Klantenservice AKG vs Feedback

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Uiteraard gelden de algemene rechtsprincipes, maar de vraag was wat die uitzonderingen zijn op de omkering van de bewijslast na zes maanden. Bij wie de bewijslast ligt is niet iets dat de rechter vrij kan interpreteren. Na die 6 maanden geldt in ieder geval nog de rest van de 2 jaar wettelijke garantie en soms ook langer. Bij de interpretatie van de geleverde bewijzen heeft de rechter dan weer wel een grote beslissingsmacht. OT: Feedback blijkt inderdaad niet voldoende klantvriendelijk geweest te zijn, hoewel ze volgens mij strikt genomen wel in hun recht waren. Dat gezegd zijnde, een goede klantenservice is natuurlijk meer dan strikt het minimum minimorum doen dat wettelijk verplicht is.

Volgens mij is er meer tussen hemel en aarde, strikt genomen 8D

Dank voor je bijdrage Eddy :okdan:

Waz, soms moet je dit soort dingen tactisch aanpakken, of je nu in je gelijk staat of niet.
Uit je manier van schrijven en de manier hoe je je comminucatie met de verkopers omschrijft kom je bij voorbaat al met een arrogante attitude daar naar binnen..
Goed.
Die kerel achter de balie krijgt je headphones in de handen en ziet het volgende:

De letters van de kant waarop het kunststof deel is afgebroken zijn aan het vervagen,,, slechte foto? Of leg je hem veelvuldig erop neer, slijtage plekken komen er niet vanzelf op.., waarschijnlijk ook een paar keer gevallen oid?
Het gaat er bij mij niet 1,2,3 in dat na een jaar dat pinnetje ineens afbreekt.
Het materiaal (PP(SU) oid) is dusdanig sterk dat het zwaar belast moet worden in normaal gebruik wilt het scheuren cq breken zoals het bij jouw headphones heeft gedaan.
Wellicht een fabricage fout..., maar dan vraag ik me af hoe het komt dat deze na een jaar pas ineens afbreekt. Ik vermoed toch dat de AKG toch ergens een klap heeft gekregen.

Goed, kerel doet popie jopie tegen jou, jij gaat bijdehand terug doen en de wijsneus uithangen, eist gelijk een nieuwe omdat ze aanbieden om hem te lijmen en begint met rechten dit dat zus zo.
Ja, je staat ongetwijfeld in je recht (om er even vanuit te gaan dat je koptelefoon ook daadwerkelijk uit zichzelf stuk is gegaan) maar niet heel tactisch om die kerel zover te krijgen dat hij iets voor je gaat regelen. Ongeacht of jij in je recht staat. Als die kerel jou zat is en je niet wilt helpen dan krijg je dus een situatie waar jij in verzeild bent geraakt.
Ja kan er ook voor kiezen om een aantal dingen niet te zeggen en deze gewoon te denken waarna je die kerel probeert te sturen dattie toch iets voor je gaat doen.. Bijvoorbeeld contact opnemen met de fabrikant voor een vervangingsonderdeeltje.

Hoop frustratie verder vanaf jouw kant, feedback rukzaak, contact met AKG, deze lossen het netjes op omdat het onderdeeltje hun relatief gezien niets kost en weer een tevreden klant erbij.

Ik had de stap naar feedback sowieso overgeslagen en direct AKG benaderd voor een onderdeeltje, dat terzijde.

Letters zijn niet aan het vervagen, is van dat glimmend spul vandaar dat je de helft ziet. Koptelefoon ziet er nog als nieuw uit. Heb net ff gekeken je kan er geen krasje op vinden. Als je wilt kan ik nog wel een paar fotos schieten.

Wat denk jezelf Boelie is een koptelefoon om mee te gooien of om klappen op te geven ?

Exact, niet dus. Ben erg zuinig op mn spulletjes. Wellicht als ik rijk was geweest dat ik dan anders met mn spulletjes om zou gaan.

No way dat ik met een arrogantie attitude naar binnen ben gestapt (hoe weet u dat trouwens).

