Terraphones Nymira

1769442690378.png

Een soort omnichord meets circle of 3rds/5ths en drie verschillende synth engines er in voor granular, FM en overtones
je kiest een chord en speelt/strummed deze door met de slider onderin te swipen

prijs $1200

Laatst gewijzigd:
Weer leuk en duur!!

Handgebouwd met walnoothout. Dan krijg je geen plastic China prijzen. Ik vind het wel een leuk concept maar niet erg overtuigd van de klank die eruit komt.

Ik kan me vergissen maar waarschijnlijk is dat ding gebaseerd op een raspberry pi oid. En dan kan je wel een prachtige houten buitenkant maken maar voor mij verliest het daardoor in een klap alle romantiek.

En dan kan je wel een prachtige houten buitenkant maken maar voor mij verliest het daardoor in een klap alle romantiek.

De gebruikte switches van Cherry komen ook al niet meer uit Duitsland, maar uit Slowakije en... China. Meer hier daarover. Niet dat ik romantiek onmiddellijk koppel aan Duitsland. :D Maar toch, alles onder de motorkap lijkt te komen uit landen waar ze goedkoop produceren en dan betaal je toch wel wat veel (ben benieuwd wat het je netto hier gaat kosten in euro's als je er eentje wil) voor het hout en het schrijven van de software.

Ben ik de enige die de sound van deze op zich interssante instrumenten helemaal niks vind? Mooi dat zo'n passieproject commercieel aanslaat, maar het klinkt wmb voor geen meter

vond het geluid ook nog niet erg overtuigend, de synth "fluit" die hij maakt vond ik dan een stuk beter klinken (en beter betaalbaar)

Is denk ik een topinstrument als je een Elf of minstreel bent, of Berdien ;)

Verder houd ik t wel bij m’n eigen fluit, kan er alleen niet zo goed bij :/

Ik hoor nou niet echt nieuwe geluiden. Wat ik uit een andere synth ook kan toveren. En ik heb het gevoel dat het klinkt dat als je van boven naar beneden gaat over gitaarsnaren zonder variatie erin.

Back