MPC XL

Vandaag is het dan zo ver, de aankondiging van een nieuwe MPC XL.
Prijs €2799,- bij Thomann.

mpc xl.png

MPC XL legt de kracht van een volledige studio binnen handbereik.
De meest geavanceerde MPC tot nu toe, deze alles-in-één productiehub is
gemaakt voor meer dan sampling en sequencing alleen.
Het is ontworpen om je volledige creatieve vrijheid te geven over elk geluid,
lus, sample, sequentie of idee voor je volgende beste beat.
Het is je hele workflow - gemaakt om voor jou te werken.

MPC XL heeft alles wat je nodig hebt voor het maken van pro-level muziek.
Het beschikt over ultra-responsieve MPCe-pads, een speciale step sequencer,
aanraakgevoelige Q-Links met OLED-displays, een next-gen 8-core processor,
16 GB RAM, hands-on prestatiebesturingselementen, geavanceerde sequencingtools,
diepe I / O-connectiviteit en nog veel meer.
Dit systeem is geïntegreerd met MPC3 OS en ondersteunt maximaal 32 plug-ininstrumenten,
16 audiotracks en 256 stemmen, waardoor het een werkpaard van studiokwaliteit is.

Het vlaggenschip van alle zelfstandige muziekproductiesystemen,
MPC XL is een alles-in-één studiohub. Produceer uw hele album,
bedien uw externe hardware en beheer uw setup van één krachtig instrument, geen computer nodig.

Aangedreven door een nieuwe Gen 2 8-core processor met 16GB RAM,
levert MPC XL vier keer de prestaties van eerdere MPC's.
Laad meerdere plug-in instrumenten, voer complexe sessies uit en navigeer zonder onderbreking door uw projecten.

MPCe pads met 3D-sensing technologie brengt een nieuw niveau van expressie naar beatmaking en productie.
Elke pad beschikt over vier verschillende kwadranten, waardoor geavanceerde X / Y-regeling, geluidsmorphing,
looping, gelaagdheid en modulatie mogelijk is voor de meest dynamische speelervaring.

Bekijk en heb eenvoudig toegang tot elk element van uw productie met het 10,1" HD multi-aanraak touchscreen van dit systeem met kanteling.
MPC XL heeft 16 Q-Link knoppen, elk met een eigen OLED-display, die duidelijke visuele feedback bieden voor mixen, bewerken en geluidsontwerp.
XL Channel Command biedt directe toegang tot niveaus, verzend-, uitgangen en opnameparameters met een speciale OLED en encoder voor snelle,
intuïtieve navigatie. Een toewijsbare touch-strip voor prestaties voegt tactiele controle toe over FX, notitieherhalingen, faders en meer.

Bouw, bewerk en voer ideeën uit met de geïntegreerde 16-staps RGB-functieknop sequencer.
Of je nu complexe beats maakt, externe synths sequentiseert of clips regelt,
het systeem geeft je volledige controle over je hele workflow.

Professionele I/O-opties zorgen voor handige connectiviteit met externe uitrusting:
dubbele XLR/TRS-combo-ingangen met microfoonvoorversterkers en fantoomvoeding,
speciale instrumentingangen voor gitaren en keyboards, acht individuele lijnuitgangen voor routering en mixen,
en acht stereo 1/8" CV / Gate-uitgangen die 16 totale CV-kanalen bieden.
USB-C levert 24 kanalen van audio I/O, 32 kanalen van MIDI en naadloze bemonstering van slimme apparaten.

Een 256GB interne SSD biedt u veel ruimte voor projecten,
monsters, instrumenten en voorinstellingen.
Met geen computer nodig en directe één-op-één functieknoppen voor elke belangrijke MPC XL-functie,
kunt u gefocust blijven op het maken in plaats van menu duiken.

Spring direct in productie met een uitgebreide bibliotheek met premium plug-ininstrumenten,
effecten en samples. Het meegeleverde softwarepakket van MPC XL biedt een diepe toolbox met inspiratie voor beatmakers,
producenten, fingerdrummers, DAWless-artiesten, synthes sets en songwriters.

Laatst gewijzigd:
Niet echt iets voor de kleine portemonnee.=(=(

Oeps verkeerde mpc's vergeleken. De XL is wel groter. :stupid
Ik snapte je reactie ook niet echt.. :) maar idd. Youtube attendeerde mij gisteren vrijwel meteen na het posten op de vergelijking tussen de X en de XL van Loopop.. daar was het overduidelijk een groot verschil.
Ik had stiekem gehoopt op groter scherm.. Maar is gewoon 10". Heeft trouwens wel een hoger contrast trouwens. De MPC 3 heeft volgens mij hetzelfde scherm als de ONE en Live I en II, wel lagere reactietijd..

ik kan meer met mijn Macbook
Sure, maar dat geldt voor ongeveer 99% van de hardware die uitkomt. Er zijn genoeg redenen te bedenken om liever muziek te maken met een MPC (die ik overigens niet deel, heb een paar keer geprobeerd maar is niks voor mij)

Back