Korg 2600m of Pittsburgh voltage lab2

turgut

звуковое зеркало
Ik twijfel tussen de korg en pittsburgh. Welke klinkt het best?

Wat smaakt beter: een appel of een peer? 😉

Ik denk dat we wat meer informatie nodig hebben om je vraag te beantwoorden. Wat voor soundmogelijkheden zoek je? Modern/vintage? En waar twijfel je precies aan tussen die twee?

De Pittsburgh ken ik niet qua sound en mogelijkheden, maar de 2600M kan in ieder geval waanzinnig goed klinken. Je moet wel de tijd nemen om er helemaal in te duiken, want het ding heeft een behoorlijke leercurve en je wil niet alleen maar R2D2-bliepjes maken neem ik aan. En houdt rekening met het handmatig tunen van oscillators (na opwarming) en de afwezigheid van presets. Het is niet voor niks dat je deze synth (of één van de Behringer clones) regelmatig weer snel op Marktplaats ziet verschijnen. Qua gebruiksgemak is ie erg vintage.

Wat smaakt beter: een appel of een peer? 😉

Ik denk dat we wat meer informatie nodig hebben om je vraag te beantwoorden. Wat voor soundmogelijkheden zoek je? Modern/vintage? En waar twijfel je precies aan tussen die twee?

De Pittsburgh ken ik niet qua sound en mogelijkheden, maar de 2600M kan in ieder geval waanzinnig goed klinken. Je moet wel de tijd nemen om er helemaal in te duiken, want het ding heeft een behoorlijke leercurve en je wil niet alleen maar R2D2-bliepjes maken neem ik aan. En houdt rekening met het handmatig tunen van oscillators (na opwarming) en de afwezigheid van presets. Het is niet voor niks dat je deze synth (of één van de Behringer clones) regelmatig weer snel op Marktplaats ziet verschijnen. Qua gebruiksgemak is ie erg vintage.
Thanks, het gaat mij om het geluid en niet om het gebruiksgemak

Vind je de Buchla Easel, west coast synthesize kwa sound tof?
Ik denk dat de voltage lab in dat straatje past.

Ik heb zelf een Buchla Easel en een 2600m.
De 2600m is voor mij makkelijker maar heb best wel wat modular ervaring.
Maar goed veel scheelt het eigenlijk niet. Ze zullen een vergelijkbare leercurve hebben.

Kwa sound idd apples vs peren.
De Easel kan wel de dikste bas bv...

Weetje ik zou gewoon heel veel naar beide synths luisteren. En de sound op je inwerken en dan kiest je degene die je het meest aanspreekt.

De Voltage Lab 2 lijkt mij persoonlijk interessanter als zandbak voor sound design, al is het maar omdat de 2600 al zo lang bestaat dat ieder hoekje inmiddels wel verkend en bekend is en de Voltage Lab 2 relatief nieuw is en veel aan boord heeft dat de potentie heeft te verrassen. Maar ja, de 2600 heeft dan wel weer een bewezen, tijdloze sound. Denk dat je vooral zelf zal moeten luisteren naar welk karakter je meer aanspreekt.

Nou ja het concept van de Voltage Lab komt uit 1973 (De Buchla Easel)
Daarom is de Voltage Lab meer geschikt voor sound experimenten.
Dat is precies waarom de Easel ontworpen is.
Niet zoals de meeste conventionele synth die oorspronkelijk instrumenten moeten nabootsen.
De Arp 2600 valt meer in die tweede groep en daarnaast ook voor educatieve doelen.

Ik zou als je geen modular hebt de 2600m aanraden.
Als je dan er echt tijd in studie in steekt zal je heel veel over synthese en soundesign leren.
Maar goed "tone is everything" :)

Back