ASM Leviasynth

De nieuwe synth van de mensen achter hydrasynth. Even kort overzicht, valt veel meer over te zeggen.

* 16 stemmen, 8 oscillatoren per stem
* Per stem 1 digitale filter (18 types waar je ook doorheen kan morphen) 1 analoge lpf filter.
* Beschikbaar als desktop (16 pads met poly AT) of als keyboard versie (61 toetsen PAT en 4 oktaaf ribbon controller)
* Honderden golfvormen per oscillator
* Touch screen met kleur
* Als ik het goed begrijp is het een FM synth met 144 mogelijke algorythmes (presets) waar je doorheen kan scannen zoals je bij een wavetable synth doet met osc golfvormen.
* 5 envelopes per stem
* 5 lfos per stem
* modmatrix
* multi fx
* sequencer met 3 lagen
* Deze prijzen komen van Synth Anatomy

ASM Leviasynth 3299euro
desktop version 2399euro

Attachments

• ASM-Leviasynth-filters-.jpg
    ASM-Leviasynth-filters-.jpg
    148,3 KB · Bekeken: 8.219
  • ASM-Leviasynth-Synthesizer.jpg
    ASM-Leviasynth-Synthesizer.jpg
    121,9 KB · Bekeken: 1.025
Lekker onderwerp wel voor n scary nummer ha!

Ik heb hem gisterenavond eindelijk binnen gekregen, maar nog geen tijd gehad om hem uit te proberen. Wel even snel aangesloten en getest. Hopelijk vanavond meer tijd

Deze demo maakt deze wel weer wat interessanter voor mij:

Als Joey er hotknobbend teringherrie mee kan maken, komt alles goed.

Ik ben er erg tevreden mee. Merendeel van de fabrieksgeluiden er af gegooid of getweaked, flink aan het soundscapen gegaan wat met deze ui (en ondanks alle mogelijkheden X 8 osc) lekker gaat. Ook al eea mee in elkaar gezet.

Is wel een synth die vooraan wil staan 3n flink aangespoord, dus moet nog ff goed landen in mn setup. Maar wmb met de Iridium de digisynth die de rest overbodig maakt :-)

Als Joey er hotknobbend teringherrie mee kan maken, komt alles goed.

Ik ben er erg tevreden mee. Merendeel van de fabrieksgeluiden er af gegooid of getweaked, flink aan het soundscapen gegaan wat met deze ui (en ondanks alle mogelijkheden X 8 osc) lekker gaat. Ook al eea mee in elkaar gezet.

Is wel een synth die vooraan wil staan 3n flink aangespoord, dus moet nog ff goed landen in mn setup. Maar wmb met de Iridium de digisynth die de rest overbodig maakt :-)
Heb je ook de Iridium of bedoel je dat Levia de Iridium ook overbodig maakt?

Heb je ook de Iridium of bedoel je dat Levia de Iridium ook overbodig maakt?
Ja. Ik heb de Iridium en nee de Levia maakt hem zeker niet overbodig. Twee verschillende beesten.
Als ik voor de keuze zou staan, zou ik altijd de Iridium kiezen omdat die veel uitgebreider en dieper is
Vindt alleen de kernelmogelijkheden ondoorgrondelijker, gebruik ze vooral om de ander engines een duwtje te geven, eigenlijk nooit als uitgangspunt.
Leviathan is wat fm betreft veel gebruiksvriendelijkee en intuitiever, zover als dat lukt met alle mogelijkheden, maar vooral voor leads wmb.

Ik heb van de week de Leviasynth van Turnlab binnengekregen. Ik heb er de PolyBrute 12 niet voor weggedaan en de Iridium ook niet. Dit is wel de laatste grote synthesizer waarvoor ik nog plaats had en het was desondanks passen en meten. r

Ik heb hem gisteren aangesloten en met de koptelefoon op bespeeld en af en toe was de twaalfde stem en bij binauraal gebruik ook de vierde stem zwaar vervormd. Dankzij de visuele ondersteuning van de voices-module, de oscilloscoop en de vca-meters kon ik achterhalen dat het niet aan de koptelefoonversterker lag. Het laatste uur trad het probleem niet op en vandaag ,terwijl ik dit schrijf, ook nog niet, maar ik heb nog nooit zulke problemen gehad met nieuwe instrumenten. Ik hoop niet dat ik hem moet terugsturen.

Ik had hem al een maand of zo geleden bij Bax bespeeld, dus het instrument was niet helemaal nieuw voor me. Wat viel er tot nu toe verder op?
1) Het klavier is inderdaad verbeterd ten opzichte van de Hydrasynth.
2) De respons van de wielen is iets minder zwaar maar nog steeds niet naar mijn zin.
3) Het geluid omschrijf ik als braaf en schoon. Ik ben er nog niet over uit of het analoge filter veel verschil maakt, zoals bij bijvoorbeeld de Sequential Prophet 12.
4) Net als bij de Hydrasynth is bij daglicht moeilijk te zien of een LED brandt.
5) Het aanraakscherm kan niet worden gekalibreerd maar is prima.
6) Er zijn veel verbeteringen aangebracht in de bediening ten opzichte van die van de Hydrasynth en die was al heel goed dankzij de modulaire opzet a la Ensoniq ESQ-1/SQ-80.
7) Ook dit instrument komt met een papieren handleiding, zoals het hoort.

Hij gaat toch terug naar de winkel. Gisteren had ik het probleem bijna de hele dag. In de eenenveertig jaar dat ik synthesizers koop is me nog niet overkomen dat ik een defect instrument nieuw kocht. Alsof de duvel ermee speelt, gebeurt me dit met de laatste grote synthesizer. Ik heb om een vervangend instrument verzocht.

Aan het lijstje van eergisteren voeg ik toe:
8) Er is weliswaar een vergelijkingsfunctie, maar die zit in de browser. Je kunt er wel verschillende geheugenplaatsen mee vergelijken maar geen parameterwaarden van de bewaarde klank
met die van de bewerkte klank. Novation doet dat beter door in de Summit de bewaarde waarde te tonen en Moog doet hetzelfde in de Muse.
9) Multi's werken net als bij de Novation Summit onafhankelijk van singles. Dat is veel beter dan de werkwijze van sommige synthesizers van Roland, waar in een multi alleen naar
geheugenplaatsen wordt verwezen. Je kunt de twee lagen van een multi zelfs dezelfde kleur als in de Novation Summit meegeven. Het kopiƫren van singles naar een multi of andersom is het moeilijkste onderdeel van de bediening.
10) Er is aparte geen tempodraaiknop voor de arpeggiator/sequencer. Je kan in de arp-module met draaiknop 8 het tempo traploos instellen. Ik had de functie graag in de seq-module gezien
want ik gebruik sequencers veel meer dan arpeggiatoren. Wat een - overbodige - luxe zijn dan de twee tempodraaiknoppen op de 3rd Wave!

Back