jazz on the rocks!

Ja ik ben het eens met bovenstaande. Swingt en grooved goed!

Moet wel flink aan de volumeknop draaien maar dat heb je al snel als het vers uit zo'n apparaatje komt niet?

Ja ik ben het eens met bovenstaande. Swingt en grooved goed!

Moet wel flink aan de volumeknop draaien maar dat heb je al snel als het vers uit zo'n apparaatje komt niet?
Nou, niet perse, maar ik heb een kutte geluidskaart, zon Rode AI micro ding (als t een geluidskaart te noemen is hahaha)

1770745181990.png

daar komt et door en omdat ik er geen limiter op heb gegooid of m heb genormalized, vandaar dat bij veel; van die first takes er ook n aardige noise floor is

Swingt lekker hoor!

Maak je de ritme loops zelf of zijn dat kant en klare loops?
Maak ze zelf, maar sommige komen van vinyl af. ik chop t in equal zones/losse sounds en speel dat weer opnieuw in.
Deze heeft zon jazz rides loop van n jazz plaat. En eroverheen snares ingespeeld van n andere drumrecording. Al die snare fills zijn dat. en verder n kick en hihat en clap nog

Hebbie nou t gehaakte tafelkleed van je oma aan mafkees?! πŸ€ͺπŸ€ͺπŸ€ͺ

Ok dan is t goed. Ik zou ze in de gaten houden πŸ‘οΈ

Je hebt nu alleen een sub bas die alleen op de wat geavanceerdere audiosystemen hoorbaar is.
Daar kan je distrotion en/of saturation op zetten zodat hij ook op 'gewone' audio systemen hoorbaar wordt.

Of je kan een 2 bas laten meelopen waarbij je dan met dynamic eq het frequentiegebied van de sub weghaalt.
Een 303 bas bijvoorbeeld of een kopie van je subbas waarbij je de eerste subbas in tact laat en de tweede door de mangel haalt en dan weer met dynamic eq de originele bas ontzien.

Laatst gewijzigd:
Back