Nieuwe oude synth's voor de MPC

Air heeft een nieuwe (oude) synth plugin voor de MPC uitgebracht.
De instrument plugin heet Fabric Vintage Synths, Vol 1 en kost €119,-
Voor die prijs krijg je drie oude synth's emulaties.
Werkt op de MPC firmware drie en hoger en hardware gen1 en 2.
Ze zijn ook los verkrijgbaar voor €59,- / stuk.

air3S.png

Je kunt de 10 dagen demo installeren als je het wilt uitproberen.

Filmpjes,

Meer info op de site van airtech music.

Laatst gewijzigd:
Ik vind de diverse plugins wel fijn op mijn Key 37.
Ik gebruik de MPC als een muzikaal schetsboek om snel ideeën te kunnen vastleggen en dan vind ik de diversiteit van de plugins wel handig.
Het is ook gewoon leuk klooien met de plugins en ik vind de interface wel aangenaam werken voor mij.
Hoewel het naar mijn mening niet de beste plugins in hun soort zijn vind ik ze prima klinken voor het doel dat ik heb en uitwerken doe ik wel met mijn andere gear.

Deze vind ik voor mezelf dan niet zo interessant mede doordat ze sample gebaseerd zijn.
Ik had dan liever gezien dat ze aan de Fabric plugin waren toegevoegd of, nog beter dat Fabric zou toestaan eigen samples te gebruiken.

Gaaf hoor. Heb sinds kort een MPC X en het is fijn om die synths aan boord te hebben hoewel ik de sound niet helemaal dig.

Wat Roonan zegt: gelimiteerd zijn tot een paar is fijn. Als ik een goeie 303 sound vind en misschien een vetsige minimoog dan ben ik happy.

Volgens mij kun je deze nieuwe plugins installeren als trials op de MPC zelf? Ga ik vanavond even uitzoeken :-)

-C-

Maar bij de MPC XL krijg je er ook al een hele hoop paid plugins bij. Als je ze toch al gekregen hebt zou ik ze ook gebruiken.
Ik wou meer duiden op wat de alternatieven zijn van steeds nieuwe standalone plugins aan te kopen.

Limitaties bij muziek maken zijn zeker belangrijk maar op de keuze en kwaliteit van de sounds hoef ik die echt niet, in vergelijking met mijn DAW op PC heeft de MPC al meer dan genoeg beperkingen ;)
maar ieder het zijne.

En inderdaad, de andere plugins kan je allemaal een week gratis testen, deze misschien ook wel

Wat Roonan zegt: gelimiteerd zijn tot een paar is fijn. Als ik een goeie 303 sound vind en misschien een vetsige minimoog dan ben ik happy.

-C-
Heb je Jura, Iona en mini D al geprobeerd? Ik vind vooral de eerste twee erg overtuigend. Met Iona kom je al een beetje in de buurt van de 303 (want is 101 clone). En ze werken super fijn, omdat het helemaal geintegreerd is in het systeem en de hardware (op de XL).
Ik zag toevallig net dat je momenteel flinke korting krijgt op de eerder genoemde plugins (Linkje naar store).

Heb je Jura, Iona en mini D al geprobeerd? Ik vind vooral de eerste twee erg overtuigend. Met Iona kom je al een beetje in de buurt van de 303 (want is 101 clone). En ze werken super fijn, omdat het helemaal geintegreerd is in het systeem en de hardware (op de XL).
Ik zag toevallig net dat je momenteel flinke korting krijgt op de eerder genoemde plugins (Linkje naar store).
Oh thx!

Ik heb die trials in de eerste dagen geactiveerd en heb ze niet echt kunnen proberen, ga wel wat youtube videos kijken :-).
Zit een beetje in dubio, ik heb een TT303 bassbot mk1 en als er een overtuigende 303 uit een MPC plugin geperst kan worden, zit ik te denken om de TT te verkopen. Vandaar.

Ik ga de MPC checken later vandaag, misschien dat ik een paar van die plugins nog niet getriald heb.

-C-

Die plugins in mpc gaan toch ook niet eeuwig zo blijven @dreamer ? Op een dag gaan die toch VST instrumenten moeten ondersteunen om met de concurrentie mee te kunnen?
Als je commercieel audio software wil maken lijkt me de VST richting veel productiever.
Zal VST3 worden en in theorie al mogelijk zijn. Het draait Linux, wat VST3 aan kan.

Zal VST3 worden en in theorie al mogelijk zijn. Het draait Linux, wat VST3 aan kan.
Ja maar momenteel komt het hun financieel waarschijnlijk ongelooflijk goed uit dat je alleen hun plugins kan draaien....

Ja maar momenteel komt het hun financieel waarschijnlijk ongelooflijk goed uit dat je alleen hun plugins kan draaien....
Precies waarom ik mijn MPC heb verkocht. Het voelt meer als een webshop met een muziekapparaat er omheen (even heel zwart/wit). Dat is gewoon niet voor mij. Internet is internet. Ik wil mijn gear air-gapped en aangesloten bij keuze (backups etc.)

Evengoed, het is geweldig dat dergelijke boxes bestaan. Ik kijk ondertussen meer naar Elektron. Meer knoppen, meer handson. Misschien is het deze fase in muziek. Evengoed, minder internet, meer muziek gericht.

Heb wat meer "MPC tijd" kunnen nemen en ben echt onder de indruk van het ding en deels aan het overwegen om mixen de MPC in te trekken.

Nog wel wennen aan de synth sounds, maar ben wel van plan om 1 a 2 instruments aan te schaffen en misschien een fx bundel.

Ja, vet ding :-)

-C-

ik heb een tijdje geleden mijn ouwe mpc 1000 met pensioen gedaan en voor live een XSE gekocht. vet ding, alleen kan ik mijn live set van bijna 70 nummers die allemaal zeg maar pattern based zijn, niet omzetten nar de nieuwe v3 structuur dus ik hou het bij de laatste versie 2. die plugins zijn leuk en vervangen voor mij een hardwaresynth met zeg maar strings pads en koorsounds die ik gebruikte, maar je kan per complete setup maar 8 plugins gebruiken met dezelfde preset. die niet per pattern een nieuwe preset ;-) dat soort beperkingen is wel erg outdated. dat grote scherm is erg fijn, maar sommige info is amper te vinden (en wat ook niet helpt is dat vrijwel iedereen m als hiphop sampler gebruikt)

Back