Een betaalbare drumbak voor een kindje

Ik heb er zelf twee (kinderen bedoel ik) en mijn ervaring is dat, zeker op die leeftijd, een karaokeset met geluidseffecten en knipperende lampjes een veel beter en leuker kado zal zijn.

Die kids zitten toch de hele dag achter een iPad tegenwoordig? Installeer daar dan iets leuks op, bijvoorbeeld de Korg iElectribe app, een goeie digitale implementatie van de toffe ER-1 drumcomputer. Als hij dat leuk vindt, kun je altijd nog hardware gaan overwegen voor de volgende verjaardag. Als cadeau is dat wellicht wel wat lastiger in te pakken...

Kun je niet beter zo'n ding kopen met pads? Daar kunnen ze dan lekker op los rammen.. Heb je ook al redelijk goedkoop.

Ik zou ook voor zoiets gaan… kinderen hier vonden het leuk om erop te spelen. Je ontwikkelt gevoel voor instrumenten bespelen, ritme, etc in plaats van elektronica bedienen ;) Ipad apps zijn ook een goed alternatief.

Ik zou ook voor zoiets gaan… kinderen hier vonden het leuk om erop te spelen. Je ontwikkelt gevoel voor instrumenten bespelen, ritme, etc in plaats van elektronica bedienen ;) Ipad apps zijn ook een goed alternatief.
Lijkt leuk tot ze inderdaad de hele tijd op dat ding gaan lopen beuken tot horen en zien je vergaat. Vanwege de mechanische herrie heb ik ook mijn eigen Nord Drum 3p weggedaan. De iPad route lijkt me ook het meest kansrijk, want voor €50 koop je niks knaps qua 'echte' gear.

Laatst gewijzigd:
[nap] Moog One [/nap]

😁

Btw ik besef zelf heel goed dat zoiets onder de 50,- behoorlijk wishful thinking is... heb ik die maat van me ook al gezegd. Maarja hij stond erop dat het niet zo duur mocht zijn en benadrukte dat ook echt.
Vandaar ook dat ik het hier vroeg als soort van laatste poging gezien er hier op SF heel soms iets prima betaalbaars voorbij komt (ik houd al een aantal weken de verkoop hoek in de gaten).

Deze kwamen onlangs voorbij in m'n YT stream.

Oh wacht, veel te duur. Sorry.

Vooral niet teveel dure dingen geven, want dan krijg je een verwend kind zonder gevoel voor wat dingen waard zijn. Een onvergetelijk uitje/activiteit met z'n oom onthoudt hij misschien beter dan het zoveelste goedbedoelde cadeautje. Maar goed, dat is allemaal ongevraagd advies natuurlijk. Qua drumcomputer genoeg tips hierboven.

Ik denk dat je een kind van zes gewoon een tastbaar cadeau moet geven maar is een hardware drumbak niet de oplossing voor 50 euro, geef zo'n kind van zes leuk speelgoed waar ie mee speelt en als er een ipad in huis is en anders is er wel een mobieltje, zet daar dan 2 leuke apps op en laat dat kind af en toe een uurtje pielen of zet iets freeware op de pc en laat dat kind daar af en toe mee spelen, op een pc toetsenbord kan ie ook een kick en een snare inspelen.
Als dat werkt dan kan met kerst misschien of het jaar daarop of een hardware drumbak of een sampleplayer wel een goed cadeau zijn want dan heb je al gezien dat zo'n kind het gewoon leuk vindt en blijft doen, dan kan je ook als ouders afspreken dat het iets duurder mag dan 50 euro of dat het een gezamenlijk cadeau is waar ook opa en oma aan bijdragen.

Back