Akai Professional MPC Sample

"MIDI Out Channel - This setting determines the MIDI Channel on which MIDI output data is sent. Values 1–16"

Zoals ik dit lees kan die via midi out maar op 1 midi kanaal midi data uitsturen en kan je er dus niet 3 synths en een drumcomputer op verschillende midi kanalen tegelijk mee sequencen....

Ben benieuwd naar de bevindingen. Kan milde GAS gevoelens ook niet onderdrukken, het ziet eruit als een leuk ding.

FULL TUTORIAL enzo .... 56 minuten met een bakje chocolademelk erbij :mega:

Het is gelukt ! Nu al de nr. 1 Sampler op Thomann, gisteravond waren er meer dan 5000 bezoekers.
En dat binnen één dag en een tsunami aan youtube promo/review filmpjes 8D Eerste batch is uitverkocht.
Musicstore ook op tot de volgende maand.

1774465290104.png

Krijg van dit ding ook zin om funky loops te samplen. Misschien komt ie er nog eens, prijs is prima. Ben benieuwd wat de meningen zijn wanner ze eenmaal in gebruik zijn bij t volk ;)

natuurlijk ontbreek een MIDI implementation chart, dan zouden we direct weten wat ie allemaal (aan)kan
-zelfde probleem als alle vorige INMUSIC MPCs/apparaten

Ik heel tevreden met mijn SP16 maar portable is hij niet echt.
Dit ding vind ik gewoon geil. een og MPC in een portable bakkie.
Niet zo een mieten mpc die een daw probeert te zijn :)

Maar goed ik ben al voorzien.

Zo leer je elke dag meer bij, goeie tutorial:

Uit de handleiding haal ik niet dat dit ding een interne midi sequencer heeft die op meerdere kanalen midi info kan uitsturen om externe apparaten te sequencen.
Hier timestamp over midi, beetje gaar dat SF software gelijk de hele thumbnail showed.

Naar zo'n vergelijking zocht ik al, ligt natuurlijk voor de hand. Lekker kort, dat wel. ;)

Ik heb de SP-404 vs MPC discussie nooit helemaal begrepen. De oude MPC's zijn wat mij betreft sequencers die kunnen samplen. De SP-404 leek me altijd meer een sampler met een weinig overzichtelijke sequencer. Maar ik kan het helemaal mis hebben. YouTube filmpjes die apparaten vergelijken lijken dan vaak handig, maar in de praktijk zijn ze toch niet zo behulpzaam vind ik, want bij sequencers wil je zelf de workflow kunnen ervaren. En niet iemand die allerlei details vergelijkt waardoor je het overzicht kwijtraakt.

Anyway, de MPC Sample is onderweg, gisterochtend besteld bij Gear4Music. Ik zal laten weten hoe hij bevalt. Ben niet zo'n vergevorderde gebruiker van grooveboxes en samplers, want ik vind ze vaak te ingewikkeld.
Maar ik ga eens proberen wat beats te maken en eroverheen te improviseren met synths. De sample-workflow lijkt me ook erg simpel hier - leuk dat je gewoon van je telefoon kan samplen met USB. Ben benieuwd of hij ook te gebruiken is als simpele recorder, vanwege de lange sampletijd. (Ik vermoed dat meerdere MIDI instrumenten tegelijk aansturen geen optie is, zoals hierboven besproken, maar eigenlijk vind ik de setup dan vaak ingewikkeld worden en gebruik ik liever iets als Garageband or Gadget.)

Hoe je in 1 uur en 45 minuten toch heel weinig kan zeggen
ik was na de eerste 13 minuten idd nog geen huidschilfer wijzer :geslaagd:8o) en op naar de volgende video .... :walker:

ik was na de eerste 13 minuten idd nog geen huidschilfer wijzer :geslaagd:8o) en op naar de volgende video .... :walker:

Naar zo'n vergelijking zocht ik al, ligt natuurlijk voor de hand. Lekker kort, dat wel. ;)

Dit was een stream, die zijn over het algemeen laaaaaaaang (je kunt ze niet editen voor je ze post)
Andere doelgroep ook vaak. Mensen die gewoon naar geklets willen luisteren (met de mogelijkheid om live te reageren).
Blijkbaar een grote doelgroep ook (Twitch is er omheen gebouwd), maar ik hoor er niet bij.
Ik heb de SP-404 vs MPC discussie nooit helemaal begrepen. De oude MPC's zijn wat mij betreft sequencers die kunnen samplen. De SP-404 leek me altijd meer een sampler met een weinig overzichtelijke sequencer. Maar ik kan het helemaal mis hebben.
Dat idee heb ik ook.
YouTube filmpjes die apparaten vergelijken lijken dan vaak handig, maar in de praktijk zijn ze toch niet zo behulpzaam vind ik, want bij sequencers wil je zelf de workflow kunnen ervaren. En niet iemand die allerlei details vergelijkt waardoor je het overzicht kwijtraakt.
Eens! Al kijk ik er wel vaak een paar voor een 'voorselectie' van wat ik zelf wil proberen.
Anyway, de MPC Sample is onderweg, gisterochtend besteld bij Gear4Music. Ik zal laten weten hoe hij bevalt. Ben niet zo'n vergevorderde gebruiker van grooveboxes en samplers, want ik vind ze vaak te ingewikkeld.
Nice, ik ben benieuwd naar hoe je het 'bewerken van je midi noten' vindt.
De uitleg van Loopop vond ik wat lastig te vertalen naar hoe ik dat zou ervaren.

• Duimpje
Duimpjes: pip
"MIDI Out Channel - This setting determines the MIDI Channel on which MIDI output data is sent. Values 1–16"

Zoals ik dit lees kan die via midi out maar op 1 midi kanaal midi data uitsturen en kan je er dus niet 3 synths en een drumcomputer op verschillende midi kanalen tegelijk mee sequencen....
Na nog wat zoeken lijkt het toch dat elke track zijn eigen midi out kanaal kan hebben zodat je meerdere synths en drumbakken tegelijk via midi out op aparte midi kanalen kan aansturen.
Aan degenen die hem al in huis hebben, klopt dat??

Na nog wat zoeken lijkt het toch dat elke track zijn eigen midi out kanaal kan hebben zodat je meerdere synths en drumbakken tegelijk via midi out op aparte midi kanalen kan aansturen.
Aan degenen die hem al in huis hebben, klopt dat??
Als ik het goed begrijp is er eigenlijk maar 1 "track" en ligt daar de beperking van het apparaat. Je kan wel samples over elkaar beginnen spelen en alle pads "opvullen", maar niet even wat drums of dergelijke doen en dan overstappen naar een andere track om volledig apart bvb wat melodische dingen te sequencen. Tenzij ik het helemaal verkeerd begrepen heb.

Back