Welke synth(s) wil je absoluut niet hebben?

Nieuwe synths. Diepe synths. Kleine synths. Felle led synths. Desktop synths (zonder toetsen dus)

Goedkope synths. Eurorack. Synths met minijacks. Synths met mini usb. Ik vergeet vast nog wel wat.

Nu begrijpen jullie waarom mijn studio leeg is.

Die van Beetlecrab. Ik had de Vector en geen van mijn mails, met verzoeken tot verbeteringen aan het OS, werd beantwoord. Kon 'm gelukkig nog slijten via MP voor een redelijke prijs.

Synths die als je er al naar kijkt keihard beginnen te kraken, piepen of scheuren, nee dat is niet mijn ding.

Alles wat richting een workstation gaat vind ik zelf niet zo leuk, Fantom, MPC Keys. Snap dat een all-in-one solution voor veel mensen een uitkomst is maar ik hou wel heel erg van rommelen en dan tracken in een DAW.

Woke nerd synths die klinken ale een natte krant en zijn gemaakt van een rotte oude boomstam met allemaal vage knopjes en schakelaars erop:)

Even rustig aan met dat politieke relaas, Moog is ook altijd hartstikke 'woke' geweest met Wendy Carlos en de hele synth community is in de basis altijd inclusief, progressief en een safe space geweest, dit kan je wel een beetje vriendelijker formuleren denk ik. En als je het hebt over Soma dan denk ik dat je: synth nerds die uit een land met een ultra-conservatief en autoritair regime komen bedoeld. Niet dat dat relevant is maar goed, als je modder gaat gooien doe het dan wel een beetje de juiste richting op. Of doe het gewoon niet en wees een beetje aardig.

Ik wil echt absoluut GEEN Moog Muse hebben.
Die wil ik ECHT niet hebben.
ECHT NIET.
NIET...
niet...
n...

Shit, ik wil 'm hebben :D :D :D

---

En nu on topic:
Geen vintage synths meer, ook als zijn ze soms bloedmooi. Teveel reparatie gedoe ermee gehad.
En digitale synths trekken me niet, want dat doe ik wel met een vst.

Laatst gewijzigd:
Voor mij nooit een PPG Wave of direct daarvan afgeleide synth.
Ik vind het geluid van die dingen zoiets als met je nagels over het (ouderwetse) schoolbord krassen.

Italiaanse Siel-Opera synthesizer.
Canadese Tandy synthesizer.
Japan Casio synthesizer.
Op de Yamha`s ben ik ook een beetje uitgekeken.
.
Die mocht ik allemaal in de winkel uitproberen. Alle knopjes waren een raadsel. Geen midi want dat bestond amper.
Die heb ik overgeslagen.
Onlangs nog een Casio gekregen, geruild voor weinig.

Laatst gewijzigd:
Even rustig aan met dat politieke relaas, Moog is ook altijd hartstikke 'woke' geweest met Wendy Carlos en de hele synth community is in de basis altijd inclusief, progressief en een safe space geweest, dit kan je wel een beetje vriendelijker formuleren denk ik. En als je het hebt over Soma dan denk ik dat je: synth nerds die uit een land met een ultra-conservatief en autoritair regime komen bedoeld. Niet dat dat relevant is maar goed, als je modder gaat gooien doe het dan wel een beetje de juiste richting op. Of doe het gewoon niet en wees een beetje aardig.
1000003926.jpg

Die bedoelde ik inderdaad! En het staat mij natuurlijk vrij om deze te beledigen :)

Grote houten bakbeesten die teveel plek innemen doen me niets.
Rommel die niet comfortabel, zonder romslomp, met een DAW wil praten ook niet.

Alles wat richting een workstation gaat vind ik zelf niet zo leuk, Fantom, MPC Keys. Snap dat een all-in-one solution voor veel mensen een uitkomst is maar ik hou wel heel erg van rommelen en dan tracken in een DAW.

Volgens mij mag je zelf de culture war wat relativeren. “Woke nerd …” is niet (per se) politiek. Het heeft meer culturele annotaties. Ik denk aan gekke tatoeagetjes, en in een trans polycule microtonaal gestemde Etsy-huisvlijt. Daar mag iemand best niet van houden.

Ben er recentelijk achter gekomen dat SH-101 en varianten niets voor me zijn. Perfecte UI en leuk op papier, maar er is gewoon geen klik. Te strak/modern/weinig vintage.
Wavetables, complexe synths en diepe menu's spreken me ook niet aan.
Ben toch het meest fan van vintage synths of synths die hier het meest aan doen denken. (Incl. de Behringers :) )

Volgens mij mag je zelf de culture war wat relativeren. “Woke nerd …” is niet (per se) politiek. Het heeft meer culturele annotaties. Ik denk aan gekke tatoeagetjes, en in een trans polycule microtonaal gestemde Etsy-huisvlijt. Daar mag iemand best niet van houden.
Even uit de van Dale:

Woke (bijvoeglijk naamwoord) (ook negatief)
Gezegd van iemand die zich zeer bewust is van (wat hij of zij ziet als) maatschappelijke misstanden.

"Woke" is dus per definitie politiek geladen, wat jij beschrijft is een Hipster. Maar goed, even los van semantiek is het ook gewoon onaardig om zo gechargeerd af te geven op mensen, terwijl we zelf hier ook maar een stelletje vreemde vogels met knopjes en mod-matrices (is dat het meervoud van matrix?) zijn.

Laatst gewijzigd:
Ben er recentelijk achter gekomen dat SH-101 en varianten niets voor me zijn. Perfecte UI en leuk op papier, maar er is gewoon geen klik. Te strak/modern/weinig vintage.
Wavetables, complexe synths en diepe menu's spreken me ook niet aan.
Ben toch het meest fan van vintage synths of synths die hier het meest aan doen denken. (Incl. de Behringers :) )
Grappig, voor mij is de SH-101 juist één van de best ontworpen synths ooit, die ik als laatste in deze thread zou noemen. Perfect door z’n eenvoud, interface en step-sequencer, met een heerlijke rubberachtige sound die je zelden slecht kan laten klinken.

Mooi hoe meningen kunnen verschillen.

Back