2e hands laptop voor "on the road"

trigg

Brass Intelligence
Effe een vraagje aan de computer-wizzkids onder ons...

Een stel vrienden van mij heeft een band (met gitaren enzo..)
en nou ga ik zo nu en dan dat een beetje aanvullen met wat toetsen/electronica.

Ik heb wel wat hardware-synths die ik mee zou kunnen nemen, maar ik zit er eigenlijk
aan te denken een 2e hands laptop-je aan te schaffen waar ik dan het volgende
op wil kunnen draaien:

- Cubase SX
- Halion met een gesamplede Rhodes en evt. een gesamplede Piano
- Een paar simpele softsynths

Het laptopje hoeft dus niet in staat te zijn om hele producties in één keer
af te spelen, maar moet dus wel in staat zijn een gesamplede Rhodes af te spelen
die uit 5 velocity-layers per sample bestaat.

Wat zijn de minimale systeemeisen die ik toch wel nodig heb om dit te kunnen draaien?
(een geluidskaartje koop ik er waarschijnlijk nog wel los bij...)

Ik wil je toch graag adviseren om een nieuwe laptop te kopen vanwege de volgende redenen.

2de hands laptops zijn relatief duur (voor eentje met redelijke specs dan). Anders krijg je nl:
- weinig geheugen
- kleine harde schijf
- trage processor

Daarnaast hebben de accu's van laptops ook niet echt het eeuwige leven. Sommige zijn (bij intensief gebruik) al na twee jaar opgebruikt (lees minder als een uur stroom). Dat is het idee van een laptop ook wel een beetje weg.
Als je goed rond kijkt moet je voor zo'n 850 euro wel een redelijk apparaat kunnen scoren.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Ik wil je toch graag adviseren om een nieuwe laptop te kopen vanwege de volgende redenen.

2de hands laptops zijn relatief duur (voor eentje met redelijke specs dan). Anders krijg je nl:
- weinig geheugen
- kleine harde schijf
- trage processor

Hmmm.. ja, misschien heb je wel gelijk, maar dan wordt het toch al snel een dure grap en
zou ik dat geld misschien beter kunnen gebruiken om m'n huidige audio-pc te upgraden ofzo

De 2e hands laptops die ik zo op marktplaats tegenkwam waren inderdaad niet echt hoopgevend.
Voor zo'n 400,- euro heb je een systeem waar je eigenlijk nog niks mee kan.

Hmmmm... misschien toch nog maar een krantenwijkje erbij nemen ;)

Back