Stylophone VOICE, a $50 portable multi-sampler with effects

Stylophone-Voice-sampler-678x381.jpg

NAMM 2026: Stylophone VOICE is een nieuwe draagbare multi-sampler met 12 ingebouwde realtime-effecten in de vorm van een Stylophone.Op de laatste NAMM-beurzen bracht het Britse bedrijf Dubreq, beter bekend als Stylophone, goed synthnieuws naar de beursvloer met zijn CPM DS-2 en CPM DF-2 synthesizers.De ontwikkelaars hebben dit jaar ook iets nieuws in petto. Voor NAMM 2026 breidt Dubreq zijn superbetaalbare pocketreeks uit met de Stylophone VOICE.Stylophone VoiceStylophone VOICEVoice is een nieuwe sampler in de vorm van de klassieke Stylophone. Het is echter niet zomaar een sampler. Stylophone beschrijft VOICE als een multi-sampler omdat hij drie stemmen heeft.Het concept is eenvoudig en zeer intuïtief. Je hebt drie stemmen, die elk een sample kunnen bevatten. Je kunt samples opnemen via de ingebouwde microfoon of de AUX-ingang. De sampletijd wordt nog bekendgemaakt. Zodra dat is gebeurd, begint het echte plezier.Het instrument is een stylofoon, en ja, je kunt de samples chromatisch bespelen met het twee-octaafs Stylus-klavier met transponeerfunctie. Er zijn geen opties om de opgenomen samples aan te passen, maar ze kunnen wel direct worden gemanipuleerd.VOICE beschikt over 12 ingebouwde effecten. Reverse, slow, robot en repeat zijn effecten die je over je geluiden kunt opnemen, zodat je ze direct kunt aanpassen.Spin, lowpass, highpass en wobble zijn momentane effecten, terwijl drive, chorus, delay en reverb globale effecten zijn. Als bonus heb je een vierde stem speciaal voor drumgeluiden. Het apparaat wordt geleverd met ingebouwde ritmes.Stylophone VoiceMaar dat is niet alles wat deze draagbare sampler kan. De Stylophone VOICE heeft ook een ingebouwde sequencer waarmee je melodieën of ritmes kunt creëren met je geluiden. Je kunt de patronen opslaan in vier geheugenplaatsen.Qua aansluitingen heb je een ingebouwde luidspreker en een hoofdtelefoonuitgang. Plus sync in/out-aansluitingen om de sequencer te synchroniseren met andere apparatuur. Hij is superdraagbaar en werkt op drie AA-batterijen.De bediening is super intuïtief. Geen menu's, alleen knoppen die je indrukt om te samplen of effecten naar de geluiden te routeren.Eerste indrukAls Dubreq dit voor $50 op de markt weet te brengen, zal het voor velen een instant aankoop zijn. Het is niet per se de kleur die ik voor een product zou kiezen, maar het concept is volkomen overtuigend.Voor $50 kun je geen sampling met hoge resolutie verwachten zoals op een Roland SP-404, maar juist die lo-fi sound maakt het zo charmant. NAMM 2026 moet nog beginnen, maar dit is nu al een van mijn hoogtepunten.Dubreq is van plan om in juli 2026 te beginnen met de productie van de Stylophone VOICE, met een geschatte prijs van $50.

Interessant en binnen mijn budget.

Kiddietoys. Heb hier even hun discount theremin gehad, maar ik waag me er qua kwaliteitsarme bouw en gebrek aan mogelijkheden niet meer aan. Dan eerder nog die nieuwe Casio.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Back