Klantenservice AKG vs Feedback

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

waz

Hobbyhoer
Dit topic is ter informatie ik ga dus niet in discussie. Wil ook niet jullie goede ervaringen horen or what so.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1 jr geleden heb ik de AKG's gekocht bij Feedback Utrecht. Wilde laatst mn koptelefoon op doen valt er een stuk uit (zie pic.). Pak doos erbij gelukkig zat de bon er nog in (normaal gooi ik deze weg). Zie dat ik nog 1 jaar garantie heb.

Ga dus erg blij naar Feedback, zie 3 verkopers. Ik spreek verkoper (1) aan, pak koptelefoon uit doos en kapotte onderdeel. Verkoper (1) kijkt en zegt je die moeten wij innemen, met een druppeltje lijm is dit gemaakt (zo van waarom kom je hierover zeuren, dit had je ook zelf kunnen doen).

Ik: wtf no way dan wil ik een nieuwe.

Verkoper (1): zoals het eruit ziet valt dit niet onder de garantie.

Verkoper (2): zegt, ik kan toch ook niet met mijn auto tegen een muur aan rijden en garantie eisen. Waarop verkoper (1) zegt, wij weten toch niet hoe jij hier mee bent omgegaan.

Mijn reactie: ja zoals je collega zegt, is een koptelefoon gemaakt om tegen de muur aan te gooien. Heb hem dus tegen de muur aan gegooid :stupid

Heb heb volgens EU recht standaard 2 jr garantie, dusssss

Verkoper (1): heb je de garantie voorwaarden gelezen.

Kort samengevat: heb mn koptelefoon in gepakt (boos en teleurgesteld) met de mededeling dat ik het zelf zou regelen met AKG

Verkoper was maar al te blij.

Nah, ik AKG mailen situatie uitgelegd (ook dat ik bij winkel was geweest), kopie van bon gemaakt. Binnen 1 wk antwoord:

Dear Mr.

Thank you for contacting AKG.
We could send you the necessary parts, but in this case you have to replace
it yourself. If you are willing and able to do this, we can handle it like this.

Kind regards
AKG intl. hotline

14 dagen verder, de onderdelen ontvangen zie pics. Dit is wat ik noem klantenservice staan voor je HQ product en niet zoals ze bij Feedback doen, zeiken terwijl je in je recht staat.

Voor mensen die dit ook mee mogen maken, binnen de garantie termijn geldt een omdraaiing van t bewijslast. Winkel moet dus aan tonen dat jij iets bewust kapoet hebt gemaakt. U begrijpt dat is een zware bewijslast, praktisch onmogelijk te bewijzen.

Pikkies van Feedback durfden zelfs over rechten met mij in discussie te gaan. Moet wel altijd lachen omdat soort mensen, maar blijft wel frustrerend omdat ze denken gelijk te hebben :stupid

Sommige mensen begrijpen het niet, moet dan altijd aan de volgende gezegde denken; schoenmaker blijf bij je leest, doe waar je goed in bent, VERKOPEN en consumenten tevreden HOUDEN, zodat ze geld blijven UITGEVEN in JOU ZAAK in plaats bij de BUREN.

Oww ja in Utrecht hadden/ hebben ze er ook een handje van weg om als je iets terug komt brengen je af te wimpelen met een tegoed bon (weet niet of ze dat nu nog doen). Heb ooit een (bijna) vechtpartij zien ontstaan omdat ze fucking eigenwijs waren om geld terug te geven.

Al met al (bovenverwachting) netjes opgelost door AKG erg goede klantenservice :okdan:

Ivm privacy gedoe heb ik namen geanonimiseerd.

koptelefoon.jpg

onderdelen.jpg

Laatst gewijzigd:
Netjes van AKG! Denk dat ze in de meeste winkels wel zo zouden reageren... ook met je wasmachine van 'n jaar oud. Jammer maar waar. En Feedback is ook wel de witgoed handel onder de muziekinstrumenten :D

tsja, klanten tevreden houden is en blijft moeilijk. Je kunt beter een klant maar zo goed mogelijk helpen in deze tijden anders raak je ze kwijt.

Zeker nu iets bestellen een druk op de knop is in je webbrowser is het denk ik belangrijk dat mensen toch het eerst aan jou als winkelier denken bij een aankoop. Want tegenwoordig is kopen meer het gunnen van de verkoop door de klant.

