Ik zoek een opleiding die in gaat op de volgende principes gerelateerd aan de muziek-biss....
Het zijn de achter de schermen dingen het heeft een beetje betrekking op de;
financiele,gerechtelijke,aquisitionele, marketing etc.... facetten van de biss...
een beetje amerikaanse style...
- Hoe wordt alles verdeeld wanneer er een band is ?? Financieel gezien ?
- Waar en hoe kan ik voorwaarden stellen bij uitgevingen van het tekenen van contracten ?
- Hoe betaal ik als artiest zijnde mijn team ?? managers,stylisten,fitness goeroe's etc... etc...
- Het geld wat ik binnen krijg in welke belastingpost valt dit en in welke klasse ??
- kan ik het beste wanneer ik groot verdiendend artiest ben, inversteren in onroerend goed,projecten ed,
zodat ik wat meer aftrekposten heb ??
- Hoe zit het met royaltys, wanneer komen ze vrij, hoe werkt verdeling etc...
- wat zijn mijn rechten,welke rechten zijn belangrijk ??
- Hoe kan ik het beste mijn merknaam promoten ?
- Hoe wordt ik een eigen merk ? wat komt er bij kijken etc...
- Welke slimmer belastingregels/rechten/plichten, tussen de mazen door zijn een pre voor me, om me financieel,gerechtelijk,marketing-technisch staande te kunnen houden in de muziekbiss...
etc... etc...
Welke opleidingen staan hier voor ??
En WEET IEMAND SPECIFIEKE TITELS van boeken etc... die hier heel veel over laten zien ??
Weet iemand specfieke STUDIE- boeken ed...
Die hier over gaan ??
ben zeer benieuwd !!
Het zijn de achter de schermen dingen het heeft een beetje betrekking op de;
financiele,gerechtelijke,aquisitionele, marketing etc.... facetten van de biss...
een beetje amerikaanse style...
- Hoe wordt alles verdeeld wanneer er een band is ?? Financieel gezien ?
- Waar en hoe kan ik voorwaarden stellen bij uitgevingen van het tekenen van contracten ?
- Hoe betaal ik als artiest zijnde mijn team ?? managers,stylisten,fitness goeroe's etc... etc...
- Het geld wat ik binnen krijg in welke belastingpost valt dit en in welke klasse ??
- kan ik het beste wanneer ik groot verdiendend artiest ben, inversteren in onroerend goed,projecten ed,
zodat ik wat meer aftrekposten heb ??
- Hoe zit het met royaltys, wanneer komen ze vrij, hoe werkt verdeling etc...
- wat zijn mijn rechten,welke rechten zijn belangrijk ??
- Hoe kan ik het beste mijn merknaam promoten ?
- Hoe wordt ik een eigen merk ? wat komt er bij kijken etc...
- Welke slimmer belastingregels/rechten/plichten, tussen de mazen door zijn een pre voor me, om me financieel,gerechtelijk,marketing-technisch staande te kunnen houden in de muziekbiss...
etc... etc...
Welke opleidingen staan hier voor ??
En WEET IEMAND SPECIFIEKE TITELS van boeken etc... die hier heel veel over laten zien ??
Weet iemand specfieke STUDIE- boeken ed...
Die hier over gaan ??
ben zeer benieuwd !!
. Recht e.d. kan per land behoorlijk verschillen. Amerikaanse stijl kan heel erg verschillen met de NL manier van doen. Wat je ook kan doen : Bellen naar de Buma/Stemra. Die hebben daar ook informatiepakketten over. Je kunt je dan alvast inlezen in het materiaal - vervanging voor een opleiding is het natuurlijk niet.