Welk liedje brengt je bijna aan het wenen?

Jan (Gloomy)

Gepokt en gemazeld
Ik begin. Eerst met het verhaal van mijn overleden zus, Heidi. Ik heb haar altijd vergeleken met een mooie witte vlinder, die ook mee de bank inkwam toen ze overleden was. Soit, ze is maar 52 mogen worden van agressief en uitgezaaide kanker. Hier, mijn schat: deze is voor jou!

8o

Hola
Ik had dit vroeger te kwaad met de aria che gelida manina.
Later toen ik dit zelf zong had ik mijn emoties onder controle.
Het geheim is om een emotie in je stem te hebben.
Maar wel onder controle.
Groeten van andreos.

Sowieso, dit hele album is een en al emotie, prachtig gezongen, je moet er wel van houden.

Er zijn meerdere stukken die mij heel erg raken. Waaronder muziek van Bach en de Missa Criolla van Ariel Ramirez.
Maar wie een bijzonder plekje in mijn hart heeft is Marisa Monte. Zij weet met haar stem,melodie en tekst dagelijkse emoties treffend te vertolken.
Deze vind ik een van de beste die zij heeft gemaakt.

• Duimpje
Duimpjes: EL1
Gecondoleerd Jan, 52 is inderdaad veel te jong.

Aan dit lied heb ik herinneringen waar ik met weemoed op terug kijk:

Prachtig @Jason31 !! Ik heb hem geript en ga hem op 4 April draaien op www.radiobullet.nl , de Metal Parade.

Eigenlijk ook de story of my life.

Hoe ben jij ermee omgegaan met de waarheden die ie zingt? Ben zeer benieuwd.

Jan.

Prachtig @Jason31 !! Ik heb hem geript en ga hem op 4 April draaien op www.radiobullet.nl , de Metal Parade.

Eigenlijk ook de story of my life.

Hoe ben jij ermee omgegaan met de waarheden die ie zingt? Ben zeer benieuwd.

Jan.
to be honest, de tekst interesseerde me geen snars maar de melancholiek van deze muziek is doeltreffend bij mij, ik had deze cd gekocht vlak voor mijn eerste vakantie met vrienden, en daar kapot gedraaid op mijn ghettoblaster, het was de vakantie van mijn leven en elke keer als ik dit nummer hoor denk ik daaraan terug. Overigens is dit hele album "Gutter Ballet" geweldig en is Savatage mijn favoriete rock/metal band allertijden.

Thnx for sharing mate, Savatage zal vanaf nu meer de DJ Gloomy's Metal Parade passeren. Ik ga Gutter Ballet downloaden.

Speciaal voor jou!

:luv:

Man... nu heb je me goed te pakken...
Ik heb ook even een "stilstaan bij" moment... 🥺
Sterkte... het zal alleen maar wat slijten door de tijd maar zeker niet vergeten.
Er zijn drie nummers die er bij mij uitschieten.
Alle drie Italiaans. Geen wonder, Itlianen zijn meesters in het muzikaal uiten van hun gevoelens.
Giacomo Puccini is daar een grootmeester in.

Nessun Dorma, gezongen door Pavarotti:

O Mio Babbino Caro, opnieuw van Puccini gezongen door Rita Streich

En Domani è un altro giorno van de eergisteren overleden Gino Paoli gezongen door zijn muze Ornella Vanoni die ons een paar maanden geleden verliet...
Met de treffende woorden in het begin:

"Het is zo’n dag waarop je door weemoed wordt overvallen
Die je tot de avond niet meer loslaat.
En er is niets triester op dagen als deze
Dan terugdenken aan het geluk"
Hier uit de film Birth

Stay strong.
Exo.

Toen ‘Waarom nou jij’ van Marco Borsato een hit was begin 1995 en ik in de brugklas zat, kwam een vriendinnetje onder een vrachtwagen. 12 jaar oud. Op haar uitvaart werd het nummer gedraaid. In de jaren erna ben ik tijdens schoolfeesten maar even de zaal uitgelopen als ze dat draaiden, want ik trok dat heel slecht. Inmiddels kan ik er beter naar luisteren, maar ik heb nou ook weer niet zoveel liefde voor Borsato’s repertoire dat ik dat per se wil doen.

Toen ‘Waarom nou jij’ van Marco Borsato een hit was begin 1995 en ik in de brugklas zat, kwam een vriendinnetje onder een vrachtwagen. 12 jaar oud. Op haar uitvaart werd het nummer gedraaid. In de jaren erna ben ik tijdens schoolfeesten maar even de zaal uitgelopen als ze dat draaiden, want ik trok dat heel slecht. Inmiddels kan ik er beter naar luisteren, maar ik heb nou ook weer niet zoveel liefde voor Borsato’s repertoire dat ik dat per se wil doen.

Djee, heftig. Mijn beste vriend werd ook overreden door twee trucks. Hij is me nog steeds nabij.

:luv:

Back