Akai Professional MPC Sample

Het is wel een schatje trouwens.
Van de ingebouwde speaker had ik geen verwachtingen, maar die klinkt toch niet zo slecht als ik had gedacht.
Het scherm vind ik wel helder en duidelijk en met wat gepiel ben ik in het eerste uurtje ermee toch veder gekomen dan ik had gedacht.
Ik ga me hier wel mee vermaken vermoed ik.

Ja, hij is erg toegankelijk. Dol als ik ben op de SP-404 mk2, die is qua leercurve en onderhoud een heel stuk uitdagender en ook een stuk groter/lomper. Kan ook wel een heel stuk meer natuurlijk, maar het is wel een groot shortcut festijn. De MPC Sample heeft betere papieren voor de rugzak op dit moment. Speakertje is best prima voor het doel en het formaat, de i/o is afdoende en ik vind de pads erg goed voelen.

Ingebouwde mic ... ik voel een conceptalbum aankomen.
Je noemt t, Constipation? Alleen maar kreunsamples, en poppin’ hamroidz 🤪

Explosieve ontlading afgespeeld op halve snelheid lijkt me ook wel iets.

Nondeju. Je wordt meteen creatief met dit ding! En ff je gas opnemen ook

Ik vind hem zo leuk!
Ik heb in het verleden weinig met samples gewerkt en pas recent heb ik gepoogd daar wat aan te veranderen met de Iridium en MPC key.
Dat is deels gelukt, maar nog niet op de manier die ik nu met de MPC Sample ontdek.

In een ver verleden wel een VariOS gehad en daarmee vond ik het leuk om met geluiden van buitenopnamen te klooien.
Ik vind deze MPC heel direct werken. De pads voelen inderdaad erg goed, maar ik vind het hele apparaat wel stevig aanvoelen.
Samplen en samples aanpassen gaat heel eenvoudig en door zijn mobiliteit denk ik ook dat ik hem vaak onderweg ga gebruiken en vemoed ik dat ik VariOS gevoel waarbij de hele wereld een instrument was weer terug te krijgen.

Ik heb een tijd een SP-404 overwogen en ik denk nog steeds dat dat een prima ding is, maar door zijn toegankelijkheid ben ik erg blij dat ik voor de MPC Sample heb gekozen. De Roland P-6 die ik nu een tijdje heb is ook echt een leuk ding, maar toch minder direct dan de MPC.

Ja, ik heb er ook erg veel lol mee en heb ook wel steeds meer het gevoel dat het een 'SP-404 mk2-beater' is gewoon omdat het zoveel intuitiever en makkelijker werkt allemaal. Dit ding, een telefoon met USB-C en eventueel een pocket synthje en je hebt een fantastische portable set.

Vandaag de MPC Maxi-Cosi® binnengekregen, nu kan 'ie helemaal zonder zorgen de koffer in.

1781729885466.png

voor zover ik begrijp is die usb c enkel voor de power. In zoverre t YT filmpje ik zag klopte
Dus midi type A TRS minijack naar 5 pin midi of niks denk ik

voor zover ik begrijp is die usb c enkel voor de power.

Dat klopt in ieder geval al niet, want ik had net twee kanten op MIDI tussen MPC Sample en iPad en direct samplen via USB vanuit de iPad ging ook prima.

Ik zag ook iemand met 'n iPad en Gadget gebruiken om op te nemen.. maar noten werden ingespeeld op de iPad en in Gadget wat dan weer syncte dan met de MPC sample?

Via het Appje AUM gebruikte ik wel het virtuele keyboard (in de APP) om de Polyend Tracker mini aan te sturen.. Daarmee knoop je zaken als een keyboard en apparaten die niet als Midi HOST te connecten zijn gemakkelijk aan elkaar. En volgens mij deed @Nap ook zoiets met 'n ander Appje en 'n iPhone.. Polyend Tracker Mini

Laatst gewijzigd:
Ja klopt, ik gebruikte een MIDI keyboard controller appje, met een USB-C verbinding werkte dat meteen met de Tracker Mini. Op de MPC nog niet geprobeerd verder.

Dat was dit gratis appje

Ja, ziet er erg netjes uit. Goede kwaliteit, de binnenvorm is gemodelleerd maar de MPC zodat ie echt 'snug' ingepakt zit. Wat ruimte voor kabeltjes etc. Ben er tevreden mee.

Back