Afgehandeld AI discussies bundelen?

Ik filter zelf wel, alhoewel ik het een prima idee vind om ergens een AI-hoekje te maken. Of iets als de Behringeroplossing; draadje over feitelijke mededelingen als nieuwe toepassingen (op muziekgebied dan) en eentje voor de oeverloze discussies.

Aangezien dit een synthforum is sla ik die oeverloze discussie die niks met synths te maken hebben vanzelf over (behalve dan die ene over binnenmutsen).

En trappist in de koelkast

Samenvoegen nee! Een apart subforum over discussies rond AI ja. Ik heb zelf een topic geopend over AI-vrij werken wat door een samenvoeging met andere topics rond AI volkomen naar de knoppen geholpen zou worden. Het blijkt voor menigeen in mijn topic nu toch al moeilijk genoeg om ontopic te blijven, laat staan als mijn topic ook nog eens in een algemeen AI-topic zou opgaan waarin iedereen door elkaar maar wat gaat roepen wat al dan niet nog iets met AI (of AI-vrij werken) te maken heeft. Zo'n samenvoeging voelt meer als een poging om ervan af te komen door het allemaal maar in één groot vuilnisvat te stoppen. Maar dat zal niet helpen. We zullen als forum hoe dan ook met AI en de invloed daarvan te maken krijgen, want de geest gaat niet meer terug in de fles. En een ieder zal ook in zijn hobby moeten kiezen hoe hij AI al dan niet (en indien wel in welke mate) gaat gebruiken.

Niet verkeerd om het te bundelen (en mogelijk maken te negeren). :D

Het idee is juist dat door een sub mapje te maken en/of draadjes samen te voegen niet dezelfde discussie op 10 verschillende plekken tegelijkertijd gevoerd wordt. Dit zal direct zorgen voor minder nieuwe berichten met min of meer dezelfde inhoud.

Dezelfde discussie in meerdere draadjes is inderdaad onzinnig. Eén draadje voor discussies over de voor- en nadelen van AI is voldoende. Daarnaast is er dan nog plaats voor draadjes over specifieke AI-programma's, over specifieke AI-toepassingen en zelfs over AI-vrij werken zoals in mijn topic. Het is ongewenst als de algemene discussie over de voor- en nadelen van AI in ieder specifiek AI-gerelateerd topic nog weer eens opnieuw gevoerd wordt want dan kun je een ontopic discussie in die specifieke AI-gerelateerde topics wel vergeten. Bovendien weten we het na een paar rondjes in de algemene AI-discussie wel wat de argumenten pro en contra zijn. Die kunnen best in één topic worden samengevat.

Ik doe mee aan discussies maar ik bezig dan geen woorden als dit geneuzel komt me de strot uit, dan sla ik het topic over.
Als je er een voordeel of nadeel van een werkwijze inziet deel dat maar het feit dat dit geneuzel in AI draadjes je de strot uitkomt draagt niet bij tot een goede discussie, het reflecteert vooral je ergernis.
Het komt mijn strot niet uit, ik heb namelijk geen ergernis. Ik quote jouw post:
En het geneuzel van de tegenstanders komt mij de strot uit.
Die je een paar minuten na mijn minder positieve post hier maaktte en, kan het mis hebben, toch wel op mijn post gericht leek. Ik hoop dat je je niet aangevallen voelt door mijn mening over AI, laat het duidelijk zijn dat die naar de bedrijven gericht is die deze technologie de wereld in helpen, niet jou als gebruiker persoonlijk.

Laatst gewijzigd:
M`n idee is dat het `geblaat` van A.I. er voor zorgt dat dit te veel geheugen ruimte gaat innemen op dit forum. Dit forum wat overgens uitstekend werkt.
15000 posts over AI nemen nog steeds minder plaats in dan 1 korte track die hier geupload wordt hoor.