Hoe tactischer had ik het moeten aanpakken dan koptelefoon uitpakken, inclusief los onderdeel en dat te laten zien ?

Het eerste wat ik naar mijn hoofd geslingerd krijg is ooh dit kunnen we lijmen. En het lijkt er op alsof dit niet onder de garantie valt want wij weten niet hoe je er mee bent omgegaan.

(Waarschijnlijk was verkoper niet op de hoogte dat koptelefoon volledig demontabel is dus dit heel makkelijk te vervangen was.)

en ja reageer vrij logisch aub vervangen ipv lijmen en hoezo geen garantie ?

Dus ja leg mij maar uit hoe tackischer ik het aan had kunnen of moeten pakken.

Had ik poes lief en aardig moeten doen als men zegt dit valt waarschijnlijk niet onder de garantie ?
Of had ik de in het extreem getrokken voorbeeld van "can i suck yr dick", tactiek moeten toepassen ?

1 ding is mij inderdaad duidelijk geworden. Kerel dacht dat ik er mee gegooid had of iets dergelijks en was niet van plan om garantie te verlenen. Ja dan krijg je dit soort dingen.

Anders gezegd: als verkoper niet vooringenomen was, dus niet zoals u betoogd "ik vermoed dat i een klap heeft gehad", dus eigen schuld, dus geen garantie was dit niet gebeurt.

Nog anders gezegd wat u mij verwijt, kan je ook omdraaien. Waarom kiest verkoper niet voor dezelfde open houding zoals AKG ?

Nog meer anders gezegd: je hebt een actie nodig om reactie te krijgen. Dus verkoper reageert, ik verdedig and so on.

Conclusie: als verkoper niet had gereageerd zoals men heeft gedaan dan had ik ook niet zo gereageerd.

Een training zou volstaan. En niet de dingen gaan omdraaien alsjeblieft.

Ik heb trouwens het idee te praten met 1 van de verkopers. Je gebruik namelijk exact dezelfde argumenten en hoe ik een kerel zover moet krijgen om wat voor elkaar te krijgen enzo alsof ik om een gunst vraag of moet krijgen of iets dergelijks :stupid

Als AKG niet behulpzaam was geweest, dan had Feedback een claim te pakken.

De "bijdehand uithangen, de wijsneus uithangen of niet". Krijg ik mijn recht niet dan haal ik hem. Moeten de verkopers zich maar realiseren dat ze een schadebeperkingsplicht hebben.

Als verkopers niet willen helpen ondanks dat je garantie hebt omdat ze iets vermoeden, dan moeten ze maar leren open minded te helpen.

Exact zoals AKG heeft gedaan. Heb geen enkele vraag gehad. Ja de vraag of ik hem zelf wilde repareren.

Laatst gewijzigd:
Verkopen is een vak, al denken veel verkopers er anders over.
Veel verkopers gaan er van uit dat de klant een volledige randdebiel is, alleen omdat hij/zij bepaalde informatie mist. Daarnaast denken veel verkopers autoritair, behoorlijk vertikaal in sociale situaties. Soms lijkt het wel of zij een status hebben simpel omdat ze in die winkel werken. Ik zou niet willen ruilen, anders dan met de eigenaar van de zaak :)

Mijn vrouw, een uitstekende verkoopster (klanten komen heel graag terug en opleidingen gebruiken haar winkel als stageplek), belt alleen de Wegenwacht op omdat zij bepaald gereedschap niet bij zich heeft om de auto te repareren. Gaat zij naar een willekeurige automaterialenwinkel, dan krijgt zij eerst het 'ach mevrouwtje' houdinkje. Dat speelt zij rustig mee. Als het item op de toonbank staat geeft ze perfect aan waarom het niet het juiste is, bijvoorbeeld de schroefdraad is verkeerd. Zij speelt er mee. Ze houdt soms wat informatie achter om vriendelijke kritiek te kunnen geven. De houding van de verkoper slaat dan plots om en wordt zeer gedienstig. Zij koopt het item en vertelt ook waar de verkoper de fout in is gegaan, in de stijl van: "Je kunt het dus wel."