Een pluspunt die je zou kunnen bieden is inderdaad garantie afhandeling. Maar goed, dat is lastig en kost je weer tijd als winkelier (Zoals je in jouw verhaal kan lezen). Dus je ziet steeds vaker dat mensen het dan maar zelf afhandelen rechtstreeks bij de leverancier.

Dus wat heb je dan weer geleerd :D, gewoon voortaan online bestellen, want het maakt verder toch niets uit bij dat soort winkels. Of je zoekt een winkel op waar je je welkom voelt en je vertrouwen in hebt, dat kan ook natuurlijk :)

( op het wijzje van aeg : )
akg laat je niet in de steek

Heb ooit een Alesis Fusion gekocht, nieuw.. ook bij Feedback. Dat ding deed het aanvankelijk normaal maar nokte er ineens na een uur of 6 mee. 2 uur later deed ie het weer. Dit vervolgens vaker meegemaakt, als ie te warm werd ofzo schakelde die uit.. terwijl het niet eens warm was in de ruimte waar ie gebruikt werd.

Afin.. ik terug naar Feedback, klacht uitgelegd en er zou naar gekeken worden. Had em toen 3 weken in mijn bezit ofzo. Het duurde en het duurde, dus na een paar weken maar eens bellen... niks. Nog een paar weken later weer bellen... weer niks. Heb toen maar even met een wat verheven stem, doch vriendelijk mijn standpunt duidelijk gemaakt, dat ik een nieuw instrument gekocht had, wat vanaf het begin af aan al niet goed functioneerde.. Had dit ook veel eerder moeten doen... beetje hetzelfde verhaal. Ze zouden erachter gaan en als het binnen korte tijd niet opgelost kon worden mocht ik iets anders uitzoeken voor mijn bestede euro's. Dat laatste is het dus op uit gedraaid. Had eigenlijk (meteen) mijn geld terug moeten vragen maar goed.. 't Is hopelijk niet tekenend voor de klachtafhandeling van Feedback.. de Duitse postorder muziekshops houden er idd een beleid op na... niet goed geld terug toch??? 't Is jammer dat je zo moet lopen zeuren als je een nieuw product koopt, dat er een tragedie aan vooraf gaat.. bad vibe

Ik heb drie keer ouwe gear aangeboden bij feedback,. niet onder de garantie,. gewoon ter reparatie,.. twee keer hoefde ik niks te betalen en hadden ze gewoon in de fabriek t gratis vervangen,. 1 keer moest ik verzendkosten betalen.
Duurde wel 6 eeuwen!

wel goed dat er wat feedback gegeven wordt. hopelijk wordt het ter lering benut.
natuurlijk mag feedback ook , als ze daar behoefte toe voelen, wat feedback geven op de feedback t.a.v. feedback....

Je pakt het ook wel tactisch aan zeg bij Feedback.. :stupid

Lol, breek me de bek niet open. Heb 1 uur verkoper aangehoord over hoe hoe NIET tactvol ik het aangepakt.

Dat ik het anders had moeten aanpakken, dat Nederlanders niet van rechten houden . Dat klanten zoals ik (die hun rechten kennen) zij liever kwijt dan rijk zijn, omdat die zeuren, de moeilijkste zijn. En als ik zo op mn recht sta, ik in Amerika moet gaan wonen. En nog meer van dat soort kansloze argumenten.

Dat tactisch aanpakken klinkt ook alsof ik (had) moet slijmen en blij moet zijn dat zij (een uitzondering) op de regel (willen) maken. Dus als ze je willen helpen dit dus soort van goodwill is. Deed mij trouwens aan onderstaande "I'll suck yr dick" filmpje denken.

Dat tactisch aanpakken, slaat als een tang op een varken. Ben vrij zakelijk, heb een koptelefoon wil hem opzetten er valt iets vanaf. Zit nog in garantie periode dus graag nieuwe parts op zetten of bestellen.

Simple as that.

Viel van mn stoel toen ik hoorde we nemen hem in en gaan hem lijmen. Het werd ziekelijker toen argumenten als "auto tegen de muur aan rijden" ed werd gebruikt. Alsof ik niets beters te doen heb en met een koptelefoon ga gooien of iets dergelijks. Niet realiserend dat bewijslast bij hun ligt.

Zoals eerder aangegeven ze moeten zich bezig houden waar ze goed in zijn Verkopen en ervoor zorgen dat ze klanten Behouden, in plaats dat zij hun geld gaan uitgeven bij de concurrent.

