Welke Clavia

modwave toegekomen
mag blijven
leuke klank.. dw6000 en 8000 klonken wel stuk beter

Nu de keuze op een Modwave is gevallen.. en er wat mensen zijn die deze synth kennen. Deze synth de DWGS waves uit de DW6000 en DW8000 heeft, die ik als synth nog steeds ongelofelijk warm vind klinken in vergelijk met wat er vandaag de dag op de markt is aan emulaities. Wat me bij deze laatste wavetablesynths (zonder wave scanning) opvalt is dat de Golfvormen niet gereset worden, en altijd een andere startphase hebben. Het klinkt daardoor levendiger ofzo.
Hoe is dat bij de Modwave? ik heb weleens lopen zoeken in video's maar het werd me niet duidelijk of dit nu een digitale reset is en dezelfde startphase of dat er settings zijn om dit te emuleren zoals in analoge synths gebeurd.

Ik heb ooit wel een Novation Peak gekocht. Erg handson ook. En doet ook Wave scanning.. Makkelijke bediening. klinkt goed maar toch niet bijster romig in vergelijk met de DW6000 en 8000. Heb trouwens ook het idee dat de effecten in deze 2 een belangrijke rol spelen. DW6000 is stiekem iets meer favoriet ook bij mij. Die heeft nog een analoge (beetje noisy maar niet storend) chorus zoals de Juno's.

dw6000 en 8000 klinken onmetelijk veel beter dan de peak en de modwave....

nord modular (ken ik goed) is inderdaad ook errug fijn, maar zoek momenteel iets simpelers

Back