nieuwe release op LXVIII label

dod563

Ouwe rot
Goedenavond,

Vandaag een nieuwe release van mij uitgekomen op LXVIII label uit Kosovo.

Na de eerste release in Augustus vorig jaar, is dit de tweede dus. Op Bandcamp had het label een creatief stukje over mij geschreven. Had ik zelf niet beter kunnen doen.;-)
Het is dus underground, zeg maar...

Ik weet niet of ik de eerste hier had gedeeld maar dat zou deze zijn...

Hoe wordt het uitgebracht op dat label, digitaal of ook als cd ofzo en wat zijn de kosten?

Origineel, verrassend en juicy!
Dank voor de mooie woorden!

Hoe wordt het uitgebracht op dat label, digitaal of ook als cd ofzo en wat zijn de kosten?
Het wordt digitaal uitgebracht op oa Spotify, Bandcamp en Beatport. Ik neem aan dat je wilt weten wat de kosten voor mij zijn? Die zijn er niet. Label neemt mastering en hoesontwerp voor zijn rekening.

Verdiend! Doet me denken aan de tijd dat er "intelligent dance" ontstond. Warp, Black Dog enzo. Ik wil nog meer luisteren van wat je hebt gemaakt.

Dat is wederom mooi! Dat zijn ook wel de invloeden die je daar noemt. Er staat nog meer onder Bornek op Spotify en ik heb ook nog één release als Nowec op Spotify. Het meeste is van voor 2020. Ik dacht toen, ik ga dit opzetten maar ik kwam er vrij snel achter dat ik niet degene ben die zichzelf goed weet te verkopen. Daarna wat gas teruggenomen mbt releasen en sinds vorig jaar wat tracks naar labels aan het sturen. Ik zal hier proberen een mix van wat eigen werk te plaatsen. Misschien leuk om het in de context te horen waar ik het voor bedoeld zie.

Dank Nightly Build! Het zijn waarschijnlijk minder arpjes dan je zou denken. Eigenlijk is alleen 'Even so' de arpegiator van de Behringer Monopoly. De rest is voornamelijk in de Cirklon geprogrammeerd. 'Mantlepiece of joy' bv is de interne sequencer van de 101, getriggerd door een drumbox. Dat lijntje was eigenlijk 17 of 18 kwartnoten ipv 16 om binnen de 'standaard' 4 bar maat te blijven. Ik had een loop van een stuk of twintig keer die lijn incl. filterwerk. Die heb ik allemaal zo geknipt dat ze wel binnen de 4 bar maat vielen. Omdat ik ook rustnoten op de 101 had geprogrammeerd en ik nooit 16 triggers per 4/4 maat doe, wordt het ene levendige bende. Op die manier krijg ik hele 'funky' lijntjes alleen valt het niet altijd binnen de maat. Soms is dat goed op te lossen maar ik heb ook tracks waar ik zelf de tel kwijt raak. Hoeft geen probleem te zijn totdat ik het in een DJ set verwerk en de eerste tel (van een 8 of 16 bar loop) ergens anders begint.

Back