Zelf vind ik het soms arrogant, maar ze ziet er ook nog erg leuk uit, dus...
Bij FeedBack heeft ze nooit problemen, maar ja, daar is ze dan ook bekend via mij :)

BTW mijn vrouw verkoopt kaas.

Wout

Ja, headphones zijn ervoor gemaakt om tegen de muur te gooien......

Ik voel er niet veel voor om overal op in te gaan, simpelweg omdat dit een eindeloze discussie is.

Nee, ik ben geen verkoper bij een electronicazaak, probeer alleen maar te reflecteren dat er 2 kanten aan een verhaal zitten.
Wellicht realiseer je je niet dat er ontzettend veel mensen een beroep proberen te doen op garantie terwijl ze zelf iets kapot gemaakt hebben (of jij dat wel of niet hebt gedaan heb ik het niet over)
Bekijk het vanaf de winkel's oogpunt. Jij komt aan met een defect wat er STERK op lijkt dat de unit gevallen is.
Vreemd dat een jaar na dato de unit spontaan uit elkaar valt.. Ik vind het dan ook niet gek dat de verkoper je niet op je blauwe ogen geloofd. Even terzijde gelaten of je de waarheid spreekt of niet.

Afijn,
Als de verkoper de klant kan afwimpelen met het argument dat deze niet onder garantie valt dan bespaart deze de winkel kosten zoals, administratie en verzendkosten, dan de arbeid buiten beschouwing gelaten.
Hij zal dat dus altijd eerst proberen.

Hoe je tactische te werk had kunnen gaan? Nogmaals, soms is het tactischer om bepaalde dingen niet te zeggen.. Maar de verkoper in proberen te palmen dat hij iets voor je gaat doen. En ja, je hebt iets van hem nodig. Ogeacht of je in de recht staat of niet. Zoals Wout zegt, speel ermee..
Als de verkoper niet met een bevredigend voorstel komt dan zou ik hem proberen te sturen om wellicht contact op te nemen met de fabrikant oid om een vervangingsonderdeeltje te sturen.. Als de verkoper niet bekwaam genoeg is om het zelf te bedenken.
Geeft de verkoper dan nog geen thuis, laatste keer dat je daar iets gekocht hebt.. Gelukkig was de fabrikant wel gewillig. Misschien toch een fabricagefout van een bepaald model waar ze van op de hoogte zijn?

En sja, een claim.. ga je echt niet winnen. Beetje overdreven vind je niet?

... Zoals Wout zegt, speel ermee.. ...
Een voorbeeldje...
Afgelopen zaterdag koop ik bij 's-lands grootste kruidenier een 'Linda', da's een soort Future Music voor vrouwen...
Heeft ze um zelf al gekocht. Toch € 5,50. Nu is Appie niet erg bekend om z'n klantenservice, maar toch proberen en dat voorbereiden.

Aan de balie laat ik het ongelezen exemplaar zien en vertel dat het inderdaad al na het weekend is. Of mijn vrouw het blad toch niet stiekem gelezen heeft? Kalm antwoord ik dat zoiets helaas door tijdgebrek niet gebeurd is, maar dat mijn zaak inderdaad flinterdun lijkt. De dame twijfelt, maar geeft me wel het geld terug, hetgeen ik dankbaar aanvaard met een vriendelijk woord erbij. Dat opent een gelijkwaardige, horizontale relatie, dus zij vraagt aan mij wat ik gedaan zou hebben indien zij niet wilde meewerken (de dame is duidelijk slim in de positieve zin: ze wil leren). Ik trek uit mijn tas het eerder gekochte en gelezen exemplaar, dat vol zit met ezels-oren, opgerold geweest zijn en een snorretje door mijn zoontje getekend op Linda's smoeltje en zij buldert het uit van het lachen. Iedereen tevreden...

Zo is zaken doen altijd leuk en de klant komt terug.

