Wie maakt er ooit muziek "onderweg"??

Ik ben vaak op reis en dan gaat standaard de laptop met geluidskaart, 1 modular case (2x104hp), 4 tc electronic plugincontrollers (de zwarte), elektron overhub, Roli Seaboard 25, Waldorf Streichfett en sinds kort ook een Melbourne Instruments Roto Control mee.

Koptelefoon varieert, ene keer een simpele Presonus, andere keer de Studiokoptelefoon waar ik niet altijd trek in heb omdat ie nogal lomp is.

Misschien dat ik wel denk, “had ik die focusrite mixmaster van @vinnieq maar gekocht” ;)

Maar wat betreft onderweg, in het vliegtuig ben ik meestal meer belast met de catering, in de trein hou ik van het uitzicht en in de auto zit ik aan het stuur. Labtop wel mee en in downtime op vakantie heeft het wel voorgekomen dat ik wat strakker warp of samplemanagement doe.

Voor de jongere vrijgezele reiziger let wel dat zonder hoofdtelefoon op, het zomaar zou kunnen dat je de partner van je dromen ontmoet.

Laatst gewijzigd:
De Aira compats die ik heb gebruik ik regelmatig onderweg en met onderweg bedoel ik overal behalve thuis.
Ik speel ermee in de trein of als we ergens logeren.

Afhankelijk van de bestemming etc. heb ik verschillende spullen die ik mee kan nemen.
Met alleen een iPad kom ik al een eind, maar een controller als MPK Mini Plus of Keystep is makkelijk mee te nemen.
Dan heb ik mijn compacte (bom)koffertje met Roland T-8, S-1, P-6, Soma Ether, Pocket Scion en Zoom L-6.
Mocht de situatie het toestaan kan ik ook nog de koffer met de Hydrasynth Explorer meenemen.
Verder heb ik ook vaak de Zoom H2N bij me om omgevingsgeluiden te kunnen opnemen.

Afgelopen week heb ik vanwege familieomstandigheden bij mijn schoonfamilie doorgebracht en had ik mijn koffertje met Aira compacts en Zoom L6 en de Hydrasynth Explorer bij me.
Heerlijk om mij tussen al het geregel door soms even terug te kunnen trekken.

Heb wel 'ns gekeken naar dingen als de Nunomo Qun (moet nog wel een echte behuizing omheen...) om eventueel mee te nemen op vakantie. Moet klein genoeg zijn om te passen in een rugzak naast tent, slaapzak, kookgerei, etc. Maar het werken op zoiets lijkt me niet echt heel prettig, dus ik ben nog zoekende.

Ik heb altijd mn laptop bij me... als ik langer weg ga neem ik wel een Maschine of de push2 mee voor op locatie. In het vliegtuig of de trein zelf gebruik ik Renoise, geen controller nodig. Ik vind het heerlijk om tijdens een treinrit te jammen, trein naar Wenen is een aanrader.. normaal vind ik het veranderende uitzicht gewoon leuk, maar als ik aan het jammen ben werkt het heel inspirerend. Je kunt tegenwoordig ook de standalone versie gebruiken van Maschine of Push, geen laptop nodig, maar wel weer beperkingen.. die niet altijd een probleem maar juist een verrijking kunnen zijn.

jazekers, met n op-z of een nanobox tangerine, ipadje, of een gitaar, ook gedaan met de mpc live2.

kheb ook een minirig 4, geniale speaker

Heb het wel geprobeerd op luchthavens, maar ik vind het toch beter werken wanneer ik thuis zit zonder afgeleid te worden. In het vliegtuig moet ik er al helemaal niet aan denken.
het is qua tijd wel gunstig als artiest in het kader van de uren die je op de luchthavens doorbrengt, maar het kost idd wel eventjes om in een bepaalde mood te komen.

ik vind daarom persoonlijk apparaten die je goed liggen daardoor erg belangrijk en merk dat ik met de op-z en de nanobox tangerine die beats eruit klap de een na de ander :- >

Op1 en koffertje met volca modulars, de sp16 en een akoestische gitaar zijn dingen die ik graag mee naar buiten neem.
De op1 is verreweg het meest portable.

Gewoon in de tuin of in het park of in de trein.

In de zomervakantie komt er vaak vrij weinig van terrecht

Mijn Zoom R8 heb ik vaak onderweg gebruikt, om de mix voor een live stuk goed in de vingers te krijgen.
Op een vlucht naar L.A. is me wel eens gevraagd om te stoppen omdat de stewardess dacht dat ik het vliegtuig er mee kon controleren.

Met "onderweg" kan men ook de tijd in hotelkamers bedoelen.
Daar heb ik tegenwoordig een laptop en Organelle voor bij.

Voorheen nam ik meestal de Jupiter-Xm mee als ik met de auto op trip ging, maar tegenwoordig is het meestal gewoon de laptop + CME Xkey Air of Linnstrument. Zonder hardware heb ik een mooie reden om wat meer in plugins te duiken.

Laatst gewijzigd:
Back