Gewoon gezeik, waarom? om niks, terwijl het simpel op te lossen was. Je hebt immers niet voor niets garantie. Koptelefoon is volledig demontabel, wist verkoper (denk ik) niet.

@ sunny pedaal, wat voor feedback moeten ze geven ? AKG heeft het opgelost dank aan de professional AKG.

Ben van plan om oa 2 sets monitoren te kopen, nog een AKG ed. Korting oid zou aardige feedback zijn.

Voor de rest, bewaar altijd je bon ghehe :D

Laatst gewijzigd:
ah zo, ( na kijken van het filmpje )
dus eigenlijk stel je voor jezelf zwart te verven en dan pas je garantie te halen bij feedback ?
met als voordeel een zak met hamburgers...:D

Haha, goeie humor Sunny, nice one. Eigenlijk zag ik mn zelf als de gast met de hamburgers, althans zo had het moeten zijn. Dus bij verkoper had moeten slijmen in t ergste geval, i'll suck yr dick, please help me.

Feedback (en vele andere (muziek)winkels in .nl) beschouwen het als normale bedrijfsvoering om het klanten zo moeilijk mogelijk te maken om te krijgen waar ze recht op hebben.

Elke zaak die niet direkt geld teruggeeft bij gebreken of niet zonder morren aan garantievoorwaarden wil voldoen dient wat mij betreft geboycot te worden.

Even ter verduidelijking:

Er bestaan 2 soorten garantie voor de verkoop van een bedrijf aan een particulier:
- Wettelijke garantie: hier dient de verkoper zich aan te houden.
- Commerciële garantie: deze wordt extra aangeboden aan de consument. Deze mag niet afdingen op de wettelijke garantie, wat betreft de verkoper. Zo'n bepalingen zijn nietig. De producent kan echter ook een commerciële garantie aanbieden. Deze mag wel minder zijn dan de wettelijke garantie. Dit omdat een producent niet gebonden is aan de wettelijke garantie (behalve dan doordat de verkoper de kosten m.b.t. de garantie kan terugvorderen op de producent).

Nu, deze wettelijk garantie (bepaald door een EU-richtlijn) geldt over een periode van 2 jaar. Deze garantie slaat o.a. op het feit dat producten dienen overeen te komen met de meegedeelde kenmerken en dat ze van een zekere kwaliteit moeten zijn. Het is echter wel belangrijk om op te merken dat de bewijslast enkel in de eerste 6 maanden bij de verkoper ligt. Dat wil zeggen dat hij moet bewijzen dat jij verantwoordelijk bent voor het gebrek. Dat is meestal zo goed als onmogelijk. Na die 6 maanden ligt de bewijslast echter bij de koper. Dat wil dus zeggen dat jij moet bewijzen dat er iets mis was met het apparaat bij aankoop en dus dat het niet jouw fout is dat er iets mis is gegaan. Dat is natuurlijk veel lastiger voor de consument... Via deze EU-richtlijn hoeft Feedback inderdaad niets gratis te herstellen, te vervangen of terug te betalen. Tenzij jij kan bewijzen dat er bij aankoop al iets mis was. Langs de andere kant zou Feedback jou toch op zijn minst mogen doorverwezen hebben naar de AKG, die een commerciële garantie biedt aan haar gebruikers. Bovenop die EU-richtlijn is er ook nog wat bijkomende nationale wetgeving, maar die is meestal dubieuzer. In Nederland heb je bv. recht op een deugdelijk product, ook na 2 jaar als de aard van het product dat rechtvaardigt. Maar hier is de grens veel minder duidelijk.

Ten slotte zou ik ook graag nog even willen wijzen op het feit dat er geen verzendkosten verschuldigd zijn bij het gebruik van de wettelijke garantie (of het bedenkrecht). Dit is gebleken uit een uitspraak van het Europees Hof zo'n jaar geleden.

Laatst gewijzigd:
Als je dan toch aan het verduidelijken bent, noem dan ook de uitzonderingen.

Verder zou het ook leuk zijn om idd nationaal recht ook uit te werken, inclusief de uitzonderingen. Je hebt een klein beginnetje gemaakt, zoals blijkt uitzondering op uitzondering op uitzondering.

Anders ben je niets aan het verduidelijken.

Internationaal gezien bestaan die uitzonderingen ook. Anders gezegd Nationale wetgeving, is niets meer of minder dan een transformatie dan wel implementatie van Internationale wetgeving.

