Nieuwe Boards of Canada incoming?

Als liefhebber van Boards of Canada ben ik zeker niet teleurgesteld, maar ook niet echt verrast. Al had ik dat laatste ook niet echt verwacht en dat vind ik eigenlijk toch wel een beetje jammer uiteindelijk. Qua niveau van de tracks vind ik het wel een consistent geheel en ik zall dit album zeker nog wel een paar keer beluisteren in de komende weken. Misschien dat het nog een beetje moet groeien allemaal.

Ben nu nog een keer aan het luisteren na luistersessie gisterenavond in platenzaak Sounds Delft gisteren.
Ben wel positief. Denk dat het zo'n album beter wordt hoe vaker je luistert. Het is geen album voor elk moment. :)

Nog wat goodies erbij gehad van BOC bij de luistersessie. BOC sleutelhanger, sticker, poster en patch (voor op kleding of op rugzak of zo).

Ben nu nog een keer aan het luisteren na luistersessie gisterenavond in platenzaak Sounds Delft gisteren.
Ben wel positief. Denk dat het zo'n album beter wordt hoe vaker je luistert. Het is geen album voor elk moment. :)

Nog wat goodies erbij gehad van BOC bij de luistersessie. BOC sleutelhanger, sticker, poster en patch (voor op kleding of op rugzak of zo).
Dat zou heel goed kunnen. Ik ken genoeg albums waar bij mij pas op een veel later moment alles op z'n plek viel en sommige uiteindelijk zijn uitgegroeid tot favoriete albums. We gaan het zien!

Hoe waren de reacties verder gisteravond? Ik zou verwachten dat de echte BOC fans heel enthousiast hebben gereageerd.

Hoe waren de reacties verder gisteravond? Ik zou verwachten dat de echte BOC fans heel enthousiast hebben gereageerd.
Positief maar geen uitzinnige uitspattingen. :)
Meeste zaten spacend te luisteren zittend op de vloer of browsend door hele collectie van de shop.

Ja ik vind hem ook tof.
Raar maar waar ik vind het het tofst in de late avond of als ik ga slaap luisteren.

Ik vind het geen slecht album, maar het had net zo goed 30 jaar geleden uitgekomen kunnen zijn, heb het gevoel alsof ik het allemaal al een paar keer eerder gehoord heb. Leuk voor de fans maar erg by the numbers allemaal, een fris haakje was leuk geweest.

De Britse azijnbode is niet heel enthousiast

Laatst gewijzigd:
Consistentie is wmb belangrijker dan proberen te verrassen. En zeker beter dan krampachtig proberen te vernieuwen om aan te haken bij de laatste smaak van de week. Lijkt me ook doodvermoeiend om steeds naar muziek te luisteren om te beoordelen of het wel verfrissend genoeg is. Vind het nu al een gouden album dat naadloos past in het oevre van de Boarders

Er zit ook iets tussen 'krampachtig vernieuwen' en 30 jaar dezelfde reut. Maar ieder het zijne, ik zal deze draad respectvol verlaten want ik heb het album inmiddels gehoord en verder niets meer aan toe te voegen :)

Vanavond even geluisterd. Best lekker of die in mijn top 10 komt van dit jaar dan zal ik de plaat nog wel wat vaker moeten luisteren

De Britse azijnbode is niet heel enthousiast
Ik vind dat totaal niet relevant wat zo'n krantje ervan vindt. Kranten, tijdschriften en andere grote media met recensies over muziek, kunst, restaurants, etc.... Ik heb daar altijd moeite mee en het heeft iets oneerlijks. Het is altijd maar een mening van een enkel persoon, maar het wordt uitgevent vanuit een groot platform. Er zullen zeker mensen zijn die zich daardoor laten leiden en op voorhand afhaken op een negatieve recensie.

Ik vind dat totaal niet relevant wat zo'n krantje ervan vindt. Kranten, tijdschriften en andere grote media met recensies over muziek, kunst, restaurants, etc.... Ik heb daar altijd moeite mee en het heeft iets oneerlijks. Het is altijd maar een mening van een enkel persoon, maar het wordt uitgevent vanuit een groot platform. Er zullen zeker mensen zijn die zich daardoor laten leiden en op voorhand afhaken op een negatieve recensie.
Natuurlijk is een recensie een mening van een persoon, wat is daar mis mee? Dat zijn (vrijwel) alle recensies en is het hele idee. Liever dat dan een gemiddelde van meningen, dát zegt pas niks.

Ik denk dat de fout 'em meer zit in hoe mensen met recensies omgaan, alsof het een soort alles bepalend oordeel zou zijn wat heel zwaar weegt. Als je iets wat je wou zien, luisteren of lezen afslaat omdat één iemand het niks vond is dat sowieso onverstandig, zo werkt smaak niet.

Wat helpt is als je een krant bv leest te kijken maar wie de recensie schrijft, over tijd leer je dan zo iemands smaak beter kennen en snap je veel beter wat je met die mening aanmoet en of dat bij je aansluit of niet.

Een paar goede nummers voor de rest vind ik het het gewoon te weinig om het lijf hebben .

Dezelfde afgezaagde akkoord progressies , cut up voices zijn leuk maar is imho gewoon filler .

Die track met haree hare krishna vindt ik gewoon belachelijk ..

Er zitten een paar interessante productie-synthese wissels in , leuke vocoder shit maar nee , het is geen mhtrtc of geogaddi ., imho zijn hun gouden jaren voorbij’
Productie is in your face , drums zijn waanzinnig boring !
Er is ook maar een enkele broer gecredit als songwriter-producer …die spijtig genoeg maar 2-3 akkoordenschemas kent =)

Pitchfork is er enthousiast over.
Gelukkig is niet iedereen zo een azijn zeiker.

Iets niet leuk vinden is azijnzeiken? Ik had er graag van genoten en ben écht wel groot BoC fan, maar kan me wel vinden in de kritiek van de post boven je, het valt me (tot nu toe, 3 keer geluisterd) flink tegen helaas.

Mij valt het niet tegen.
Ik snap de kritiek wel maar das aan ieder.
Is verder gewoon een leuk boc album. Met mooie stukken, vaak gedateerd en net iets te veel stemmen naar mijn smaak.
Gewoon zoals boc altijd klinkt.
Maar zitten wel hele mooie stukken tussen.

Maar goed...

Iets niet leuk vinden is azijnzeiken? Ik had er graag van genoten en ben écht wel groot BoC fan, maar kan me wel vinden in de kritiek van de post boven je, het valt me (tot nu toe, 3 keer geluisterd) flink tegen helaas.

Ben helemaal niet bezig met recensies, negatief of positief. Hier niet en van de zogeheten kenners in de msm al helemaal niet. Is in beide gevallen maar een privémening (hoe belangrijk sommige recensenten zichzelf ook maken). Ben ook niet op zoek naar validatie voor mijn muzieksmaak. Kan me heel goed voorstellen wat mensen daarop hebben aan te merken, zoals in dit geval het voorspelbare van BoC.

Back