Ik Zoek een synthesizer.

Speedster100

Nieuwkomer
Hoi , ik ben nieuwe en heb niet zoveel verstand van synthesizers , maar ik wil der wel graag een kopen maar de vraag is welke?

IK ben net bij een winkel geweest en een tijdje met die meneer over synthesizer gepraat.Ik heb ook op de microkorg gespeelt , mooi ding maar hij is beperkt vind ik omdat er al tonen opzitten en nooit meer bij kunnen of afkunnen.
Daarom zoek ik een lege synthesizer die ik op me pc kan aansluiten en via me computer tonen onder de toetsen kan plaatsen , ook wel controllers genoemt geloof ik.

Nou is der de microkontrol van korg maar ik weet niet of deze geschikt is voor wat is zoek , weet iemand michine welke een redelijke synthesizer is voor een redelijke prijs.Ik mijn intresse gebied ligt in trance muziek maken.

En als ik zoon synthesizer heb of controller weet niet hoe het hier genoemt wordt wat voor soft ware kan ik dan het best gebruiken.

Alvast bedankt voor jully hulp.

Ik zeg Access Virus C of Roland JP-8000 en een nieuwe Pentium met dikke geluidskaart.

Nee serieus, als je net begint, je weet nog weinig en wilt trance gaan maken. Ga dan eerst eens kijken of het wat voor je is met een leuk programma op de computer. Denk bijvoorbeeld aan Fruity Loops Studio. Heerlijk om op ontdekkingstocht te gaan.

Re: Ik Zoek een synthesizer.

Origineel geplaatst door Speedster100
Hoi , ik ben nieuwe en heb niet zoveel verstand van synthesizers , maar ik wil der wel graag een kopen maar de vraag is welke?

IK ben net bij een winkel geweest en een tijdje met die meneer over synthesizer gepraat.Ik heb ook op de microkorg gespeelt , mooi ding maar hij is beperkt vind ik omdat er al tonen opzitten en nooit meer bij kunnen of afkunnen.
Daarom zoek ik een lege synthesizer die ik op me pc kan aansluiten en via me computer tonen onder de toetsen kan plaatsen , ook wel controllers genoemt geloof ik.

Nou is der de microkontrol van korg maar ik weet niet of deze geschikt is voor wat is zoek , weet iemand michine welke een redelijke synthesizer is voor een redelijke prijs.Ik mijn intresse gebied ligt in trance muziek maken.

En als ik zoon synthesizer heb of controller weet niet hoe het hier genoemt wordt wat voor soft ware kan ik dan het best gebruiken.

Alvast bedankt voor jully hulp.

Da's erg ... uhm ... duidelijk ... :confused:

Als ik het goed begrijp bedoel je dus dat je een klavier zoekt dat je puur en alleen als masterkeyboard en controller wilt gebruiken en dus niet als geluidsbron? En dan wil je vervolgens al je geluid uit softsynths (synths die op de computer draaien) halen? Als dat zo is, dan kun je via de zoekmachine zoeken op 'controller', daar is namelijk al heel veel over geschreven.

Maar sowieso: als je nog geen flauw idee hebt van wat een synth is of kan, dan is het (zoals gijs al zei) veruit het handigst om eerst eens allerlei freeware uit te proberen op je pc, zodat je erachter komt wat er te krijgen is en wat daarvan voor jou geschikt is. Kijk anders eens in deze thread, daar had iemand ongeveer dezelfde vraag.

Re: Ik Zoek een synthesizer.

Origineel geplaatst door Speedster100
Waarom wil je er een kopen?
Nee, dat klopt niet. Waar denk je dat die 'write' knop voor is ;) ?
"Leeg", hehe ;).
Ik zou, als je totaal nog geen muziekles of iets hebt gehad niet beginnen met kleine toetsjes. Pak dan iets met grotere, leer je je gelijk fatsoenlijk spelen aan. Die kleinere toetsen op de MicroKorg zijn goed als je even gauw wat in moet spelen, maar ik wil 't niemand aandoen om er de hele tijd op te spelen. De MicroKontrol is overigens behoorlijk duur voor een controller. Pak dan een Evolution met 49 toetsen of zo.
Reason, Fruityloops (nu FL Studio). Maar die kun je ook zonder controller proberen. Download even de demo-versies op de sites, klik wat rond (alles werkt namelijk ook gewoon zo met de muis), kijk of 't wat is voordat je gelijk met hardware aan de slag gaat.

Back