Musikding.de kits, welke wel en welke niet?

RSB

Whoehahaha
Ik heb vorige week een Zvex Fuzz factory clone kitje gekocht bij deze duitse aanbieder en ben er erg blij mee nu hij in elkaar zit.
In het verleden altijd synths gemodificeerd maar had eigenlijk nog nooit een iets van scratch gemaakt.

Maar nu ik de smaak te pakken heb wil ik er meer gaan bouwen. Maar er staat 100de kitjes op die site en vroeg mij nu dus af of jullie weleens een kit daar hebben besteld en welke aan te raden zijn!

www.musikding.de

WhatsApp Image 2026-03-21 at 11.26.43.jpeg

Kleine tip: veel bouwers hebben problemen omdat de apart gekochte onderdelen namaak zijn. Je bent gewaarschuwd. Netjes geplaatst en werkt niet. En een beginnende verdenkt niet de nieuwe chips

Ik heb onlangs 2 3 band parametric eq's voor mijn amps gemaakt.
Die werken ok.

Behalve dat het led gat veel klein was en ik zelf de bedrading van de bypass switch moest uitzoeken ben ik wel tevreden.

Denk dat je gewoon per kit ff moet uitzoeken of het wat is ed.
Dacht dat ze kits van verschillende aanbieders aanbieden.
Mijn eqs zijn bv van TH customs

• Duimpje
Duimpjes: RSB
Ik heb onlangs 2 3 band parametric eq's voor mijn amps gemaakt.
Die werken ok.
Dat is volgens mij ook de enige parametrische eq die ze hebben?

En per kit uitzoeken zal het sowieso worden aan het eind maar ben nu vooral benieuwd naar ervaringen van mede synthforum'ers

Er staan wel meerdere op.
Ik heb deze 2x gemaakt.
Ze zijn ok/goed, maar mijn tc electronic dual parametric eq is wat beter en mijn tc electronic rack eq nog beter.

Zo zijn ze geworden. :) dat led houdertje dat jij hebt had ik er ook bij maar die passen helemaal niet.

Ik denk dat ik nog wel wat ga maken. Hoe klinkt die fuzz?

PXL_20260306_222549117.jpg

PXL_20260307_110449818.jpg

• Duimpje
Dat led houdertje heeft bij mij een drupje loctite gekregen ;) Ja die Zvex is wel gek, kan ook zelf oscilleren. Ik heb ong 10 verschillende fuzz pedalen hier en wilde al lang deze een keer proberen maar de originele is behoorlijk prijzig en dat was ook meteen de motivatie om hem zelf te gaan bouwen. Ik heb toch de spullen daarvoor liggen hier. Ik zie dat jij de pots bij de para eq zelf meer ruimte heb gegeven. Ik zat te kijken naar het plaatje en op musikding en dacht als eerste, daar gaan mijn dikke vingers geen plezier aan beleven. Ik kan geen andere para eq's vinden met meerdere banden op musikding, wel 1 met maar 1 band?! Ehfijn. die van jou heb ik aan mijn wishlist toegevoegd. Ook de brutalist jr staat op mijn wishlist maar die is uitverkocht. Ik denk niet dat er een kit is van de gewone brutalist op musikding?

Kleine tip: veel bouwers hebben problemen omdat de apart gekochte onderdelen namaak zijn. Je bent gewaarschuwd.

Apart gekochte onderdelen? Deze kits zijn toch compleet met alles erbij wat je nodig hebt?

In het algemeen, als je voor een bouwproject componenten moet kopen, haal het bij een gerenommeerde leverancier en niet van één of andere vage Chinese webshop.

• Duimpje
Ik heb ook die zvex Fuzz clone en een clone van de eqd Acapulco gold. Klinkt goed al gebruik ik ze niet vaak. Alleen het bouwen vond ik al leerzaam. Daardoor al diverse defecte pedalen gerepareerd.

Ik heb meerdere kits en ik ben er erg om te spreken. Het is erg ontspannend om te solderen en het geeft een goed gevoel als je het werkend hebt gekregen.
Ook leuk is dat ik de designs zelf maak.

Ik heb de volgende:

The Screamer - Overdrive kit
Dit was mijn eerste. Gebouwd voor een vriend voor zijn verjaardag. Ik heb voor het ontwerp zijn hoofd gebruikt en vlammen.
Het geluid is goed, maar als je het pedaal combineert met andere zakt het volume vrij snel in. Alsof hij net wat te weinig power heeft. Klinkt wel goed. Ik heb hem niet vergeleken met een echte tube screamer.

Flangelicious Multiflange - Flanger kit
Gebouwd, leuk en klinkt goed. Groot bereik van subtiel naar buitenaards, ruist een beetje, maar dat is vanuit het ontwerp al zo. Je moet de clockfrequentie aanpassen en zoeken waar hij het minste ruist. Krijg het niet 100% weg.
1774335574650.png

The 250 - Overdrive kit
Leuke overdrive, niet te heftig vrij subtiel. Een van de eerste waar ik afwijk van de witte kleur. Te veel spuitverf gebruikt (van de Action) en kwalitatief is die wat minder gelukt. Had meerdere kleuren knoppen, maar geen foto van het eindresultaat. Ik heb uiteindelijk voor gele knoppen gekozen.
1774335829837.png

Nog te bouwen:
The Acapulco - Overdrive kit (Half af, moet nog een ontwerp maken en alle onderdelen in een behuizing stoppen)

Der Muff Green Russian - Distortion kit (nog niet aan begonnen)

The 45er - Phaser kit (nog niet aan begonnen)

The Noisegate - Noisegate kit (defect gekocht, moet ik nog nakijken/repareren)

Nog even een aanvulling. De website wordt door maar één persoon bijgehouden en het duurt even voordat het wordt opgestuurd. Hij is erg vriendelijk en behulpzaam, maar kan soms wat langzamer reageren.

Ik raad aan om de kitjes te pakken. Sommige handleidingen zijn wat beperkt of je moet de schema's erbij hebben om te achterhalen welk component waar moet. Als je al de juiste onderdelen hebt besteld scheelt dit enorm met uitzoeken. Het kan zijn dat het wel wat puzzelwerk meebrengt. Je kunt ze van te voren al downloaden van de site om een beetje een idee te krijgen hoe lastig het wordt. Wel is het opmerkelijk dat de gaten soms anders zitten dan hoe ze het aangeven op hun website. De afstand tussen de knoppen is wel goed, maar het kan zijn dat het ledje soms op een andere plaats komt. Daar heb je geen last van als je de gaten zelf maakt

Dingen als de Accapulco, Tubescreamer of de 45 Phaser zijn simpel en goed om mee te starten. Deze hebben niet al te veel onderdelen.

Ook goed is om fatsoenlijke draad te hebben. Soepele draad, geen massieve draad. De draad die zij verkopen is prima.

• Duimpje
Back