Zo simpel als uwe weergave is het helaas niet. Dat maakt imo het recht leuk.

Het recht wordt leuker als je met rechtswetenschap bezig gaat houden. Dus geen simpele optelsom van 1+1 = 2. Zo simpel is het recht en zijn rechters dus niet, het zijn immers geen subsumptie apparaten.

Anders gezegd, als het zo simpel was geweest dan hadden we computers kunnen gebruiken ipv rechters.

Nog anders gezegd, betwist uwe globale weergave met name dat bewijs rechtelijke gedeelte.

Heb je trouwens een linkje naar de uitspraak ?

Ik ben geen advocaat of rechter, dus vergeef mij als ik de hele wetgeving van een land waar ik niet eens in woon niet kan opsommen...

Het komt er op neer dat vooral de EU-richtlijn (die is omgezet in nationale wetgeving, duh) het bruikbaarst is om tegen een verkoper op je strepen te staan zonder te veel dubieusiteit. Anders kan je altijd naar de rechter gaan als je dat toch zo leuk vindt... Ik leg maar uit hoe het in mekaar zit, aangezien o.a. jouw opmerking over de bewijslast bij de koper na 6 maand wees op onvoldoende kennis ter zake. Sorry dat ik hulpzaam probeer te zijn hoor...

Als je geen advocaat, rechter of jurist bent wat dan wel ?

Zo duuh, vanzelfsprekend is dat niet hoor. Naar de rechter kan altijd.

Nogmaals als u aan het verduidelijken bent, noem dan ook de uitzonderingen op de oa 6 mnden termijn, die zijn er namelijk.

Maar dank voor je input :okdan:

Laatst gewijzigd:
Ik ben gewoon een geïnteresseerde burger, met een economische achtergrond. Voor zover ik weet zijn er geen uitzonderingen op die termijn van 6 maand. Maar aangezien de wetgeving inderdaad maar al te graag in uitzonderingen voorziet, sluit ik niet uit dat die termijn kan aangepast worden in specifieke gevallen. Aangezien jij de indruk geeft er een te weten: ik hoor ze graag. Zo leren we allemaal bij. De nationale wetgeving is vrij om deze termijn in het voordeel van de consument te wijzigen, dus het is mogelijk in principe. Ik heb er echter nog nooit van gehoord.

Ok, duidelijke taal Eddy, goed bezig als geïnteresseerde burger. In de basis klopt het maar zoals gezegd uitzondering op uitzondering.

Heeft niets te maken met dat "wetgeving maar al te graag in uitzonderingen voorziet". Systeem van de wet is nou 1 maal zo dat het algemeen moet zijn. In de praktijk (lees verloop van tijd) wordt eea ingevuld. Zo ook met de 6 mnden termijn(en) ed.

De wet is niets meer of minder dan een vertaling van het algemeen belang vandaar dat het oa algemeen moet zijn.

In de praktijk vult de rechter het algemene aan/ in. Dat is 1 v/d redenen waarom belang wordt gehecht aan jurisprudentie.

Als je geschiedenis beetje op na slaat kan je zien dat consument erg goed beschermd wordt. Zitten goede rechtvaardigingen (argumenten) aan vast.

Het voert te ver om colleges, inclusief jurisprudentie hier uit te gaan leggen (wil ik het goed doen) omdat daar ontiegelijk veel over is geschreven. Dus erg veel jurisprudentie en literatuur over bestaat, pro consument. Dan moet je de algemene leerstukken (oa redelijkheid en billijkheid) er nog op los laten, dat is nog veel erger, omdat uit te leggen/ typen :o:

Zelfs al was het zo dat het bewijsrecht is omgedraaid, zit je in je garantie periode. Als zoiets op een procedure aankomt dan wordt het een lachertje in voordeel van consument.

Uiteindelijk beslist de rechter ;)

OT, ze hadden gewoon als fatsoenlijk kunnen reageren. Eigenlijk zoals AKG heeft gedaan, bon bekeken, zit nog in garantie periode, hier alstu je onderdelen mvg AKG.

Kleine moeite groot resultaat.

Nogmaals sjappo voor AKG, heeft hun niets gekost, mij niets gekost en ben erg tevreden over AKG Producten en hun Klantenservice. Wat er voor zorgt dat ik, 1. een 2e set wil kopen en 2. iedereen dus aanraad om voor AKG te gaan, omdat kwaliteit en klantenservice goed is.

(ik weet het dat laatste is dubbel op :P)

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back