Wout

Nog even...
In de winkel van mijn vrouw kwam regelmatig een man op zeer drukke momenten,
Hij pakte een fles wijn uit het schap, een dure, liep er mee naar de kassa en vertlelde dat zijn vrouw die al gekocht had en wilde zijn geld terug. Na de derde keer kreeg mijn vrouw argwaan en sinds dien signeren we het etiket als de fles is afgerekend. Truck onmogelijk...
Maar nu verkopen we helemaal geen wijn meer, want plaats/marge verhouding is een slechte.
Daar staat nu Defts Blauw met een marge van 400%.
En die Amerikanen maar kopen :D

Maar hoe zou ik die koptelefoon schade afhandelen?
Ik begin met een verhaal hoe ik me rotschrok omdat ik dacht dat een spin in m'n T-shirt viel, maar gelukkig bleek het een schroefje te zijn. Afgebroken? Hoe kan dat dan, want ik zelf ben niet gevallen? Plakken? Best, maar is de lijm vanavond droog, want dan heb ik hem nodig? Vervangend exemplaar? Kan je dan niet beter omruilen en deze retour zenden naar de fabriek?

Wout

@ Boelie.......

1. je maakt mij voor leugenaar, alsof ik iets stuk maak en terug wil brengen omdat het jou (on) waarschijnlijk lijkt.
2. je beledigd mij door "jij gaat bijdehand terug doen en de wijsneus uithangen"
3. jij hebt dezelfde houding en gebruikt dezelfde argumenten gebruikt als verkoper
4 net zoals strakke Eddy mij uitleggen hoe rechten in elkaar steekt en
5. mij ff uitleggen hoe niet tactisch ik iets aan heb gepakt of niet.

Anders gezegd je reageert exact zoals 1 van de verkopers heeft gedaan. Of je het bent of niet is op dit moment irrelevant.

Wat wel relevant, is geworden (door je manier van handelen) is dat duidelijk wordt wat ik bedoel. Zoals Boelie en Eddy reageren, Exact zo reageren ze bij Feedback. Dank voor jullie onderbouwing/ ondersteuning van mijn verhaal.

ff ingaand op punt 4. heb mijn geld verdient en verdien mijn geld met rechten. Ben dus goed op de hoogte, keep your good intentions, bij jullie, kan perfect inschatten of iets kansrijk of kansloos is, daar ben ik op getraind.

Punt 5.

1 ding staat bij mij en voor mensen die dit zullen lezen als paal boven water. Zodra ze jouw geld hebben ben je de lul. Mag jij je best doen, slijmen en of in Boelies woorden tactisch aanpakken, kontelikken om je garantie te krijgen.

En als verkoper vind of denkt, hey dit is niet normaal, tja fluit er dan maar naar.

Werkt misschien bij 99,9 % van de gevallen, maar soms kom je mensen tegen tja die het net beter weten.

Dus beste Boelie reflecteer een end weg. (heel typisch dit soort woorden zijn gebruikt door 1 van de verkopers, de desbetreffende dag)

1. je bent er niet bij geweest en
2. zoals eerder aangegeven schoenmaker blijf bij je leest, doe dus waar je goed in bent Verkopen en klanten tevreden houden. Of leer een Vak.

Conclusie: Het is heel makkelijk om te zeggen je had tactisch moeten aanpakken tegen klant.

Verkoper reageert niet tactvol, omdat men onvoldoende product kennis had, dus niet wist dat koptelefoon volledig demontabel was dus erg simpel te vervangen was.

Heb zoals iedere burger gereageerd op commentaar, valt niet onder de garantie want.

Als verkoper wordt je geacht oa klanten te kunnen/ moeten binden ipv te verjagen. En ik ? ik heb mijn probleem opgelost en maak gebruik van de vrijheid om mensen te informeren. Ben namelijk ontzettend blij als ik reviews tegenkom, de kracht van internet.

