Wat is fishing? Kijk

klinkske

boeketje voor de vrouw
In 't Engels noemen ze t fishing: materiaal tegen hoge prijs te koop zetten en kijken of er iemand bijt.

Prijzen boven Turnlab hun aanbod, ik had al eens contact met hem om te vragen waarom maar van zijn antwoord werd ik weinig wijzer.

Ik verzamel wel meer en in de usa zie je de term op fora vaak verschijnen en op fb hebben ze er een klassieke meme voor. Als ik m zie deel ik m. Oma AI kent t ook

IMG_5789.png

Hoe is dit voorbeeld precies anders dan nagenoeg elke listing op Revetb waardoor we de afgelopen jaren steeds hogere prijzen voor 2ehands gear zijn gaan betalen en "nornaal" zijn gaan vinden?

Ik weet natuurlijk niet wat die link je elke dag na de 1e post zal tonen, want het aanbod en de prijzen veranderen veel bij hem. Maar als je al je spullen duurder wil verkopen dan Reverb én Turnlab enz zonder service en garantie, verdien je toch aandacht, vond ik.

Hoe is dit voorbeeld precies anders dan nagenoeg elke listing op Revetb waardoor we de afgelopen jaren steeds hogere prijzen voor 2ehands gear zijn gaan betalen en "nornaal" zijn gaan vinden?
Reverb neemt ook commissie op verkoop, daarom prijzen steeds hoger zijn. je moet het als verkoper mee incalculeren

Reverb neemt ook commissie op verkoop, daarom prijzen steeds hoger zijn. je moet het als verkoper mee incalculeren
Ja... en nee.
Er zijn zoveel verkoopsites met commissie. Neem Ebay. Maar er is geen muziekspulsite waar vraagprijzen zo extreem opgepompt zijn als op Reverb. Met als gevolg dat sommige listings jaren oud ziin en zijn gaan werken als een scheefgetrokken "kijk maar wat ze er op Reverb voor vragen" marktprijsindicatie.

Afbieden werkt prima op reverb. Ik heb er al koopjes gedaan

Ik vind het altijd zo zielig voor die vissen. Die krijgen een haak in hun bek terwijl ze net aan het flirten zijn met een andere vis en worden dan uit het water getrokken omdat een sukkel niet weet wat hij anders met z'n tijd moet doen.

Bij mij zegt die dat het gewoon vissen is hoor:

1776013850772.png

Ik wil t nog begrijpen als ze gegeten worden. Maar teruggooien? Nee

Back