Groove Agent 6 is uit

Ik vind hem qua looks minder dan deel 5. Steinberg gaat qua looks veel op Ableton lijken.

Ik heb Absolute 5, kan upgraden naar 6 voor 100 euro, maar dat vind ik te duur voor iets wat weinig vernieuwends is en wat ik weinig tot niets gebruik.

Ik wacht wel tot er een sale komt.

Jij bent ook in de jaren 90 blijven hangen zeker 😄

Het gaat er niet om hoe iets er uit ziet maar meer om workflow en gebruikersgemak
Voor mij beide. Het moet uitnodigend zijn om ermee te spelen.
Ableton lijkt voor mij op een semi snijmat

Ik zal ook geen auto kopen alleen omdat ie lekker rijdt.

Ahja, ieder z'n ding dan maar.
Steinberg is in elk geval ouderwets maar doet nu verwoede pogingen van dat imago af te komen

Ableton ken ik van tutorial’s, verder nooit mee gewerkt, maar het heeft me wel een aardig idee gegeven. Cubase is iets waar ik al jaren mee werk. Ik zit geloof ik nu op versie 12. Uiteindelijk is het maar een mening en smaak, maar ik vind juist Ableton er ouderwets uitzien. Ook de workflow is niet hoe ik zelf graag muziek maak. Maar weet je, dit is voor iedereen persoonlijk. Je kan een DAW of producent van een product zwart maken, maar laten we eerlijk zijn, wat schiet je er mee op? Als je blij bent met een bepaalt product, dan is dat mooi toch, hoef je niet direct af te geven op andere producten.

Ik ben ooit begonnen met Cubase op de Atari ST begin jaren 90.
Toen ik op Mac overstapte ging ik met MOTU Digital Performer werken en toen Ableton Live 8 uitkwam in 2009 ben ik weer geswitched.

Leuk om te vernemen dat zoveel forumleden nog met Cubase werken.. hebben jullie wel al een toilet met spoelbak?
Of schijt je nog op een plank met een gat er in en een emmer eronder 🤭

Back