Van de week ook weer eens Boards of Canada geluisterd, en ik kan er helemaal niets mee. Kan iemand eens uitleggen waarom ze zo goed zijn? Moet het je gewoon raken of is het een kwestie van leren luisteren? Ik ben oprecht nieuwsgierig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Wat ik vooral in hun eerdere werk fijn vind is hun gevoel voor melodie en het nostalgische, het melancholische. Je hoort het wel of niet. Vrienden van mij hebben er ook niks mee, maar ik kan erg genieten van hun eerdere werk omdat het me terugvoerde naar mijn jeugd. Vraag me niet precies waarom maar het voelt als de 8mm filmpjes die mijn vader schoot, de eerste verzamelbandjes die ik maakte etc. Hun laatste plaat heeft dat voor mij niet. Het klinkt nu te gekunsteld, te gelikt, te veel grote gebaren, te grote woorden. Grappig genoeg zei 1 van mijn vrienden, die niks met ze had, laatst dat hij deze plaat juist weer geweldig vindt.Van de week ook weer eens Boards of Canada geluisterd, en ik kan er helemaal niets mee. Kan iemand eens uitleggen waarom ze zo goed zijn? Moet het je gewoon raken of is het een kwestie van leren luisteren? Ik ben oprecht nieuwsgierig.
Waarom raken bepaalde schilders jou , of waaromjuist niet?Van de week ook weer eens Boards of Canada geluisterd, en ik kan er helemaal niets mee. Kan iemand eens uitleggen waarom ze zo goed zijn? Moet het je gewoon raken of is het een kwestie van leren luisteren? Ik ben oprecht nieuwsgierig.
Dat mag je gerust met een hoofdletter schrijven hoor!aan de andere kant tool vond ik vroeger ook nooit iets tot het kwartje viel en ik weet nog steeds niet waarom dat viel of hoe ik het aan mensen moet beschrijven
Ik heb hetzelfde, maar het hangt er inderdaad maar vanaf wat je raakt en wanneer. Dat hangt af van de muziek zelf, maar net zo goed van jouw smaak en interesses op dat moment in je bestaan. Er zijn hele genres waar ik vroeger met een boog omheen liep en die ik nu te gek vind. Of muziek die ik in de 90s kapot draaide maar nu zwaar gedateerd en eigenlijk helemaal niet zo goed meer vind. En evergreens die ik nu al 40 jaar gaaf blijf vinden en kan blijven luisteren. Het maakt ook niet uit wat anderen ervan vinden, ik kan er niet van wakker liggen als iemand de muziek die ik luister bagger vindt. Dan staat diegene in elk geval niet voor me als ik erheen ga. Met zijn smakeloze kadaver.paar keer geprobeert te luisteren.. maar ondanks dat ik van ambient en van psychedelisch houd vind ik er echt geen fuck aan..
voor ambient ontbreekt het zwevende doorlopende gevoel voor mij en voor psychedelisch heeft het te weinig tempo/ritme, voelt aan als zon half lauw LOFI biertje wat al een paar uur op de bar staat en eigenlijk niemand meer wil maar toch bier blijft... dus waarschijnlijk uiteindelijk wel door iemand opgedronken wordt
aan de andere kant tool vond ik vroeger ook nooit iets tot het kwartje viel en ik weet nog steeds niet waarom dat viel of hoe ik het aan mensen moet beschrijven

Ik vind de meeste jazz nog steeds meer dan verschrikkelijkMijn jonge ik snapte er echt niets van waarom sommige mensen jazz niets vonden.
Zegt wellicht meer hoeveel ik van Jazz houd![]()
Dit was na de eerste luisterbeurt een kleine drie maanden geleden en heb het daarna een tijdje gegeven om het een beetje te laten rijpen. De behoefte toen om het snel nog eens te beluisteren had ik niet, maar nu ik Inferno afgelopen weekend voor de tweede keer heb beluisterd ben ik bang dat het daarbij gaat blijven. Ik vind er eigenlijk op dit moment geen reet aan. Helaas dan maar. Niet erg, BoC stond toch al niet heel hoog op lijstje van favoriete artiesten.Als liefhebber van Boards of Canada ben ik zeker niet teleurgesteld, maar ook niet echt verrast. Al had ik dat laatste ook niet echt verwacht en dat vind ik eigenlijk toch wel een beetje jammer uiteindelijk. Qua niveau van de tracks vind ik het wel een consistent geheel en ik zall dit album zeker nog wel een paar keer beluisteren in de komende weken. Misschien dat het nog een beetje moet groeien allemaal.
Heb hier wat moeite mee, want dan lijkt het net alsof mensen die niets met deze muziek hebben niet open minded zouden zijn of het niet (willen) snappen of zoiets. Wat mij betreft is het meer 'different strokes for different folks'. Ik probeer zelf in elk geval open te staan voor alles van zweverige ambient tot bikkelharde grind core death metal, en het ene kietelt me wel en het andere niet.je moet er wel voor openstaan