[Melodic Modular jam] - Solar Flare

SB-SIX

Ouwe rot
Ben weer even aan het spelen geweest op de modular en dit projectje opgenomen:

Had er ook nog een verhaaltje bij geschreven, geen idee of mensen daar op zitten te wachten maar vond het wel even geinig om te doen:

Shielded behind six feet of reinforced metamaterial and a liquid-nitrogen cooling lattice, the observation deck of the ship was the only place in the solar system where a human could look God in the eye without blinking.
The primary viewport didn't use glass—that would have vaporized instantly. Instead, it was a high-density magnetic aperture that filtered the light into something the human retina could process. Even then, the Sun was an impossible wall of gold. It wasn't just a sphere; it was a living, roiling ocean of fire, textured with granules the size of continents.
"Look at the arch on the horizon," pointing toward a solar prominence that curved like a glowing rib against the blackness of space. "It’s beautiful. We’re actually here. We’re touching it."
For a moment, the cockpit was silent. We were the first humans to witness the Sun’s heartbeat from only 10.000 miles away.
Then, the silence broke.
A needle on the gravimetric sensor didn't just climb; it snapped.
On the surface below, the golden texture didn't just ripple—it tore. A dark spot, a bruise on the face of the star, suddenly erupted. A blinding, jagged spear of violet and white light shot upward, traveling at millions of miles per hour.
"Solar flare!" The commander shouted, slamming his hand onto the emergency shunt. Pivot the ship NOW!
The ship groaned as the massive mechanical plates shifted to face the oncoming storm. But the flare wasn't just light; it was a billion-ton wall of accelerated protons.
As the blast hit, the observation deck went from gold to a terrifying, screaming white. The Icarus-01 didn't just shake; it bucked like a moth caught in a blowtorch.
Outside, the sun was no longer a marvel. It was a predator, and it had finally noticed them.

Knap gedaan! :okdan:

Het kan mijn aandacht niet vasthouden.
Modular jams hebben op mij helaas geen aantrekkingskracht.
Maar ik kan begrijpen dat het leuk is om er mee bezig te zijn.

Knap gedaan! :okdan:
Dankje!
Mooie trip SB-Six. 👍👍👍
Ik heb zelf mijn modular spul de deur uitgedaan vanwege de kabel-spachetti.
Thanks! Ja als de patch begint is het vaak prima te doen met de kabels, dan is alles lekker hands-on, maar als de patch klaar is en je veel voices hebt lopen is het een beetje veel soms.

Het kan mijn aandacht niet vasthouden.
Modular jams hebben op mij helaas geen aantrekkingskracht.
Maar ik kan begrijpen dat het leuk is om er mee bezig te zijn.
Ha Ich habe ein bischen hetzelfde haha.

Maar het staat nu op. Wel een super chille, mooie ruimtelijk sound hoor. Mooie atmosfeer!!
Het is echt een beetje een trip. Dus wel de moeite waard er tóch ff voor te gaan zitten. :)

Nou da’s jammer zelfs een verhaaltje en videootje lijdt niet tot een reactie, of misschien juist daardoor?

In mijn geval gewoon een drukke werkweek..

Heerlijk muziek, om door een ringetje te halen, as always :)

Verhaal uit eigen vingers....? ;)

Laatst gewijzigd:
Ha Ich habe ein bischen hetzelfde haha.

Maar het staat nu op. Wel een super chille, mooie ruimtelijk sound hoor. Mooie atmosfeer!!
Het is echt een beetje een trip. Dus wel de moeite waard er tóch ff voor te gaan zitten. :)
Tja de modular is voor mij een instrument om lekker te onthaasten en beetje te puzzelen. Het is niet dat je er nu lekker snel iets mee kan maken in tegendeel. Maar juist de vertraging vind ik fijn in deze wereld :) Thanks dat je toch even de moeite hebt genomen!
In mijn geval gewoon een drukke werkweek..

Heerlijk muziek, om door een ringetje te halen, as always :)

Verhaal uit eigen vingers....? ;)
Thanks!! Ik heb het verhaaltje zelf verzonnen, met een klein beetje schrijfhulp, maar meer als ideetjes hoe je bepaalde alinea’s lekkerder kan laten lopen. In het verleden ook wel echt 100% zelf zulke verhaaltjes gemaakt.

Mooie ruimtelijke geluiden. Mooi gedaan.
Ik mis wel een beetje structuur en ontwikkeling in het nummer, maar ja, daarvoor heet het waarschijnlijk ook een "jam".

Best leuk.
Thanks!
Mooie ruimtelijke geluiden. Mooi gedaan.
Ik mis wel een beetje structuur en ontwikkeling in het nummer, maar ja, daarvoor heet het waarschijnlijk ook een "jam".
Dankje! Ja misschien heb je gelijk en is dit niet m’n beste werk. Hoewel ik wel echt getracht heb om structuur aan te brengen, met een middenstuk met pads, 2de gedeelte met de extra plucks en eindstuk waar de bass los gaat.

Back