Verkoper had een open houding kunnen aannemen, net zoals ze dat bij AKG hebben gedaan, niet meer niet minder.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2

Laatst gewijzigd:
Even inhakend op punt 1

Zie je onderstaande ? had product net 3 uurtjes in mn handen. Heb hem zelf gesloopt, had makkelijk kunnen klagen. Niet gedaan, wil je weten waarom ? omdat ik hem heb gesloopt. Ik heb een goed rechtvaardig gevoel. Foto 2 is net geschoten zodat je kunt zien dat ik hem nog steeds heb en nog niet (geen tijd) heb gefixt. Dus houdt je commentaar voor je aub met je, " lijkt sterk" blah blah blah, zegt meer over u dan over mij, dankjewel de koekoek. Genoeg geouwehoerd ik ga ff monitoren checken :doei:

pcbpu.jpg

naamloosdm.jpg

Bron: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=143390

1. Ik ben niet de verkoper die jou te woord heeft gestaan bij de feedback, nog een verkoper bij een andere electronica zaak. Nogmaals elk verhaal heeft 2 kanten.

2. Je leest niet goed wat ik schrijf, ik maak je niet uit voor leugenaar, noch beledig ik je door te zeggen dat je bijdehand bent gaan doen, de manier waarop je het één en ander omschrijft wijst toch duidelijk in die richting. Of ga je me nu vertellen dat je kalm, netjes en rustig bent gebleven? In dat geval neem ik mijn woorden terug.

3. Mede door mijn achtergrond kan ik eruit concluderen dat het kunststof deeltje niet zomaar stuk gaat, als er sprake was van een fabricage fout dan had deze zich naar mijn mening eerder moeten openbaren dan een jaar na dato. Wellicht is de algehele constructie van de unit niet goed en is er een fout gemaakt tijdens ontwerp. Zou AKG daarvan op de hoogte zijn en heeft daarom netjes vergoed.. Of.., wat nog aannemelijker is. Kosten afhandeling afgewogen tegen prijs onderdeeltje en netjes een vervangend deel opgestuurd.

4. Je hebt het ook niet tactisch aangepakt anders had je wel het één en ander voor elkaar gekregen bij de feedback verkoper, zie wouters advies en voorbeeld hoe het ook kan. Namelijk een grapje en daarme de verkoper op je hand krijgen. Je rechten kennen is mooi meegenomen maar goede comminucatie is een 2e.

5. Als jij vind dat verkoper niet over genoeg kennis bezit, open dan zijn ogen en leer hem wat bij. Als je vind dat dat niet jouw taak is, zeik dan niet en neem genoegen met zijn antwoord en gooi lekker een claim richting de feedback. Volgens mij haal je daar ook wel je voldoening uit.

6. Als ik zie hoe je tekeer bent gegaan op die print krijg ik sterk twijfels of jouw norm qua omgang met spullen hetzelfde is als die doorsnee consument.

7. Ik heb wel degelijk een vak geleerd. En daar valt niet het verkopen van electronica oid onder maar ouderwets werken met de handen.

8. Dacht dat je geen zin had in een discussie?

Laatst gewijzigd:
Lol, Je mag hier in Nederland alles vinden. Jou mening, iets met vrijheid en mening.

Gegroet,

ciao bella
kiss.gif

Wat een gezwats, iedereen weet toch dat Feedback utrecht de slechtse winkel van nederland is.....gewoon NOOIT meer heengaan.

wel goed dat er wat feedback gegeven wordt. hopelijk wordt het ter lering benut.
natuurlijk mag feedback ook , als ze daar behoefte toe voelen, wat feedback geven op de feedback t.a.v. feedback....

Moehahahaahahah :D

He waz, wil het al een beetje vlotten met de rechtenstudie?
Gaat goed maat, heb vorig jaar juni/juli, LL.B graad gehaald. Ben aansluitend aan de LL.M begonnen maar heb mij te veel bezig gehouden met helpen van mensen en ondernemers en begin willen maken met starten van onderneming.

Is dus weinig van studeren terecht gekomen. Dit jaar ff rem op gooien en volledig concentreren op studeren :)

Wat een gezwats, iedereen weet toch dat Feedback utrecht de slechtse winkel van nederland is.....gewoon NOOIT meer heengaan.
heb het wel eens bij anderen gezien maar dacht dat het uitzondering op de regel was.

Moehahahaahahah :D
Haha, waarom is dat grappig ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back