3D knop printen ?

De tijd die je er nu al ingestoken hebt had je al dubbel en dwars terugverdiend door gewoon een echt exemplaar te bestellen ... ziet er nog beter uit ook :D

1773222544850.png

Dat lijkt zo, maar is in ieder geval niet zo bij de stl van het asje:

Bekijk bijlage 3871319

Als ik de omcirkelde punten vergelijk dan zitten ze exact boven elkaar.
Ik bedoel in dwarsrichting, niet axiaal. De pen zal ook wel vlak zijn in die richting, maar het gat in de knop niet helemaal. Zo krijg je een goede klemming.

Ik bedoel in dwarsrichting, niet axiaal. De pen zal ook wel vlak zijn in die richting, maar het gat in de knop niet helemaal. Zo krijg je een goede klemming.
In dwarsrichting zit er ook geen (of verwaarloosbaar) verschil in:

1773227293356.png

Maar goed, die stl is natuurlijk ook niet door de fabrikant gemaakt, dus wellicht dat het origineel toch wat verschilt.

Ik heb het over de knop, niet de pen. Hetgene je op de laatste foto van de originele knop kan zien.
Ah, ik begreep het verkeerd idd. Je bedoelt dit gedeelte:
1773229608000.png

Dat zou kunnen inderdaad, lijkt er wel een beetje op op de foto. Maar die is wel een beetje uit focus...

Ik ben vooral benieuwd of de vogel gesmaakt heeft? Of heb je hem laten leven?

Ik ben vooral benieuwd of de vogel gesmaakt heeft? Of heb je hem laten leven?
Op een morgen was die dood...waarschijnlijk van al het plastik dat hij had gegeten, alles waar ik had aangezeten had hij kapotgebeten. Ook 20 toetsen van mijn toen pas nieuwe laptop toetsenbord.
Heb er nog een foto van gevonden, wel een geweldig beestje, op die slechte eigenschap na :)

vogel.jpg

De tijd die je er nu al ingestoken hebt had je al dubbel en dwars terugverdiend door gewoon een echt exemplaar te bestellen ... ziet er nog beter uit ook :D
Geen idee waarom jij in mijn posts steeds zulke opmerkingen moet maken. Mijn antwoord blijft hetzelfde, stel je voor hoeveel tijd jij je had kunnen sparen indien je hier 20000 posts minder had gemaakt....

Ik zie onderwijzen van het plebs en corrigeren van mensen op het internet als een zeer nuttige tijdsbesteding. :D <- let ook op dat dingetje, geeft aan dat het misschien niet al te zwaar opgevat moet worden.

Snap de logica niet echt van enorm veel tijd en energie steken in een knopje reproduceren van €12 terwijl het eindresultaat waarschijnlijk beduidend minder zal zijn, maar ik neem aan dat het meer om het leren van de 3D print techniek gaat dan het knopje an sich? Fair enough.

Ik kan het aan het afgekloven knopje niet zien of er een pijltje, puntje of aanwijzerstreepje op heeft gestaan. Houd in dat geval rekening met de oriëntatie van de d-shaft ten opzichte van de aanwijzer.

Houd in dat geval rekening met de oriëntatie van de d-shaft ten opzichte van de aanwijzer.

Hij (de RME) is zonder en met aanwijsstreep knop geleverd.
Oriëntatie van de d-shaft is niet van belang want het betreft
de knop op een een rotary encoder. Elke 6mm d-shaft knop
van ongeveer gelijke afmetingen is dan ook bruikbaar.
Het kan dan ook geen kwaad om de originele knop op te meten.
Diameter, hoogte en de diepte van het asgat.

Laatst gewijzigd:
Is je vogel ook nog eens naar de knoppen. nondeju.

En dan nu uitvogelen hoe je die knop kunt 3d printen. Wat een gehannes :/

1773292177672.png
1773292203372.png
1773292224159.png

Boeiend, ze gebruiken zo te zien dus gewoon een D shaft knop. Als de maat standaard is, kan je die overal kopen. En 6mm is standaard.

Google maar: d shaft knop 6mm. Of platte as 6mm knop.

Ongeveer 1,7 cm hoog en 1,3 cm diameter, het gat is ongeveer 0,6 cm en geen aanwijsstreep. Maar het maakt me niet veel uit hoe de nieuwe knop eruit ziet hoor, als was het een rode bol, als hij maar werkt :)
In het geval dat je hem wil laten printen, deze kwam ik tegen en
heeft ongeveer de afmetingen die je opgeeft.

Knop download.

Back