Schneidersladen

turgut

звуковое зеркало
Kijken of er nog iets in mijn fietstas past (en hopen dat mijn fiets er dan nog staat)
1000081330.jpg

Ik wil ook graag naar Berlijn maar of t ooit gaat gebeuren... Ik heb geen liefde voor de trein en de auto is doorbijten :)

Ik wil ook graag naar Berlijn maar of t ooit gaat gebeuren... Ik heb geen liefde voor de trein en de auto is doorbijten :)
Juist die treinreis was de betere ervaring 'n paar jaar terug.. de voorlaatste keer bleek de auto verdwenen de volgende morgen.. :smeris:Gelukkig geen probleem na wat tips van locals..:eureka:

Ik word treinziek dus nooit meer :)
Met de fiets bedoel je? Hmm :walker:

Ik ben in 2024 voor Superbooth van Den Bosch naar Berlijn gereden (en vice versa uiteraard), maar ik vond het wel goed te doen. Groot deel kun je gewoon voluit blazen als het verkeer het toelaat, vooral de terugweg op zondag heb ik echt in een hele mooie tijd gedaan.

Ik vind herr Schneider een erg aardige en interessante kerel. Zelfs voor zo'n absolute nono als ik toont hij interesse (die niet gemaakt overkomt). Mooi om mee te maken

Een uur of negen in de auto, maar de wegen zijn wel breed en overzichtelijk waardoor het niet te vermoeiend is. En je kan je auto voorlopig ook nog op veel plekken gratis parkeren. Wel op voorhand checken want dat verandert jaar na jaar.

Ik vond Berlijn een topstad. Een paar dagen geweest onderweg naar Polen met de auto. Als je dan weer terugbent zie je pas goed wat een kutland Nederland toch is geworden.

Een uur of negen in de auto, maar de wegen zijn wel breed en overzichtelijk waardoor het niet te vermoeiend is. En je kan je auto voorlopig ook nog op veel plekken gratis parkeren. Wel op voorhand checken want dat verandert jaar na jaar.
Ik denk enkel dat ik alleen moet want ik ga niemand meekrijgen ernaar, al zeker niet als je weet wat ik wil zien :D
So not gonna happen

Ik voel een Synthforum-trip aankomen: “Mission Berlin Zwanzigsechsundzwanzig”

Ik kan niet mee. De batterij van m’n fiets doet maar 40 km.

Ik vond Berlijn een topstad. Een paar dagen geweest onderweg naar Polen met de auto. Als je dan weer terugbent zie je pas goed wat een kutland Nederland toch is geworden.
Ik ben een paar jaar geleden verhuisd van Nederland naar Görlitz/Zgorzelec (een Duits/Poolse stad). Niet omdat ik Nederland vervelend vond (ik heb veel te danken aan Nederland, heb er mijn opleiding gevolgd en er succesvol een bedrijfje kunnen opzetten, kom er graag etc etc). Vanwege mijn werk kwam ik geregeld in Midden- en Oost- Europa en merkte dat ik het daar ontzettend naar mijn zin had. Natuurlijk is hier (Görlitz) lang niet alles perfect (een aantal zaken heeft Nederland echt beter voor elkaar), maar als je van een architectuur uit de Gründerzeit (fantastische woningen, wij wonen voor weinig geld in een prachtige villa uit 1860), een rustige omgeving (ik ben een lange afstandsfietser en kom vaak nauwelijks mensen tegen) en een zekere soberheid (over het algemeen geven mensen hier minder om uiterlijkheden en dure auto's. Althans, dat geldt met name voor de voormalige DDR. Supersubjectief, maar dat spreekt mij erg aan. Overigens: kosten van levensonderhoud zijn hier fors lager dan in Nederland) houdt, is het hier erg prettig leven. Verder kijk ik iedere keer mijn ogen uit hoe snel Polen zich ontwikkelt (er wordt wel eens gezegd dat Polen het nieuwe Duitsland is). Excuses voor mijn lange verhaal en generalisaties, maar ik heb het simpelweg erg naar mijn zin hier

Toffe winkel! Volgens mij hebben ze zelfs twee filialen en ben ik zelf alleen in dat andere filiaal geweest. Veel plezier!
Een paar jaar geleden ben ik hun andere filiaal geweest (ik had het gevoel alsof ik een bunker binnen ging). Beide filialen staan in weliswaar levendige, maar niet perse de beste buurten

Back