# Hier is die dan het door AI gegenereerde SonicPi programma.
Als je run gedaan hebt gaat het programma pas aan-de-gang wat er veranderd is , of geknip-plakt is , of geprogrammeerd is.
Knip-plak dan eerst zoals je het wil hebben daarna run doen en dan met het indrukken van C3 >>>> laat hij C3 horen en direct daarna E3 En G3
In dit geval.
Die zijn naar eigen inzicht aan te vullen of te veranderen.
Let ook op de komma`s dubbele punten e.d. Als er even iets fout staat doet Γ¬e het al niet meer.
midi:irig_pro_duo_midi_0:1/note_on" <<< dat is mijn eigen midi inteface maar heb je een ander ? dan vul je die op die plaats in.
Die irig . . . enz. verschijnt in groene letters. Heel veel met knip-plak cntr X of cntr C of plak cntr C
Direct na het hekje # kun je aanwijzingstekst invullen dat blijft buiten het programma.

set :held_notes, {}

# Definieer per toets 2–3 noten
melodies = {
48 => [:c3, :e3, :g3], # C3
50 => [:d3, :f3, :a3], # D3
52 => [:e3, :g3], # E3
53 => [:f3, :a3], # F3
55 => [:g3, :b3], # G3
57 => [:a3, :c4], # A3
59 => [:b3, :d4], # B3
60 => [:c4, :e4], # C4
62 => [:d4, :f3], # D4
64 => [:e4, :g3], # E4
65 => [:f4, :a4], # F4
67 => [:g4, :b4], # G4
69 => [:a4, :c5], # A4
71 => [:b4, :d5], # B4
72 => [:c5, :e5], # C5
74 => [:d5, :f5], # D5
76 => [:e5, :g5], # E5
77 => [:f5, :a5], # F5
79 => [:g5, :b5], # G5
81 => [:a5, :c6], # A5
83 => [:b5, :d6], # B5
84 => [:c6, :e6] # C6
}

live_loop :midi_looper do
note, velocity = sync "/midi:irig_pro_duo_midi_0:1/note_on"
held = get(:held_notes)

if melodies.keys.include?(note)
if velocity > 0
unless held[note]
set :held_notes, held.merge({note => true})

in_thread(name: "melody_#{note}") do
while get(:held_notes)[note]
melodies[note].each do |n|
midi_note_on n, vel: 80, channel: 1
sleep 0.2
midi_note_off n, channel: 1
end
end
end
end
else
set :held_notes, held.merge({note => false})
end
end
end

Laatst gewijzigd:
Ik ben voor een apart onderdeel. Dan kunnen mensen met allergieΓ«n of gewoon geen interesse dan makkelijk in zijn geheel negeren.
Er komen vast nog AI threads die wel wezenlijk over iets anders gaan dan het nu. Dan is het fijn om een apart draadje te hebben.

p.s. ik vind het wel weer vermakelijk zo'n polariserend onderwerp.

Zelfs de meest hardnekkige hardware puristen zitten hier toch door op een computer of mobiel te tikken. Hopelijk blijven we daar wel de humor van inzien.

Laatst gewijzigd:
Wat er zo radicaal of wereldvreemd aan zou zijn om een zekere techniek niet te willen gebruiken ontgaat mij. Alsof je als mens verplicht zou zijn om maar blind aan iedere technologische noviteit mee te doen zelfs als die je hobby dusdanig dreigt uit te hollen dat er geen lol meer aan is. Als mijn kritische houding ten aanzien van AI in synths mij hier pek en veren en het predicaat ludiet oplevert dan moet dat maar. Meelopers zijn er al genoeg.

Alle AI-discussies in één topic doet geen recht aan de verschillende aspecten van AI of de verschillende posities die je ten aanzien van AI kunt innemen. Gezien de te verwachte invloed van AI op onze synth hobby is een apart subforum de beste oplossing en uiteindelijk denk ik zelfs onvermijdelijk.

Nou ja, het is natuurlijk wel een grappig spanningsveld dat elektronische muziek ooit de voorhoede was van nieuw, experimenteel, spannend en grensverleggend maar dat het inmiddels ook een aanzienlijk contingent oerconservatieven kent die ergens eind jaren 70 of begin jaren 80 een streep in het zand hebben gezet en alles dat nadien kwam afzweren of op zijn minst met zeer veel wantrouwen gadeslaan. Ik denk dat dat is waar @stevaux naar hint in elk geval.

Back