Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Woke nerd synths die klinken ale een natte krant en zijn gemaakt van een rotte oude boomstam met allemaal vage knopjes en schakelaars erop![]()

Even rustig aan met dat politieke relaas, Moog is ook altijd hartstikke 'woke' geweest met Wendy Carlos en de hele synth community is in de basis altijd inclusief, progressief en een safe space geweest, dit kan je wel een beetje vriendelijker formuleren denk ik. En als je het hebt over Soma dan denk ik dat je: synth nerds die uit een land met een ultra-conservatief en autoritair regime komen bedoeld. Niet dat dat relevant is maar goed, als je modder gaat gooien doe het dan wel een beetje de juiste richting op. Of doe het gewoon niet en wees een beetje aardig.

Volgens mij mag je zelf de culture war wat relativeren. “Woke nerd …” is niet (per se) politiek. Het heeft meer culturele annotaties. Ik denk aan gekke tatoeagetjes, en in een trans polycule microtonaal gestemde Etsy-huisvlijt. Daar mag iemand best niet van houden.Alles wat richting een workstation gaat vind ik zelf niet zo leuk, Fantom, MPC Keys. Snap dat een all-in-one solution voor veel mensen een uitkomst is maar ik hou wel heel erg van rommelen en dan tracken in een DAW.
Even rustig aan met dat politieke relaas, Moog is ook altijd hartstikke 'woke' geweest met Wendy Carlos en de hele synth community is in de basis altijd inclusief, progressief en een safe space geweest, dit kan je wel een beetje vriendelijker formuleren denk ik. En als je het hebt over Soma dan denk ik dat je: synth nerds die uit een land met een ultra-conservatief en autoritair regime komen bedoeld. Niet dat dat relevant is maar goed, als je modder gaat gooien doe het dan wel een beetje de juiste richting op. Of doe het gewoon niet en wees een beetje aardig.
)Even uit de van Dale:Volgens mij mag je zelf de culture war wat relativeren. “Woke nerd …” is niet (per se) politiek. Het heeft meer culturele annotaties. Ik denk aan gekke tatoeagetjes, en in een trans polycule microtonaal gestemde Etsy-huisvlijt. Daar mag iemand best niet van houden.
Grappig, voor mij is de SH-101 juist één van de best ontworpen synths ooit, die ik als laatste in deze thread zou noemen. Perfect door z’n eenvoud, interface en step-sequencer, met een heerlijke rubberachtige sound die je zelden slecht kan laten klinken.Ben er recentelijk achter gekomen dat SH-101 en varianten niets voor me zijn. Perfecte UI en leuk op papier, maar er is gewoon geen klik. Te strak/modern/weinig vintage.
Wavetables, complexe synths en diepe menu's spreken me ook niet aan.
Ben toch het meest fan van vintage synths of synths die hier het meest aan doen denken. (Incl. de Behringers)