Welke mengpanelen gebruiken jullie in je studio voor synths ?

Yamaha MG24/14fx

Prima, genoeg kanalen + ook nog efx aan boord.

Ik had vroeger een aantal Soundcraft Spirits/Folios en heb als laatste nog een Mackie 32.8 bus gehad. Blij dat ik daar allemaal vanaf ben. Ik snap wat je zegt dat je liever niet met de computer wilt werken, maar zorg voor audio interface(s) met voldoende inputs en een default template in je (moderne, krachtige) DAW met al je gear erin en je bent letterlijk binnen een minuut up and running zonder dat je nog allerlei shit hoeft in te stellen.

maar zorg voor audio interface(s) met voldoende inputs en een default template in je (moderne, krachtige) DAW met al je gear erin en je bent letterlijk binnen een minuut up and running
Dit heb ik ook inderdaad. Ableton met console 1 mk3 en fader mk3 controllers en alles los via de geluidskaart naarbinnen en gesequenced door de Cirklon. Als ik gewoon ff wil klooien is het inderdaad een kwestie van aanzetten en niet meer naar Ableton om kijken. Ok ok, ik moet nog wel iets doen om de midiclock over utp van de MioXl fixen door die app ook te openen.

Maargoed, ik snap de aantrekkingskracht wel, ik zou ook nog wel eens een midas venice hier willen neerzetten.

Zelf geen ervaring mee, maar de afgelopen jaren vanuit verschillende hoeken gehoord dat dit een fijne, veelzijdige mixer is Korg MW2408

En bij deze zaak nog steeds ong. € 300 goedkoper dan bij andere winkels

Ik vind een mixer nog wel toegevoegde waarde, hetzij voor summing of anders toch voor een beetje kleuring. Het echt afmixen op een mixer doe ik niet meer, tenzij dus op aparte inputs (vanuit groepen in mijn daw) in neutrale standen. Daarvoor zorg ik wel dat elke track als audio in mijn daw staat zodat ik later toch snel aanpassingen kan doen.

Ik heb nog steeds een spirit studio, maar die past niet meer, misschien ooit nog.

Daarnaast heb ik een tascam 644, compact, 16 inputs en eventueel direct naar 4 track tape (heb er zelfs 2, maar 1 powersupply, dus kan theoretisch snel even een dawless iets met pedaaltjes en andere configuraties neerzetten op de grond ofzo).

De laatste stap gaat bij mij altijd via de wat obscure spirit protracker. Deze mixer kan direct naar 8 track tape, en je kunt makkelijk switchen tussen de line inputs en tape in/outs, heeft inserts op elk kanaal, en is eigenlijk ook direct een DI box. Deze gaat dan naar mijn budget recording spullen.

Maar alles staat op patchbays, dus kan ook direct naar DAW multitracken. In de praktijk track ik dan elk kanaal via outboard, maak dan 4 subgroepen in mijn daw en dat gaat via de protracker voor summing als mix. De 644 gebruik ik m.n. als ik dingen wiil oversturen of die lekkere tascam EQ wil.

edit: standaard staan via de patchbays de 8 outputs van de SP-16 op de rackmixer. Dus ik kan eigenlijk alles in mijn studio samplen via de SP-16 en dan wat mee spelen, doel was dan direct naar 8 track tape, maar die moet even geserviced worden.

Ik heb op dit moment 2 mixers, de korg MW2408 voor mijn fysieke synths en gewoon om even lekker dawless te kunnen jammen, verder de Neve Orbit 5057 als summing mixer op mijn DAW aangestuurd door een RME 1620 Dante. Hier zit ook mijn verder outboard chain op.

Ik heb de hele video bekeken en geluisterd. Hij heeft het over zijn Behringer X32 met veel uitbreidingen, Zijn Yamaha en Roland digi mixer, etc. Maar ik weet nu nog niet waarom hij die Wing heeft staan.. ???? Of misschien is dat de clue?? :D

Ik zie wel een Allen Heat SQ(x) staan in je lijstje. Dat is toch ook een digi mixer?
Ik denk dat hij hiermee begonnen is , maar achteraf met zijn rack en ipads is begonnen. Vergeet ook niet dat hij live optreed, dus misschien gebruikt hij deze voor live ?

Ik heb op dit moment 2 mixers, de korg MW2408 voor mijn fysieke synths en gewoon om even lekker dawless te kunnen jammen, verder de Neve Orbit 5057 als summing mixer op mijn DAW aangestuurd door een RME 1620 Dante. Hier zit ook mijn verder outboard chain op.
Die korg lijkt fantastisch voor een synth studio, veel stereo channels. Zet ik nu mee op mijn shortlist, ook lekker compact en maar 9kg . Summing heb ik nog niet veel kaas van gegeten, kan je hier wat uitleg over geven ? doe je dit voor wat neve coloration te hebben op je kanalen ?

Ja, analoge saturatie naar een transformator geeft gewoon een totaal andere vibe als summen ITB, ik vind dat lekkerder klinken, mix wordt groter, vaak wat helderder en strakker laag. ITB is het wat lastiger om het kartonnen doos geluid af te schudden en allerlei saturatie plugins klinken te veel als digitale distortion en niet als analoge verzadiging.

Na mijn eerste
Unknown-1.jpeg
kwam de
Unknown-3.jpeg
vervolgens kocht ik een
Unknown-2.jpeg
om later een
1000013403.jpg

te kopen en verder te gaan met digitale DAW controllers zoals de Behringer Touch one en expander wat mij prima bevalt.👍🏽

Back