Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ih? Wat gaaf! Ehm. Hoef je dan eigelijk helemaal geen kaarten er bij te halen? Want de set die ik zou halen komt met kaarten. Daar betaal ik dan het meest voor eigenlijk. Hoe gaat dat in zijn werk? Heb je dan een fysiek iets of laad je dat in? Een... hoeveel ruimte heb je dan?De XV-5080 draait hier al jaren met veel plezier. Het is (voor zover ik weet) de enige van de JV/XV racks met de mogelijkheid tot multi-channel digitale integratie (ADAT via een DIF-AT kastje).
Mocht je nog zeldzame/dure JV-expansions zoeken: ik heb een SR-JV Romulator programmer, dus eventueel iedere gewenste JV-expansion voor je maken. Stuur maar een PM dan.
Het zijn gewoon expansie-kaartjes net als de originele JV expansion cards, maar je kan ze dan beschrijven/overschrijven dmv de programmer. Qua gebruik en beschikbare ruimte zijn ze verder exacte hetzelfde (dus gewoon 1 expansion per kaartje), maar als je een expansion zat bent zou je er dus een andere expansion op kunnen zetten. En omdat het moderne kaartjes zijn, heb je ook niet het lekkende batterij-risico die de originele JV-cards hebben.Ih? Wat gaaf! Ehm. Hoef je dan eigelijk helemaal geen kaarten er bij te halen? Want de set die ik zou halen komt met kaarten. Daar betaal ik dan het meest voor eigenlijk. Hoe gaat dat in zijn werk? Heb je dan een fysiek iets of laad je dat in? Een... hoeveel ruimte heb je dan?
Wat raad je aan. Nu zou ik ong 125 per kaart kwijt zijn. Maa4 de deal is dus een set met de 3080 erbij. Morgenochtend staat de afhaal afspraak al. Dus ik moet even snel denken. Wat ben ik bij jou kwijt per kaart?Het zijn gewoon expansie-kaartjes net als de originele JV expansion cards, maar je kan ze dan beschrijven/overschrijven dmv de programmer. Qua gebruik en beschikbare ruimte zijn ze verder exacte hetzelfde (dus gewoon 1 expansion per kaartje), maar als je een expansion zat bent zou je er dus een andere expansion op kunnen zetten. En omdat het moderne kaartjes zijn, heb je ook niet het lekkende batterij-risico die de originele JV-cards hebben.
Mijn XV-5080 heeft 4 JV-slots, dus ik kan er 4 in kwijt, of zoals in mijn geval combineren met een aantal originele Roland kaartjes.
Bekijk bijlage 3868776
Ik kan natuurlijk ook een losse 1080/2080/3080 halen dan. Das even echt een afweging.Wat raad je aan. Nu zou ik ong 125 per kaart kwijt zijn. Maa4 de deal is dus een set met de 3080 erbij. Morgenochtend staat de afhaal afspraak al. Dus ik moet even snel denken. Wat ben ik bij jou kwijt per kaart?
Niet veel minder, waarschijnlijk 115 euro + verzendkosten. Probleem is dat de expansion cards alleen in kleine aantallen in de UK gemaakt worden (dus er komt btw + importheffing bij). Ik heb er zelf (dacht ik) nog maar twee op voorraad en daarna is het weer wachten op een nieuwe batch. Dus in principe gebruik ik ze voor mijzelf, maar af en toe help ik wel eens als iemand een specieke zeldzame/dure expansion zoekt.Wat raad je aan. Nu zou ik ong 125 per kaart kwijt zijn. Maa4 de deal is dus een set met de 3080 erbij. Morgenochtend staat de afhaal afspraak al. Dus ik moet even snel denken. Wat ben ik bij jou kwijt per kaart?
Zou ik zelf ook precies zo doen ...Je kan ook zo denken: wellicht de 3080 gewoon overnemen en als je het helemaal niks blijkt te vinden, raak je de synth en/of kaartjes ongetwijfeld weer voor een vergelijkbaar bedrag kwijt?
Fijn dat je dat kan en wil doen!! Ik ga dan idd gewoon voor de set. Later zoek ik je evt op als ik wi uitbreidenNiet veel minder, waarschijnlijk 115 euro + verzendkosten. Probleem is dat de expansion cards alleen in kleine aantallen in de UK gemaakt worden (dus er komt btw + importheffing bij). Ik heb er zelf (dacht ik) nog maar twee op voorraad en daarna is het weer wachten op een nieuwe batch. Dus in principe gebruik ik ze voor mijzelf, maar af en toe help ik wel eens als iemand een specieke zeldzame/dure expansion zoekt.
www.ddzheng.cc
Ja, die had ik gezien en is wel een creatieve oplossing, mits je geen problemen hebt met Chinese netwerkapparatuur in je huis…knock knock!
SR-JV Wi-Fi Expansion Board – The Salted Fish
www.ddzheng.cc
Interessant, zeker voor 65 euro. En omdat de wifi (blijkbaar) uit kan met een BT wakeup, is ook de powerbelasting te managen. Ga eens even kijken of ik de gok aandurf. Meeste kaarten die ik zou willen zitten er al in maar altijd leuk om nog meer waves door elkaar te husselen.knock knock!
www.ddzheng.cc
Tsja... da's een tradeoff tussen een euro70-80 voor een oplossing waarbij je al je JV images beschikbaar hebt of een euro of 130 per, beperkt leverbare kaart, waar je nog een programmer bij moet kopen of voor het programmeeren afhankelijk bent van een sympathiek forumlid.Ja, die had ik gezien en is wel een creatieve oplossing, mits je geen problemen hebt met Chinese netwerkapparatuur in je huis…
"Experimental product. May not work for you. May not work at all"knock knock!
www.ddzheng.cc
Ja precies, de meeste komen vroeg of laat wel voor een prima prijs voorbij (al dan niet gebundeld met een synth). Die lekkende condensator blijft wel een risico, maar dat was hier pas één keer een probleem. Sommige zijn wel echt zeldzaam (bv. SR-JV80-15) of soms wil je 'm bij twijfel eerst even horen, en dan is een Romulator handig.Het zoeken en verzamelen van de originele kaartjes is juist de sport. Ik haalde ze via eBay en Reverb letterlijk uit alle hoeken van de wereld en met beetje zoeken en geduld voor prima prijzen, de meeste voor minder dan zo'n flash card.
Die condensator vervangen stelt niet zoveel voor, zoals in deze video met @dreamer te zien is:Die lekkende condensator blijft wel een risico, maar dat was hier pas één keer een probleem.