schijnt ook niet alles te zijn.
Avicii (Tim Bergling) is overleden op 20 april 2018, op 28-jarige leeftijd.
Hij stierf in Oman. Later is bekendgemaakt dat het om zelfdoding ging, na jaren van zware druk, stress en gezondheidsproblemen.
Dat verklaart ook waarom je misschien denkt: “waar komt die ineens vandaan?”
Na zijn dood is zijn muziek veel breder bekend geworden, en nummers als Sunset Jesus kregen toen extra lading , achteraf gezien hoor je daar veel van zijn innerlijke strijd in terug. Wel een echte producer iemand die het succes uiteindelijk niet meer aankon
Hoe hij allerlei sounds layered, ik heb de melodie nagemaakt in FL Studio en het klinkt als een lekker stukje op de piano, maar hoe geniaal hij layerde vind ik nog het knapst denk ik.Ik kende hem niet. Dit nummer klinkt mij als middelmatige eenheidsworst in de oren, het zal de leeftijd wel zijn. Wat vind je er zo bijzonder aan?