Gates genereren per trigger

Het nadeel van deze is uiteraard wel dat je dan je logic module kwijt bent voor andere zaken dus een dedicated module zou dan handiger zijn. Maar je kunt het iig for the time being eens proberen.
Ik ga deze zeker proberen. Thanks.

Is dit dan wel de goede kleur?

deze lijkt me niet goed.
Moog werkt met S-trig terwijl V-trig euro standard is...

Die Doepfer is beter a162.

een andere optie die lijkt op het eerdere envelope voorbeeld is met de Doepfer a171-2 vcs.
Deze module het zelde als de integrator in de Make Noise Math.
Dat wil ik wel eens proberen.

Daar kun je ook envelopes, lfo's, vco's, clock devider/multiplier, waveshaper en de lijst gaat door en door.

Ik heb er 1 van en een tweede in bestelling.

Voor de zekerheid, dit is de theorie over DASR enveloppen zoals ik die meegekregen heb. Zie bijgevoegde illustratie met gate in en enveloppe out. A,D en R worden beïnvloed in tijd door de knoppen. S daarentegen heeft de duur van de inkomende gate en de knop beïnvloed het percentage van maximaal signaal aan einde A. Misschien klopt dit niet. Ik zie iig niet hoe ik hiermee, zonder een extra logic module te gebruiken tot een gate met instelbare lengte X kom. Wellicht zie ik iets over het hoofd, maar meerdere mensen hebben al gezegd een enveloppe generator te gebruiken.

Toch even een check of ik überhaupt wel begrijp wat een ADSR envelope inhoudt ;)

Attachments

• IMG_20260526_130606.jpg
    IMG_20260526_130606.jpg
    72 KB · Bekeken: 23
Voor de zekerheid, dit is de theorie over ADSR enveloppen zoals ik die meegekregen heb. Zie bijgevoegde illustratie met gate in en enveloppe out. A,D en R worden beïnvloed in tijd door de knoppen. S daarentegen heeft de duur van de inkomende gate en de knop beïnvloed het percentage van maximaal signaal aan einde A. Misschien klopt dit niet. Ik zie iig niet hoe ik hiermee, zonder een extra logica module te gebruiken tot een gate met instelbare lengte X kom. Wellicht zie ik iets over het hoofd, maar meerdere mensen hebben al gezegd een enveloppe generator te gebruiken.

Zou een trigger opsplitsen werken. 1 direct naar een sum, 2e even door een slew en dat summen als output?

Idd top kleurtje. Nu wil ik deze sowieso omdat ik ook trigger delay zoek. Nog steeds geen gate generatie helaas lijkt het. Een trigger opgeschoven in de tijd, maar geen gate. Wel bedankt voor de tip, staat nu alweer op de verlanglijst :)
Kijk dan wel even of je met een S-trigger kan werken. Dat is anders dan de triggers van Eurorackland.

Om eerslijk te zijn weet ik het niet zeker.
Maar wat @MPCman zegt klopt denk ik wel.
Maar de gate werkt toch in een bepaalde range?
Dus al zal je de release gebruiken dan heb je iig een soort gate ? ook al gaat het voltage naar beneden. je hebt er controlle over.

Daarom zou ik het gewoon proberen.

Laatst gewijzigd:
De Gate bepaalt de totale lengte van A+D+S. Als de gate heel kort is maak je de A (+ D) fase niet af. Pas als de gate lengte langer is dan A+D kom je bij de S fase. Wat voor trigger wil je eigenlijk omzetten naar gates? Bij sommige sequencers kun je de gatelengte per stap instellen.

Ik heb het gevoel dat ik iets heel eenvoudigs over het hoofd zie...

Ik ook. Of wij interpreteren de vraag te complex.

maar waar komt de tijdsduur dan vandaan als je alleen een trigger in hebt?

Ik ga kort door de bocht, wie weet triggert (ghehe) er iemand die er meer verstand van heeft, zou mooi zijn.

Maar de meeste eurorackers gebruiken alleen attack en decay/release. Juist omdat er voornamelijk wordt "gepingt" vanuit andere modules. Sustain is onlosmakelijk met gate verbonden, en wordt (dus) vooral gebruikt als je wil aansturen met een toetsenbord of midi. In de overige gevallen voldoet decay om lengte te bepalen.

Wil je die lengte variëren? Moduleer dan de decay en hou sustain op nul. De "ping" kan dan zowel een trigger als gate zijn, dat maakt niet uit (aangezien sustain niks doet).

Ik ook. Of wij interpreteren de vraag te complex.

Ik ga kort door de bocht, wie weet triggert (ghehe) er iemand die er meer verstand van heeft, zou mooi zijn.

Maar de meeste eurorackers gebruiken alleen attack en decay/release. Juist omdat er voornamelijk wordt "gepingt" vanuit andere modules. Sustain is onlosmakelijk met gate verbonden, en wordt (dus) vooral gebruikt als je wil aansturen met een toetsenbord of midi. In de overige gevallen voldoet decay om lengte te bepalen.

Wil je die lengte variëren? Moduleer dan de decay en hou sustain op nul. De "ping" kan dan zowel een trigger als gate zijn, dat maakt niet uit (aangezien sustain niks doet).
Het begon toen ik een LFO wilde resetten met elke 8ste clock pulse. Hij werd een tijdje stil per cyclus en dat bleek omdat mn clock module gates maakt ipv triggers. Ik dacht makkelijk opgelost met een 2HP gate to trigger module. Toen begon ik te denken over de mogelijkheden met trigger die gates maken die vervolgens enveloppen van een lengte voorzien. Maar ik kwam er achter dat dat dus niet echt een standaard module is. Vandaar de vraag. Het lijkt me mooi de lengte van noten te kunnen moduleren, zeker als je meerdere VCOs gebruikt of ruis en overlap kan maken. Daar kwam de vraag vandaan.

Als gate low gaat dan word de decay ook gestopt en gaat de release aan.

De Gate bepaalt de totale lengte van A+D+S. Als de gate heel kort is maak je de A (+ D) fase niet af. Pas als de gate lengte langer is dan A+D kom je bij de S fase. Wat voor trigger wil je eigenlijk omzetten naar gates? Bij sommige sequencers kun je de gatelengte per stap instellen.
Ja precies dit dus.

Trigger naar gate omzetten is supersimpel zelf te maken met de eenvoudigste arduino. Als plus kan je dan een gate-lengte sturen door een control voltage.
Kijk dat wil ik horen. Nu even snel opzoeken wat een arduino is :)

De Voltage Controlled Decay module van Doepfer heeft ook een gate out trouwens:

Back